bab 13

49 13 4
                                    

Khai bersendirian didalam bilik.Selepas insiden itu berlaku,perangai Khai berubah menjadi seorang yang pendiam dan suka berkurung didalam bilik tidur.

"Adik,jom turun breakfast.Mama ada masak your favorite food."Datin Aisha mengetuk pintu bilik anak gadisnya.Khai balik kerumah keluarganya selepas 3 hari kejadian itu berlaku.

Khai termenung memandang siling sambil berbaring.Rambut yang kusut,baju yang tidak bertukar dari semalam.Entahlah,dia tidak tahu apa yang difikirkan.Yang dia sedang fikirkan setiap hari adalah apa kesalahannya sehingga membawa Iman untuk memutuskan 'tali' mereka.

Matanya yang sembap mula mengeluarkan butiran jernih.

Orang yang telah dia berikan cinta adalah orang yang salah.Dia fikir,Iman adalah seorang lelaki yang baik,jujur dan menyayang.Huh.Sangkaan itu meleset sama sekali.Khai mengesat air mata yang setia keluar tanpa dipinta.Ketukan dipintu tidak dihiraukan sehinggalah si 'pengetuk' lelah dan memberhentikan perbuatannya.

-----

Telefon yang berdering diatas meja,Heykal angkat."Ya.Assalamualaikum mama."Heykal teringat pada adegan ni yang hampir serupa dengan 5 bulan lepas.Dia tersenyum sendirian.

"Waalaikumsalam.Mama ada dekat  rumah kamu ni.Dah masuk dekat dalam pun."Terbeliak biji mata Heykal.Oh my..Apalah reaksi mama bila tengok dalam rumah aku yang tak serupa rumah tu?Heykal bangun dari duduknya.

"O..oh okay ma.Kal ada kerja ni.Got to go.Bye assalamualaikum!"Heykal meletak gagang telefon.Puan Sri Haida menggeleng.Orang tak sempat jawab salam dia dah off call.Bertuah punya anak!

Puan Sri Haida memandang sekeliling ruang tamu rumah anaknya.Sekali lagi dia menggeleng.Mana tidaknya,keadaan rumah itu sudah seperti sarang tikus.Dengan bantal kusyen yang berselerak,Sofa senget,pasu bunga diatas karpet.Ish ish ish...

Dia menuju pula kedapur.Seperti hendak pitam pula dengan keadaan dapur itu.Pinggan mangkuk tidak dibasuh,pisau diatas lantai.Lantai pula,bersepah dengan plastik-plastik makanan ringan.Tak mengaku anak bro!













Lama Heykal tak masuk😂

Because Of You [ON GOING]Where stories live. Discover now