Kinderen??

224 7 6
                                    

POV : Tineke Schilebeeckx

Koen en ik zijn gister avond laat nog in ons bed gekropen.
Ik werd wakker door beweging. Het was Koen die wakker werd. "Sorry heb ik je wakker gemaakt?" Vroeg Koen die merkte dat ik wakker was. "Als jij me wakker maakt is het erg... Hoelaat is het" vroeg ik. "Uhmm half 11" zei Koen. "Luuk komt zo we moeten ons klaarmaken" zei ik. "Oh ja" zei Koen. Ik wou opstaan maar Koen hield me tegen. "Eerst een kusje" zei hij. "Charmeur" zei ik lachend. Ik gaf hem een kus "weet je dat ik van je hou" zei Koen plots. "Ik hou nog veel meer van jou" zei ik "kom we moeten opstaan! Luuk is hier binnen 20 minuten" zei ik. Koen stond ook op. Koen sprong onder de douch. Ik trok een broek met een simpele trui aan. Poetste mijn tanden en liep naar beneden.
5 minuten later kwam Koen ook beneden, "Wil je ook koffie?" Riep hij vanuit de keuken. "Ah nee Koen bah... Ik heb net mijn tanden gepoetst" Riep ik terug. Ik hoorde hem lachen. "Baetens!" Riep ik. "Sorry chef het zal niet weer gebeuren" zei hij onschuldig toen hij de keuken uitliep. Ik begon te lachen.

Ding dong de bel ging "daar zal je Luuk hebben" zei Koen, hij stond op en liep naar de deur en opende hem. Ik liep achter hem aan. "Dag Koen en Tineke" zei Brigitte. "Hey Koen!!" Zei Luuk die naar Koen rende. "Dag makker" zei Koen die Luuk een high-five gaf.
"Ik ga weer terug!" Zei Brigitte. Luuk bam afscheid van Brigitte en wij liepen naar binnen. "Koen?" Vroeg Luuk. "Ja?" Zei Koen. "Gaan we voetballen?" Vroeg Luuk
Ik begon te lachen. Koen ging met Luuk in de achtertuin toen de bel ging. Ik opende de deur. "Dag Tineke!" Zei mijn moeder. "Hey ma!" Zei ik toen ik haar binnen liet. "Ik dacht ik heb je al een tijdje niet gezien. Ik dacht ik ga eens langs. Hoe is het hier" Vroeg ze. "Goed! Met mij alles goed met Koen alles goed" zei ik. "Waar is koen eigenlijk?" Vroeg ze. "In de achtertuin" zei ik. Ze liep naar het raam, om te zien hoe Koen en Luuk aan het spelen waren. Barry was rond hun aan het rennen. Ooit wordt hij echt een goede vader. "Koffie?" Vroeg ik aan mijn moeder. "Graag" zei ze. "Wie is dat?" Vroeg ze. "Das Luuk het zoontje van Brigitte" zei ik. Ze knikte begrijpend.

POV : Koen Baetens

Bek af liep ik terug naar binnen. Tineke stond met haar moeder in de keuken. "Ik weet niet waar hij al die energie vandaan haalt, ik ben bekaf" zei ik, Tineke en haar moeder begonnen te lachen. "Koen kom je?" Hoorde ik Luuk roepen. Ik zuchtte, Tineke en haar Moeder begonnen harder te lachen. "Zeg lach niet met mij hè" zri ik toen ik naar buiten liep. "Zal niet durven Koentje" hoorde ik Tineke zeggen.

45 minuten later

POV : Tineke Schilebeeckx

Mijn moeder en ik waren aan het praten, tot ik de voordeur dicht hoorde gaan. "Koen?" Hoordde ik. "Die is achter wacht ik ga hem halen." Zei ik. "Wie is dat?" Vroeg mijn moeder "Niels" zei ik. Ik liep naar Koen. "Koentje! Niels heeft je nodig"  zei ik. "Wat moet iedereen toch zonder mij" zei hij. "Niet veel denk ik" zei ik. Koen liep naar Niels in de gang en kwam de living binnen met koffers. Gevolgd door Niels op zijn krukken "Wat zit er in die koffers?" Vroeg ik. "Materiaal voor mijn muziek." Zei hij. Toen ze beide weg waren vroeg mijn moeder "wat doet hij hier?". "Hij heeft een ongeluk gehad en nu woont hij een tijdje hier" zei ik. "Waarom bij jullie?" Vroeg ze. "Hij is Koens broer" zei ik. "Oh" vroeg ze vragend. "Lang verhaal" zei ik. Ze knikte.

Na wat bijgepraat te hebben is mijn moeder weer naar huis gegaan. Ik ging maar eens bij Koen kijken in de achtertuin.
Hij was met Luuk aan het vechten, Luuk zat boven op Koen terwijl hij op de grond lag. Het was echt schattig om te zien.
De bel ging alweer, Brigitte. "Hey!" Zei ze. "Kom binnen ze zijn in de achtertuin" zei ik. Ze liep door naar de achtertuin. "Aww!" Zei ze toen ze hun in het zicht had. "Daar zijn ze al de hele dav mee bezig" zei ik. "Ooit gaat hij echt een goede vader worden" zei Brigitte. "Ooit..." zei ik zacht. Brigitte liep naar buiten. "Mama!" Riep Luuk toen ze haar zag. "Dag jongen!" Zei Brigitte. "Zeg ik weet niet waar die kleine zijn energie vandaan haalt, maar..." begon Koen. "Maar wat?" Vroeg Brigitte. "Dan kan niet goed zijn" zei Koen uitgeput.

Brigitte en Luuk zijn naar huis gegaan. "Tineke??" Vroeg Koen plots. "Ja liefje?" Zei ik. "W-wil jij kinderen?" Vroeg hij zacht. Ik schrok een beetje van de vraag, tuurlijk wil ik kinderen "uhmmm....ja?" Zei ik zacht. "Echt?" Vroeg hij. "Ja, jij niet?" Vroeg ik. "Tuurlijk, maar..." zei hij nog zachter dan eerst. "Koen wat is er?" Vroeg ik. "I-ik wil gewoon niet zo eindigen als mijn ouders" zei hij. "Oh Koen. Ik weet zeker dat jij een hele goede vader gaat zijn." Zei ik. "Misschien wel" zei hij. "Nee niet misschien. Ik weet het zeker!" Zei ik. "Merci" zei hij en gaf me een intense kus. Hij duwde me achterover in de zetel. "Waar wil meneer naar toe?" Vroeg ik "naar boven?" Vroeg hij met een knipoog "Charmeur!!" Zei ik terwijl Koen mij
mee trok naar boven. En een romantische nacht tegemoet.

"Dispatch voor ALFA210"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu