Khai renung belakang badan Heykal yang duduk ditepi jendela.Dah macam orang mati bini pun ada Khai tengok..
"Kal."Heykal memusingkan badan memandang Khai.Belum sempat Khai memberi senyuman,Heykal sudah memandang diluar jendela kembali.
Mata Khai disepetkan sedikit.Kenapa sombong sangat sekarang ni?Muka aku pun dia tak mahu pandang.
"Heykal,if ada something yang awak nak cerita dekat saya,go on.Mana tahu saya boleh tolong awak?"Khai cuba memancing.Dia berdiri betul-betul disebelah Heykal.Tak terlalu rapat dan tak terlalu berjarak.
"There's nothing I need to tell you,Iefa"Orang nak tolong,dia jual mahal.
"Okay,bye."Hah kau,jual mahal lagi!I cannot betullah dengan orang yang sombong ni.Rasa nak tepuk-tepuk je kepala dia tu bagi berfungsi sikit otak tu.
Khai keluar dari rumah.Tangan dicekakkan sebelah dipinggang.
Telefon yang berdering pantas dijawab oleh Khai."Assalamualaikum."Khai kaku seketika.
Suara itu..
"Wa..Waalaikumsalam.?"
"Is that you,darling?"Khai mengemam bibir."No,I'm not your darling.I have my own name,Khai."Nada tegas dan kaku cuba dilakonkan."Alright then.I miss you,Khai."Tak berkata apa lagi,Iman terus menyatakan rasa hati.
"But I'm not!"Terdengar keluhan disana."Khai,I'm truly miss you.Miss our sweet conversation and..Your smile."Khai tahan air mata.Dia sangat tidak tahan dengan kata-kata manis dari Iman.Dari semasa mereka bercinta lagi.Walaupun kadang kala Iman seperti tidak menjaga hatinya..
"You siapa nak cakap macam ni?Tak layak langsung nak nyatakan rasa rindu you dekat I!You tak layak nak rindukan senyuman I."Khai mengesat kasar air mata yang degil menitis.Suara yang memetir tadi sudah tenggelam dengan esakan kecil.
"Khai, can you forgive me?"
"I will...not."Khai menamatkan panggilan telefon.Dia terduduk diatas sofa diberanda rumah.Tangan menekap muka.
Heykal hanya menjenguk sedikit dari tepi pintu rumah melihat Khai yang menangis teresak-esak di atas sofa.
"Kenapa dengan dia?"
YOU ARE READING
Because Of You [ON GOING]
Romance"Takdir tertulis,kau milikku." Cinta?Mati setelah kehilangan tunangan tersayang.Atas sebab apa dia pergi?Khairyn Zariefa sendiri tiada jawapan.Kehadiran nama Heykal Xander Iezfar memberi impak besar dalam hidup apabila ibu dan maklongnya membuat kep...