Ja..het is al goed

221 4 3
                                    

POV : Niels Destadsbader

"Goedemiddag meneer Destadsbader" begon de doktor die binnenkwam "ik heb goed nieuws voor u, u mag vandaag naar huis." Vervolgde hij zijn zin. Vanbinnen ging ik echt kapot van blijdschap, ik heb een hekel aan Ziekenhuizen en doktors. "Dank u doktor" zei ik hij gaf mijn ontslagpapieren aan mij en zei "u kunt wel niet alleen thuis zijn, hebt u een vriendin of iemand waar u naar toe kunt?" Vroeg hij, ik begon te denken naar mijn (pleeg)ouders? Nee die wonen te  ver weg. Naar Koen? Ik wil hem niet tot last zijn. Ik zal het hem vragen. "Ik uh ik vindt wel iemand" zei ik tegen de doctor. Hij knikte en liep de kamer uit. Ik paktr mijn GSM van de tafel af en belde Koen.

Koen : "Koen Baetens"
Niels : "Hey Koen, tis Niels.
Koen : "Hey"
Niels : "zeg neem jij altijd zo zakelijk op als je broer belt?"
Koen : "haha"
Niels : "Nee, maar waar ik eigenlijk voor bel. Ik mag het ziekenhuis verlaten, maar mag niet alleen thuis zijn. Ik vroeg me af of ik..."
Koen : "Ja, Niels het is al goed. Tuurlijk kun je hier een tijdje blijven."
Niels : "Thanks broerke"
Koen : "Wanneer mag je daar weg dan?"
Niels : "Uh Nu."
Koen : "Wacht maar ik kom je wel ophalen. En thuis afzetten"
Niels : "Moet jij niet werken?"
Koen : "Soms gaat familie voor hè? Ik ben toch niet zo druk, ik kan wel even weg."
Niels : "Okay dan, tot zo!"
Koen : "Dada"

Ik hing op.

POV : Koen Baetens

"Wie was dat?" Vroeg Tineke toen ik ophing. "Niels, hij mag het ziekenhuis verlaten en nu moet hij bij ons wonen" zei ik. "En jij bepaalt dat hij bij ons komt wonen?" Vroeg ze. "Nee Niels heeft dat gedaan?" Zei ik. Ze lachde. Ik stond op en pakte mijn jas. "Ik ga hem ophalen en thuis afzetten, ben binnen een uurtje terug" zei ik en gaf Tineke een kus. Ik liep naar buiten en stapte in de auto. Ik reed naar het ziekenhuis.
Bij het ziekenhuis aangekomen liep ik naar binnen meteen door naar Niels's kamer. Ik klopte op de deur. "Binnen" hoorde ik. Ik liep naar binnen en zag dat Niels klaar stond om te vertrekken. "Hey maat!" Zei ik. "Hey!" Zei hij. Niels stond op krukken. Hij wou zijn tas pakken, maar ik hield hem tegen. "Laat mij die maar dragen" zei ik. Hij knikte en liep naar buiten de kamer ik liep achter hem aan. "Koen ik moet mijn papieren nog inleveren loop maar vast naar auto ik kom eraan" zei Niels. "Okay tot zo!" Zei ik en liep naar buiten. Een paar minuten later kwam ook Niels naar buiten, er rende een paar mensen op hem af. Waarschijnlijk fans. Ik liep rustig richting Niels. Totdat Niels omver werd geduwd door een waarschijnlijke fan. Hij viel met zijn hoofd op de grond. Ik rende dichterbij. Toen de fans mij in de gaten kregen namen ze meteen afstand, sommige rende weg en keken geschrokken. Ik dacht bij mijzelf hebben ze nu schrik van de Politie? Ik knielde naast Niels en vroeg "cava Niels?". "Ja mijne kop doet zeer nu" zei hij. Ik hefde zijn hoofd op en keek. "Dat wordt waarschijnlijk een flinke bult" zei ik en hielp hem overeind. Ik hoorde 1 van de fans achtermij zeggen "krijgt hij nu ook al politiebegeleiding?" Ik moest een beetje lachen. Ik ondersteunde hem totaan de auto. Niels stapte in en ik aan de andere kant. "Merci Koen" zei hij. "Voor dat ik een tijdje bij je kan wonen" vervolgde hij zijn zin. "Oh dat is niks" zei ik.

Ik reed de oprit van mijn huis op. "Woon jij hier?" Vroeg Niels. "Ja!" Zei ik. "Wow, wat een schoon huis." Zei hij. "Merci" zei. We stapten uit en liepen naar binnen. Ik realiseerde me dat ik terug aan het werk moest. Ik haalde mijn huissleutel van mijn sleutelbos af. "Niels, dit is de huissleutel voor als er wat gebeurt. Ik moet weet terug aan het werk. Bel me als er iets is hè. En oh ja er is een logeerkamer achter de keuken, je kan daar slapen" zei ik. "Okay bedankt Koen" zei hij. "Daag" zei ik en liep de deur uit.
En reed terug naar het werk.

POV : Tineke Schilebeeckx

Ik was met Floor aan het praten todat ik 2 armen om mij heen voelde. Ik draaide mij om en zag Koen staan "hey" zei jij. Ik gaf hem een kus. "En?" Vroeg ik. "Ik heb hem thuis afgezet, en de logeerkamer aangewezen" zei Koen. Met een duidelijke nadruk op hem, ik wetende dat hij geen Niels wou zeggen. Wetende dat Floor een groot fan van Niels is om te voorkomen dat ze helemaal gek wordt. "Over wie hebben jullie het?" Vroeg Floor.  Koen keek mij helpend aan. "Uhmn een goeie vriend" verzon ik snel. "Oh ok" zei Floor.

~1,5 uur later~

POV : Koen Baetens

18 uur tijd om naar huis te gaan. "Ga je mee?" Vroeg ik "ja" zei Tineke. De rest van het korps was al weg. "Hoelang het duren voor dat Floor het door heeft dat Niels bij ons woont?" Vroeg Tineke. "Geen idee.. Ik zou haar gezicht wel eens willen zien als ze het weet" zei ik. We begonnen te lachen bij de gedachte van zo'n typische hysterische Floor reactie.

We kwamen thuis aan. Ik ging op de bank naast Niels zitten terwijl Tineke ging koken. Barry kwam ook aangewandeld. "Was die hier de hele dag al?" Vroeg Niels toen hij Barry zag. "Ja! Niet gezien?" Vroeg ik. Niels knikte van nee. "Nee grapje! Dit is Barry mijn politiehond. Hij was de hele dag bij mij op kantoor" zei ik. Niels keek me nu begrijpend aan. Barry legde zijn hoofd om mijn benen.

Na het eten zei Niels "Ik ga slapen" en liep naar zijn kamer toe. Tineke en ik gingen in de zetel zitten. "Het blijft toch raar hoor" zei ik. "Wat?" Vroeg Tineke. "Nou gewoon dat ik Niels na 17 jaar weer terug zie.".

"Zullen wij ook gaan slapen?" Vroeg Tineke. Ik deed de lampen uit en liep achter Tineke aan naar boven. "Brr het is koud hier" zei Tineke toen ze in bed lag, ik sloeg mijn armen om haar heen en zei "nu niet meer". "Ik hou van je!" Zei ze. "Ik nog meer van jou" zei ik.

"Dispatch voor ALFA210"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu