-L.

174 2 2
                                    

POV : Koen Baetens

Ik opende 1 van de cellen waar 1 overvaller in zat. "Ah kijk eens wie we daar hebben" zei hij. "Zeg maat je gaat ff normaal doen" zei ik waarschuwend "jaja rustig maar, zo rebels als vroeger ben ik al niet meer" zei hij. "Dat mag ik hopen voor je, wat bezielt jou?" Vroeg ik. "Niks" zei hij. "Niks!? Wat denk je... ik ga ff een politiebureau overvallen?" Zei ik. "Jij heb Max hier in gezet! En ik kom hem eruit halen" zei hij. "Das dan goed gelukt" zei ik. "Aardig.." zei hij lachend. "Luister maat, je hebt een zware straf nu op je naam staan. Houdt daar rekening mee" zei ik en liep zijn cel weer uit. "Ik kom hier wel uit Baetens! Ik ben nog niet klaar met je" riep hij. Ik negeerde hem en deed de cel weer opslot. En liep terug naar boven.

"Wat heb je gedaan?" Vroeg Tineke aan het wachten was. "Informatie opgehaald" zei ik en liep mijn kantoor weer binnen. "Wat zeiden ze?" Vroeg ze, "ze wouden Max hier buiten halen" zei ik. "Die wat jou neergeschoten had?" Vroeg Tineke, ik knikte. "Die is toch allang overgeplaatst" Vroeg Tineke, daar zei ze wat. Die was inderdaad al een paar weken overgeplaatst naar de gevangenis

"Weet jij hoe bang Floor was om Niels kwijt te raken?" Vroeg Tineke. "Ja, ik zag het." Zei ik.

~'s avonds~

Gelukkig hadden we vanmiddag geen oproepen, anders hadden we een probleem gehad denk ik. Tineke en ik hadden gewacht tot de andere ploeg ons kwam vervangen. Thuis aangekomen zagen we dat Jimmy, Joey en Jason  opgehaald waren en zagen we dat Niels samen met Floor in slaap gevallen was in de zetel. Het was bijna 10 uur, het was nogal laat geworden op kantoor.

~ 5 dagen later

Iedereen was terug op kantoor, behalve Robin. "Weet iemand waar Robin is?" Vroeg ik aan de rest. "Nog niet gezien, nu je het toch zegt hij was er de afgelopen dagen ook al niet..." zei Tom "Nee ik heb hem ook niet gezien" zei de rest. "Vreemd Robin is altijd op tijd." zei ik. "Nou ja, Tom dat wordt weer papierwerk tot Robin er is." zei ik. Ik liep naar Tineke die achter haar bureau papierwerk zat te maken. "Das wel raar hé? Robin is altijd op tijd. Hij is er al een paar dagen niet. Zal er iets gebeurd zijn?" vroeg ze. "Geen idee." zei ik, op dat moment kwam Patrick binnen met de post. "Kijk eens Koen, er zit een brief voor jou bij" zei hij terwijl hij mij de stapel gaf. "Merci" zei ik en Patrick liep weer weg. Ik keek door de stapel heen, en er kwam een opvallende brief tevoorschijn, eentje die ik nog niet eerder had gezien, met een vreemd logo erop "Ken jij dit logo?" vroeg ik aan Tineke. Ze keek met een blik, dat ze het niet wist. "Nog nooit gezien" zei ze. Ik opende de brief 

- Aan de powlitie

in deze anvelop zit een Usb stik, kijk wat erop staat samen jauw collegaas. 

Als juwllie niet meewerken zal er iets chebeuren. 

Doei!

L -

"Wie heeft dit geschreven zeg, een en al typefouten" zei Tineke die met mij mee las. "Ene L, maar wie is die L?" zei ik. "Mannekes" riep ik, bijna iedereen kwam meteen mijn kantoor binnenstormen. Ik gaf Tom de brief die hem voor begon te lezen, terwijl ik de usb stick in de computer stook. Er stond een filmpje op, ik klikte het aan en begon te spelen.

"Kijk eens wie hier is!?" Zei iemand en liep naar een man vastgebonden op een stoel met een zak over zijn hoofd. Hij trok de zak van zijn hoofd af, Robin! "100.000 euro en Max anders gaat jullie vriendje eraan" ze de ontvoerder. Ze waren dus op Max uit, en niet op Robin.
Je kon de angst in Robins ogen zien toen de ontvoerder zijn wapen tegen Robins hoofd aanzette. "Zeg maar vast dag tegen je vriendjes" zei de ontvoerder. Robin begon van alles te roepen, maar je kom er niks van maken doordat zijn mond dicht zat.

Toen het filmpje afgelopen was, keek iedereen geschrokken. "En nu?" Vroeg Tom "Geen idee..., we hebben niks om ze op te sporen" zei ik. Opeens ging er een belletje rinkelen jn mijn hoofd. "De overvallers beneden, ondervraag die. En een beetje doorpakken" zei ik. Tom en Eric renden het kantoor uit om ze uit hun cel te halen.

Een paar minuten later hoorde ik geschreeuw van Eric uit het kantoor naast de mijne komen.

POV : Eric Beulens

"Ja het zijn kameraden van me" zei de overvaller. "Ik wil geen kameraden horen!" Riep Obi "Namen, we zijn Names nodig!" Riep ik. "Ik wil jullie baas spreken, anders zeg ik niks" zei hij. "Wacht maar even" zei ik tegen Obi en ik liep richting Koens kantoor. "Uhm Koen?" Vroeg ik, hij keek op "Hij wilt niks zeggen tegen ons, hij wilt jou spreken" zei ik. "Uhm okay, ik kom eraan" zei hij, ik liep terug naar ons bureau "de baas komt eraan" zei ik en ging zitten.

Niet veel later liep Koen binnen.

"Dispatch voor ALFA210"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu