Selamün aleyküm. Uzun bir bölümle geldim! Keyifli okumalar!
Zeynep'in ağzından~
"Anne, ciddi misin?"
"Evet, çiçeğim... Yoldayım şimdi. Sen de okul çıkışı eve gel, tamam mı?"
Sabahın erken vaktinde heyecanla küçük bir çantaya kıyafet koyarken annemi hevesle onayladım.
"Tamam annem. Sen uyuyarak gel, tamam mı? Yol çok yoruyor seni, uyumakta da güçlük çekiyorsun, biliyorum. Ama en azından uyumak için çabala."
"Çiçeğim, sen mi annesin, ben mi?"
Sen biraz unutmuş gibisin anne, anneliği...
"Seni düşünüyorum," dedim hazırladığım çantamı omzuma asarak. "Kapatıyorum şimdi."
Okul çantamı da diğer omzuma astığımda ayakkabımı giyip dışarı çıktım.
"Uyandın mı?"
Kapımı kapattığımda duyduğum sesle arkamı döndüm.
"Evet," dedim Zalime. "Ben okul çıkışı anneme gideceğim. Birkaç gün kalırım."
Zalim yanıma geldi ve omzumdaki kıyafet dolu çantayı aldı eline.
"Çarşamba günü burada olmaya çalış."
"Niye?"
Merdivenlerden inerken onun arkasındaydım.
"Zeynep, bir kere de soru sormadan kabul et."
"Edemem," dedim. "Geçen seferki gibi misafirlerin gelecekse eğer hiç gelmeyeyim."
"Öyle bir şey bir daha olmayacak," dedi çantayı kapının önüne bırakarak. Sonra bana döndü. "Çağan'a sürpriz yapacağız. Doğum günüymüş."
Kaşlarım havalanırken başımı salladım.
"İki gece kalacağım ve çarşamba günü burada olacağım," dedim mutfağa girdiğimiz sırada. Masadaki Nil ve Çağan'ı görünce bir an şaşırsam da gülerek bana bakan Nil'e gülümsedim.
"Hoş geldiniz," dedim masaya oturarak. Nil ağzı dolu olduğu için gülümseyerek 'hoş buldum' dedi. Çağan başını kaldırmadan ağzında yuvarlayarak söyledi aynı şeyi.
Dünkü sözleri hatırıma düşerken ondan bakışlarımı çektim.
'Konuşma Zeynep. Zaten yeterince utanıyorum...'
Tabağıma menemen alırken Yeşim ablaya baktım kısacık.
"Birkaç günlüğüne yokum," dedim birden. Çay bardağını dudaklarından çekip kaşlarını çattı. "Anneme gideceğim," dedim.
İfadesi rahatlarken başını salladı.
"Selam söyle."
"Unutmazsam inşallah."
"Zeynep abla," dedi Nil. "Ben tanışmak istiyordum onunla?"
"Tanıştırırım," dedim boşalan bardağımın üzerine çay kaşığını ters koyarak. "Bizde kalsana bir gece?"
Nil şaşkınca bir nefes aldığında tabağımdaki son lokmayı ağzıma attım.
"Cidden mi?"
"Cidden."
Nil ağabeyinin kolunu sarstı.
"Ağabey?"
Çağan başını kaldırdı ve ilk kez bana baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZERDALİ
Teen Fiction"Sen geldin ve sorgulamaya başladım ben. 'Bu kız kim?' dedim kendi kendime. 'Neden böyle?' dedim. Sen geldin, Zeynep ve ben içimde garip bir hisle boğuşurken buldum kendimi. Hayatın nedenini, niçinini, nasılını sordum kendime." Burnunu çekip bakışla...