PROLOGUE
"Call Dr. Choong now!" Teriak Dr. Shawn to all his nurses. A patient was rushed into the emergency ward with burnt marks and blood all over his body, and a little girl was screaming and chasing the stretcher.
"DADDY! Don't die! DADDY!" The little girl, mungkin dalam umur 8 tahun menangis teresak-esak.
"Girl, duduk dulu tunggu sini, okay? Doctor check dulu Daddy kau. Daddy kau okay tu jangan nangis." Seorang nurse separuh baya cuba menenangkan the little girl yang finally calmed down from crying loudly to sobbing under control.
In the resting room, Jordan baru start mahu makan GCB yang dia order dari McD delivery. Itupun sejuk sudah burger dia gara-gara 3 jam dia di operating room for minor heart surgery on a 6-year-old boy. The surgery was successful. Teringat balik kejayaan of the surgery, Jordan dengan senyuman dan muka puas hati duduk sambil mahu menikmati his dinner, his first meal of the day.
"DOCTOR! DOCTOR!" BADABANG! Dua orang nurse buka pintu of the doctor's resting room, dua-dua hampir terhumban di lantai.
"Yeah?" Jordan menanya, mulut dia masih berbuka-buka and the burger is just an inch from his mouth.
"Patient, male, 36, hit & run." Nurse pertama menjawab.
"Dia-" Tidak sempat nurse kedua bercakap sudah Jordan berdiri and pushed his burger to her.
"Nah, makanlah kau ni, kau belum makan lagi dari pagi kan?" Jordan bagi burger dia kepada nurse yang membantu dia dalam the operation room tadi. Then pantas dia berlari keluar.
Nurse dua orang tu masih lagi berdiri terpacak di dalam bilik rehat doctor. Nurse kedua, Nurse Emi genggam erat burger yang Jordan bagi dia.
"OMG! Burger Dr. J." Macam ber-love-love terus mata dia sambil dia memeluk tu burger di dada dia.
"Adakah si Dr. J tidak bagi saya fries dia? iisshh!" Merajuk nurse pertama, Nurse Lina sampai dia hentak-hentak kaki dia ni.
"Oh! This McD from McHotty, McSexy, McCutie McHa-" Nurse Emi mengkhayal sudah berpelukan sama tu burger.
"McRajin lah sikit kau, Mclazy! Marilah! Kena cari nanti kita." Nurse Lina menarik tangan Nurse Emi membawa keluar dari bilik rehat doctor. Cepat-cepat Nurse Emi kasi masuk burger dari Jordan dalam pocket uniform dia.
Laju Jordan berlari to the emergency. Baru dia mahu buka pintu to the emergency operating room, dia terberhenti. Coat dia macam kena tarik. He looked down, the little girl tadi was tugging and pulling at his white coat.
"Don't let Daddy die, please." Memerah dan membengkak sudah mata the little girl gara-gara terlampau menangis. Pipi dia masih basah bekas air mata yang belum kering.
Jordan looked into her eyes, he saw fear, hope and trust. Sakit dada dia tiba-tiba, terasa dihati betul rayuan the little girl. I have to save her dad, he mentally told himself again and again.
YOU ARE READING
I Need A Doctor
Romance1st RCB Love Legacy 1st published on Wattpad March 2020 #INAD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "There is never a time or place for true love. It happens accidenta...