Chapter 20

3.1K 125 9
                                    

CHAPTER 20

JORDAN'S P.O.V

Do you remember the moment you fell in love? I thought to myself while driving home. At the bar? In my condo? In the hospital?

Saya sampai sudah at my condo parking unit. It's already close to 3am. Saya tengok di hujung-hujung bahagian parking si Chester kalau ada kereta dia berparking. Aik, belum balik lagi si Chester dari bar dia. Baru saya ingat, it's a Friday night lah pula. Memang busy lah bar dia ni pesta malam minggu. Saya kunci kereta dan naik lift to the 11th floor of my condo.

Wah, saya tiada mandi mahu lebih 24 jam sudah. Sebenarnya ini bukanlah perkara biasa kalau saya ada emergency or back to back surgeries. Saya letak my keys, handphone, wallet and Dunhill atas meja makan. Then I walked to the freezer, took out a frozen pizza and heat it up in the microwave. Terus saya masuk bilik and hit the shower. Sambil saya merasai setiap titisan air dari pancuran air mandi, saya teringat balik saat saya berada di dalam ward Bella di hospital tadi.

-Flashback-

"Bella." Saya bisik, bibir saya menyentuhi rambut dia.

"Mmm?" Suara Bella yang mengantuk kedengaran sangat manja.

"Do you know what love feels like?" Suddenly I asked.

"What?" She asked softly.

"This." I hugged her tighter and inhaled every scent of her. And we fell asleep.

Kalau Nurse Kayla tidak masuk ke ward Bella untuk tugasan ubat-ubatan Bella, nahas saya tertidur sampai pagi. Kedapatan lagi nanti oleh Holland. Kalau tidak Holland, Bella's parents and her other brothers. Kalau kena kasi kahwin terus okay juga, tapi kalau kena sut oleh keempat-empat abang-abang Bella macam manalah saya nanti?

"Dr. J." Nurse Kayla panggil saya, suara dia perlahan. "Dr. J."

Saya dengar-dengar, tapi macam jauh tu suara. Bila Nurse Kayla tepuk bahu saya, baru saya tersedar dan terbangun.

"Mmm?" Saya terasa muka saya ditutupi rambut yang tebal dan macam berat lengan kiri saya. Kepala bah pula atas lengan saya. BELLA. Saya tersenyum, saya kiss lagi rambut dia. Tambah pula saya snuggle dan peluk Bella lebih erat.

"DOCTOR J, BANGUN." Suara Nurse Kayla masih berbisik tapi ni kali lebih kuat dan lebih dekat dengan telinga saya.

"Oh, nurse." Saya berusaha membuka mata saya. Saya ada blur sekejap nix. Perlahan-lahan saya membangunkan diri tanpa menyedarkan Bella. Saya sit up dan gosok mata saya. "Nurse?"2

"Ye, Doc?" Nurse Kayla menyahut.

"What time is it?" Saya tanya sambil menguap.

"1.50am, doc." Nurse Kayla menjawab. "Depa nak sediakan ubat Miss Bella."

"Oh, okay." Saya bilang. "Sorry-sorry. Go ahead, nurse." Pantas saya bangun, saya mengusap kepala Bella sambil merenung wajah dia yang sleeping so sweetly.

"Nampak sangat Dr. J sayang betul kat Miss Bella." Nurse Kayla bilang.

Saya tiada komen terhadap kata-kata Nurse Kayla. I kissed Bella di bibir dengan lembut and then turned to Nurse Kayla.

"Take very good care of Bella, nurse." Saya bilang sambil tersenyum.

"Mestilah, doc." Nurse Kayla balas. "Kan bakal isteri, doc, of course kene give special treatment."

-End of flashback-

***

Sedang saya masih menikmati my hot shower dengan fikiran yang menerawang ter-flashback adegan-adegan di hospital dengan Bella, I realized something.

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now