POV: Tineke Schilebeeckx
Papierwerk.... Koen en ik vinden het beide saai. Maar het is toch een deel van het politiewerk, nu dat Koen commissaris is heeft hij nog meer papierwerk, maar ik heb hem aangeboden ermee te helpen. Dus ging het sneller voorbij.
Koen wou absoluut niet met 'chef' aangesproken worden, daar voelde hij zich te jong voor. Toen hij dat zei moest iedereen lachen, maar Koen meende het wel.
Koen en ik waren op patrouille gegaan na al dat papierwerk
"Dispatch voor alfa210"
"Alfa luisterd"
Er kwam niks, das raar... ik keek Koen aan, "dat kan niet veel goeds betekenen" zei hij. "Roland?" Vroeg ik door de radio er kwam allemaal geschreeuw door de radio. "Terug naar kantoor Koen!" Zei ik
Koen reed zo snel hij kon naar kantoor.POV : Niels Destadsbader
4 gemaskerde mannen waren net het kantoor binnengestormd. En hadden iedereen het zwijgen opgelegd. Ze hadden mijn handen achter mijn rug vastgemaakt met touw. Floor zat naast mij in tranen. We hebben vaak met fit soort situaties te maken, maar als je het zelf meemaakt is het erger dan ooit. Ik wist niet wat te doen... plots voelde ik een geweer tegen mijn voorhoofd, ik keek de overvaller aan. Floor begon naast mij nog meer te huilen. "WAAR IS MAX" Riep de overvaller. Oei.... dit zat hier beneden in de cel. Niemand zei iets "NOU?? OF MOET JULLIE VRIENDJE ERAAN!?" Riep hij.... "nee...niet Niels" zei Floor stil. Op dat moment hoorde ik een enorme knal en werd alles zwart.
POV : Floor Lommelen
De overvaller had zojuist in de muur geschoten, Niels was flauwgevallen... hoop ik...
POV : Koen Baetens
Met Tineke achter mij liepen wij met getrokken wapens samen met Barry het kantoor binnen. Toen we om het hoekje kwamen, werd alles duidelijk. 4 gemaskerde mannen met wapens gericht op iedereen in het kantoor. "Wat doen we?" Vroeg ik aan Tineke. "Uhmm.." zei ze. Eric die het meest aan de ingang kant zat had ons door en probeerde langzaam naar ons toe te kruipen zonder teveel op te vallen. Toen hij bij ons was en veilig achter de muur stond, maakte in zijn polsen los. Hij wou wat zeggen, maar ik deed teken dat hij stil moest zijn.
Ik keek in 1 van de kastjes die bij de balie stond en vond het oude dienstwapen van Patrick. Ik gaf het aan Erik "we zijn met zijn vieren, hun ook" zei ik zacht. "4?" Vrodg Eric. Ik wees naar Barry, hij knikte begrijpend. Ik liet Barry los en die rende richting 1 van de overvallers en beet hem in zijn arm. De overvaller begon te schreeuwen "HAAL HEM HIER WEG!! LAAT ME LOS". Eric, Tineke en ik renden naar de andere overvallers en tackelden hun. Op dat moment zag ik dat er een gat in de muur achter Niels zat en dat hij met gesloten ogen op de grond lag. "NIELS!" riep ik, geen antwoord. Tineke pakte de overvaller onder mij over en ik rende naar Niels. "NIELS" Riep ik nog een keer. "Koen hij is flauwgevallen" zei Floor. Ik maakte Niels' armen los en daarna die van Floor. "Gaat het?" Vroeg ik aan Floor. Ze knikte, er keek naar Niels. Ik tikte Niels op zijn wang, eindelijk werd hij wakker "wat is er gebeurd?" Vroeg hij warrig. "Een overval Niels" zei Floor. "Oh.." zei hij.
Iedereen was los en een beetje bekomen, de overvallers zaten in de cel. "Mannen! Ga allemaal maar naar huis" zei ik. "Maar wat met al het werk dan?" Vroeg Niels "regel ik, ga maar" zei ik. Iedereen begon hun spullen te pakken. "Tot morgen!" Zeiden ze en liepen weg, ik liep naar mijn kantoor gevolgd door Tineke. "Hoe haal je het in je hoofd om een politiekantoor te overvallen!?" Zei ik terwijl ik met mijn hand op mijn bureau sloeg. "Geen idee Koen" zei Tineke "wacht maar even" zei ik en liep richting de cellen. "Wat ga je doen Koen?" Riep Tineke.
JE LEEST
"Dispatch voor ALFA210"
FanfictionWat als je in je jeugd mishandeld werd door je ouders en het verleden weer boven komt!? Wat als je, opzoek bent naar je bloedeigen broer? Wat als je net de liefde van je leven bent tegengekomen.