"Waalaikumsalam ma."Sahut Heykal Iezfar ditalian sambil sebelah tangannya ligat menaip diatas komputer iMac Pro miliknya.
"Mama nak kamu kahwin."Kata-kata Puan Sri Haida membuatkan Heykal tersentak.Serta merta jari yang tadi ligat menari diatas papan kekunci terhenti.Kahwin?Tak ada angin tak ada ribut tiba-tiba aje ni?
"Can we discuss about this tonight?I'll be home at 8 pm."Heykal bangun dan keluar dari pejabat.Sempat tangannya mencapai briefcase yang terletak diatas meja kaca.
"Hrmm..Alright then.Assalamualaikum."Talian dimatikan.
---
Ditarik bagasi miliknya menuju kearah pintu gerbang lapangan terbang.Pasti orang yang disayanginya sudah lama menunggu.
"Hye baby!"Seorang lelaki berkemeja hitam yang sudah dilipat pada paras siku menegurnya dengan riak teruja.Auch! hensemnya pakwe saya!
Jerit Khairyn Zariefa hanya didalam hati."Hai awak!"Khai tersenyum kearah Iman.Mungkin gembira melihat wajah tunangannya."Meh saya angkat beg awak."Khai hanya tersenyum.Dia sudah lali dengan perangai ringan tulang Iman.Terus dibawa dirinya masuk kedalam perut kereta.
"Apakah perasaan cik pramugari kita ni bila dapat 'jalan' dekat NY?"Iman mula memandu dengan berhemah sambil mulut petah ingin berbual dengan tunangannya.Sesekali matanya menyinggah memandang Khai.
Khai tersenyum sebelum menjawab"Best awak!but it's a bit cold and im not used to the climate."Adu Khai kepada Iman.
"You can learn how to set yourself up right?"Khai menganggukkan kepalanya beberapa kali.
"Awak,bila tarikh sesuai untuk buat majlis kahwin kita?"Soal Khai tiba-tiba.
"Dah tanya parents awak ke?Kot-kot diorang ada tarikh yang suitable for us ke?"Khai mencebikkan bibirnya."Parents Khai cakap they all tak kesah tapi asalkan buat simple-simple je.Taknak membazir."Khai memasamkan muka.Sedikit tidak puas hati apabila ibu dan babahnya tidak mahu membuat majlisnya dengan meriah.Mahu juga rasa bagaimana menjadi ratu sehari.Walaupun hanya sehari.
Masih tersenyum,Iman cuba mengalihkan topik dengan menyuruh Khai berehat.
"Sayang tidur dulu ye?dah sampai Iman kejutkan."
"Hrmm..okay.Pinjam jaket Iman eh?"Tanpa menunggu jawapan Iman,Khai pantas mencapai jaket tebal berwarna hitam yang berada diseat belakang.Terus dipejamkan matanya bagi menunggu destinasi yang dituju.Beberapa minit selepas itu,kedengaran dengkuran halus.
Iman tersenyum kecil memandang Khai yang sudah lena diulit mimpi.
Hai assalamualaikum!Just nak cakap
enjoy this story dan sila ii lah vote dan comment.Its okay kalau nak kecam,saya redo😷😝
YOU ARE READING
Because Of You [ON GOING]
Romance"Takdir tertulis,kau milikku." Cinta?Mati setelah kehilangan tunangan tersayang.Atas sebab apa dia pergi?Khairyn Zariefa sendiri tiada jawapan.Kehadiran nama Heykal Xander Iezfar memberi impak besar dalam hidup apabila ibu dan maklongnya membuat kep...