POV : Koen Baetens
De hele nacht heb ik zitten denken. Ik heb maar een paar uurtjes kunnen slapen.
Vandaag moesten Tineke en ik gaan werken. Het is 06:00 op de wekkerradio, Tineke lag nog ver in dromeland, ik besloot om mij alvast klaar te maken.
Ik stapte uit en ging naar de badkamer, pakte een douche en deed mijn uniform aan, pakte mijn wapengordel en liep naar beneden.
Ik besloot om een wandelingetje met Barry te gaan maken. "Awel man, gaan we wandelen!?" vroeg ik aan hem. Deed zijn harnas aan en nam hem mee naar buiten. Het was koud en stil buiten, geen wonder het is half 7 in de ochtend, iedereen slaapt nog.POV : Tineke Schilebeeckx
Ik werd wakker van de voordeur die dichtsloeg. Ik opende mijn ogen en zag dat Koen weg was. Ik stapte uit bed, kleedde me aan en liep naar beneden, een geur van gebakken eieren kwam op me af. Ik liep door naar de keuken, inderdaad Koen was eieren aan het bakken. Hij stond met zijn rug naar mij toe ik ging achter hem staan en sloeg mij armen om hem heen. Koen draaide zich om en zei "Goeiemorgen schat", ik gaf hem een intense kus en zei "goeiemorgen". "Ga maar zitten ik hem eieren gemaakt" zei hij, ik ging zitten en even later zette Koen een bord met eieren voor mijn neus.
"Dat was lekker, beste ontbijt ooit" zei ik. "Zullen we gaan?" Vroeg Koen.
POV : Koen Baetens
Ik pakte Barry, en liep achter Tineke aan naar buiten. "Derin" zei ik tegen Barry die in de koffer sprong. "Tineke?" Vroeg ik. "Ja Koentje?" Zei ze, "wil jij rijden alsjeblief?" Vroeg ik. Tineke die liep naar de ander kant van de auto en ging achter het stuur zitten. Ik ging naast haar zitten.
"Mannekkes mannekkes" begon de chef "Takenverdeling : Robin, Tom patrouille, Koen, Tineke papierwerk, en Eric en Brigitte stand by." Vervolgde de chef zijn zin. Tineke en ik stonden op en slenterde naar ons bureau.
POV : Tineke Schilebeeckx
Koen en ik moesten de hele dag papierwerk doen. "Dit is nu al een topdag!" Zei Koen sarcastisch. "Ja Koentje die dagen zitten er ook tussen" grinnikte ik. Ik opende het register op de computer terwijl Koen de dossiers doorwerkte.
"Pauze!" Riep ik door de bureauruimte "Aah ge doet mij verschieten" zei Koen op een manier hoe alleen hij dat kon. "Koffietje?" Vroeg ik aan hem "Graag, dat kan ik wel verdragen" zei hij. Even later kwam ik terug met 2 tassen koffie, "Hier se, kunt ge wakker worden" pestte ik Koen een beetje, volgens mij heeft hij de rest van de nacht wakker gelegen het verbaasd mij dat hij niet thuis is gebleven. Koen was verdacht stil vandaag, ik heb het gevoel dat hij ergens mee zit. Hij slaapt wel vaker echt 's nachts, maar dan gedraagt hij zich anders.
"Koen?" Begon ik voorzichtig..."Ja?" Zei hij. "Je zit met iets of niet?" Vroeg ik nog even voorzichtig. Hij haalde zijn schouders op. Ik legde mijn hand op zijn schouder "Je kunt me alles zeggen he?" Zei ik. "H-h-het is gewoon" begon hij "mijn moeder heeft 17 jaar gekregen, ik was 9 toen ze vast kwam... 9 + 17 =?" Zei hij. "Uhh... 26?" Zei ik. "Inderdaad, en dat betekent, ik ben nu 26 dat mijn moeder dit jaar nog vrij komt" Zei hij zacht. "Koentje, maak je geen zorgen ze komt maar voorwaardelijk vrij hè, 1 foutje en ze zit weer vast, en daarboj heeft ze contact verbod" zei ik troostend hij gaf een zwak lachje...
We gingen terug aan het werk, na een tijdje vroeg ik aan Koen "Koen kun je dat dossier van Johny de Kearsmaker een keer aangeven", ik kreeg geen reactie. Ik draaide mijn bureau stoel en zag dat Koen met zijn hoofd op de zijn handen op ons bureau is slaap was gevallen, ik liet hem maar slapen hij heeft een zware nacht gehad.
Ik hoorde vanuit het onthaal dat Robin en Tom terug kwamen van patrouille, ze hadden het blijkbaar gezellig, het was nogal luid. Ze liepen naar hun bureau toe . "Mannen kunnen jullie iets stiller doen" zei ik terwijl ik wees naar Koen. Ze keken beide naar Koen en knikte. Even later vertrokken ze terug op patrouille"Nee... niet doen... Niels!!!?" Hoorde ik plots. Koen schrok wakker. "Çava Koen?" Vroeg ik. Hij knikte "Wie is Niels?" Vroeg ik. Hij haalde zijn schouders op en zei "mijn broer", "heb jij een broer?" Vroeg ik verbaasd. Hij knikte. "Hij is gevlucht toen mijn moeder met dat mes naar mij stond te zwaaien ik heb hem na dat mijn moeder is opgepakt nooit weer gezien. Zei hij.
"Hoe noemde u broer volledig?" Vroeg ik aan Koen met de intentie van dat hij misschien in het systeem stond. "Uhh... het enige dat ik weet is dat hij de achternaam van mijn moeder had en ik die van mijn vader... ik weet ook niet waarom." Zei hij, "en de achternaam van u moeder?" Vroeg ik. Je zag aan Koens gezicht dat hij aan het denken was uiteindelijk zei hij "Weet ik niet meer" en haalde zijn schouders op. "Hey.. het komt wel goed we vinden hem wel." Zei ik tegen Koen, omdat ik zag dat teleurgesteld was."Zullen we gaan eten?" Vroeg Koen, "Gij denkt ook alleen maar aan eten hè?" Grinnikte ik, "alle kom, we gaan eten" zei ik en stond op. We gingen in de refter zitten, evenater kwamen Robin en Tom terug van patrouille. "En Koen lekker geslapen?" Lachte Robin. Eric en Brigitte keken ons raar aan. "Lach maar!" Zei Koen, hij stond op en liep naar buiten. "Heb ik iets verkeerd gezegd" zei Robin ontschuldig, "nee Robin, maar het ligt nogal gevoellig bij Koen" zei ik tegen Robin. Ik stond ook op en liep achter Koen aan. Hij was naar buiten gelopen en zat op een bankje voor het commissariaat. "Koentje cava?" Vroeg ik terwijl ik naast hem ging zitten. "Het komt gewoon allemaal tegelijk terug boven, mijn broer, mijn moeder..." zei hij. Ik gaf hem een troostende knuffel.
"Ik hou van je Tineke" zei Koen, "Ik ook van jou Koentje" zei ik."Koen, Tineke!, hier zijn jullie ik heb jullie overal gezocht" hoordde we plots het was de chef. Ik wou net uitleggen wat we hier deden, maar de chef hield me tegen. "Koen ik weet waar ge mee zit, neem maar een paar dagen verlof, en Tineke blijf bij Koen hè" zei hij met een knipoog. "Merci chef" zei Koen.
POV : Koen Baetens
Ik liep terug naar binnen, maar in plaats van terug naar de collega's liep ik naar Barry die naast ons bureau lag "kom Dikken" zei ik hij sprong op en liep met me mee.
Tineke en ik kwamen thuis aan. Ik ging op de zetel zitten, terwijl Tineke vroeg "Koentje wil je iets drinken?", "doe maar een cola" zei ik. Ze vertrok naar de keuken om het te halen.
Toen ze uit het zicht was viel ik in de zetel in slaap.
JE LEEST
"Dispatch voor ALFA210"
FanfictionWat als je in je jeugd mishandeld werd door je ouders en het verleden weer boven komt!? Wat als je, opzoek bent naar je bloedeigen broer? Wat als je net de liefde van je leven bent tegengekomen.