Het is half 3, we zijn uit. Puck en ik lopen de school uit naar onze fietsen. We praten nog wat en daarna gaan we allebei een andere kant op naar ons eigen huis. Als ik thuis ben zet ik mijn fiets in de schuur. Ik loop naar binnen mijn ouders zijn nog niet thuis. Ik loop naar de keuken en pak wat eten en drinken. Ik zet het op tafel neer, ik ga op de bank zitten en ik doe de tv aan. De bel gaat, ik loop naar de deur doe hem open maar er staat niemand. Ik zie een man in een auto stappen hij kijkt mij met groten ogen aan en rijd weg. Ik doe de deur weer dicht, ik loop terug naar de bank maar halverwege draai ik me, om ik zie een envelop liggen, ik pak hem en neem hem mee naar de bank. Er staat niks op. Ik Maak hem open, er zitten allemaal foto's van mij in zelfs van vorige week. Er zit er ook eentje van vandaag bij dat ik naar school fiets, ik ben bang. De bel gaat weer, ik blijf heel stil zitten op dit moment kan ik geen spier bewegen. Na ongeveer 30 seconden gaat die weer, ik hoor de klep van de brievenbus bewegen en mijn moeder roept: joehoe is er iemand thuis. Wat een opluchting, het is mijn moeder. Ik was zo bang dat ik vergat adem te halen, happend naar adem loop ik naar de deur en doe ik open. Mijn moeder zegt: jeetje dat duurde lang. Ze loopt naar binnen ik doe de deur dicht. Mam wil je koffie? Nee schat doe maar liever thee. Uiteindelijk zitten we op de bank samen thee te drinken. Michel hoe was het op school? Ik denk bij mezelf waarom moeten ouders altijd die vraag stellen. Het was wel leuk. En hoe ging het op je werk? Ja ging goed, er was een rechtzaak. Mijn moeder is advocaat dat doet ze al vanaf haar 25ste. Ze vraagt aan mij wat wil je vanavond eten. Uhm patatjes! Oke ik kijk even of we het nog hebben, nee Michel we hebben het niet. Kan jij het niet even snel gaan halen? het is 5 uur, je kan naar die winken in het dorp gaan die is om 6 uur dicht. Nee mam kan je zelf niet even gaan. Nee want dan kan ik alvast de frituur aan zetten. Hier heb je 5 euro mag je ook nog wat lekkers uitzoeken. Oke doeidoei tot zo.
JE LEEST
ontvoerd
HorrorDit boek gaat over een meisje genaamd Michelle. Als ze over straat richting haar huis loopt, stopt er een auto naast haar. Een vrouw vraagt naar haar de weg naar het bos. Michelle legt het uit. De vrouw kan het niet in haar hoofd onthouden, Michelle...