الفصل السابع عشر.

2K 123 12
                                    

ڤووت قبل القراءة ❤.

#هيتروكروميا.
#فارسي_المغوار.
#امتلكتني_ولم_اعرف2.
#الفصل_السابع_عشر.
#ميرا_جبر.
   

**********

اعدلت نومتها على السرير ثم وضعت الغطاء عليها جيداً رافعه رأسه تنظر الى التى تتابعها حتى انتهت… اشارت اليها ان تتبعها الى الخارج بـ هدوء حتى لا تستيقظ لاريمار من غفلتها.

وقفت بـ الشرفة تتابع حركة السير الضئيلة بـ هذا الوقت المتأخر و نسمات الهواء المنعشه… التفتت على صوت اقدام ماريا القادمة خلفها قائلة.: شقة امك دى هواها يرد الروح.

ظهرت شبح ابتسامة ساخرة على وجهه ماريا ثم تقدمت و وقفت امامها مستندة على صور الشرفة بـ كفيها مستنشقه الهواء البارد لعله يهدأ نيران جوفها ولو قليل مجيبة اياها دون الالتفات.: تصدقى نسيت ان هى امى… بجد مش عارفة هى عملت كدا ليه.

اعتدلت شهد بـ وقفتها واقتربت منها تربت على كتفها قائلة.: محدش فينا بيختار اهله… كل بشر خلق لـ اسباب… جايز مهمتك هى انك تحافظى على اختك وتحاربى الفساد الا اهلك فيه.

امسكت يدها ضاغطه عليها بـ امتنان حقيقى قائلة.: مش عارفة اشكرك ازاى انك ساعدتنى  فى انقذها  … لو كان حصل ليها حاجة انا كنت مت من غيرها انا ماليش الا هى.

ابسمت شهد مطمئنة اياها قائلة وهى تربت بـ يدها الاخرى على كفها.: ربنا الا عمل كدا انك تقعى فى طريقى عشان اساعدك… بعدين انشفى كدا امال ظابط بريطانى ازاى.

قالت الاخيرة مصتنعه المرح…. مسترسلة.: مهما كان امك اذت اهلى او اذت ناس كتير… انتى مالكيش ذنب فى حاجة… كفاية انك بتحاولى تصلحيه… وبعدين ايه البخل دا انا جعانة ومعرفتش اكل فى الفرح عشان المهمة العظيمة الا كانت ورايا… والله العرسان لايقين على بعض يوم مختلف زى حالتهم.

اردفت باقى حديثها بـ مرح متذكر فرح شقيقتها الصغيرة و ابن خالها الطبيب المجنون… تشك دائماً كيف حصل على شهادته وتخرج… دلفت مع ماريا الى المطبخ حتى يحضرون شئ كى يتناوله.

**************

_ افتح يالى بره احسن اوديكو فى ستين داهيه.

هتف بها فارس بـ غضب من داخل الزنزانه التى تجمعه مع فادي وبعض المجرمين  … لا يعرف كيف حدث كل ما تذكره اشتباكه مع ذلك الحقير وحضور امن الفندق لـ الفض بينهم وتسليمهم الى الشرطة ولكن ما لا يعلمه بـ حق اين ذهب هاتفه او محفاظة نقوده و أيضاً الاخر لم يجد معه ما يثبت انه يعمل بـ الشرطة اشيائه اختفت أيضاً ولم يجدوها بـ المكان الذان اشتبكه به.

قام احد المجرمين غليظى الملامح والجسد وجهه مشوه بـ السلاح الابيض أيضاً صارخاً به: ما تهدا يا جدع انت عايز اعرف انام.

هيتروكروميا  "فارسي المغوار" [ " امتلكتني ولم اعرف 2" ]  لـ ميرا جبر .حيث تعيش القصص. اكتشف الآن