Chapter 28

2.9K 119 4
                                    

CHAPTER 28

BELLA'S P.O.V

Last night at the bar selepas ummmm I kissed him.

-Flashbackback-

Saya berlari keluar dari tandas meninggalkan Jordan di sana. Saya radu saja tu perempuan-perempuan yang tengok-tengok saya lain macam. Ugh! Saya meluru masuk office Chester yang kecil saja tu dan bersandar di pintu yang sudah tertutup rapat. I can't remember how long I just stood there dengan titisan-titisan air mata di pipi saya.

Bila Kevin, the band leader announced last song request, saya tahu dalam beberapa minit tutup sudah the bar. I took a deep breath and walked out of the office slowly. Mata saya memandang ke arah the stage. A guy menunduk concentrating on the guitar he's holding and tuning to my favourite song. When he raised his head and closed his eyes, DUBS jantung saya!

JORDAN.

🎶 Kulihat dirimu hadir

Rasa hati ini inginkan dirimu

Hati tenang mendengar

Suara indah menyapa

Geloranya hati ini tak kusangka 🎶

Ya, saya betul-betul tidak sangka he can sing that good. Bukan kaleng-kaleng suara dia. My memory of him singing was only yang 'Isabella Anak Pak Dollah'. Hahahaha!

Masa the first two lines of the verse he sang sambil mata dia masih terrtutup. Saya berjalan perlahan-lahan to the bar counter, facing the stage. Tempat di mana Jordan berdiri masa saya sedang menyanyi on stage earlier. And when he opened his eyes, saya balas tatapan mata dia. I thought I can walk away, I thought I can leave him, I thought I can slowly forget him. Tapi sangkaan saya semua salah. Malah cinta yang saya rasa untuk dia semakin kuat pula. Cinta pertama saya, cinta luar biasa.

🎶 Hati ini selalu untukmu

Terimalah lagu ini

Dari orang biasa

Tapi cintaku padamu luar biasa 🎶

Gete juga tu perempuan-perempuan punya gaya semua ni. Menjerit-jerit, terangkat-angkat pantat dorang sana. Bikin panas!

Jordan berjalan turun dari stage perlahan-lahan, looking at me. Bila dia sampai tempat saya, saya ingat dia mauh peluk saya. Dei, ready sudah kunun saya mahu kena peluk okay. Rupa-rupanya dia mencapai for something di belakang saya. HIS BEER! Kitai betul dia! Tidak lagi dia tengok saya tu, dia telan saja tu beer dia!

Sydney dan Chester tersengih-sengih dan ketawa di belakang saya.

"Ada fight sama kau ni, Syd." Chester bilang.

"Ui, kau lupakah saya pernah swing budak yang bully kau di school dulu sampai masuk hospital satu minggu?" Teruk oh Sydney. Saya masih ingat juga tu kejadian masa saya form 1, Chester form 3 and Sydney form 5.

Comel bah Chester gundut-gundut masa tu, apa tidak jadi mangsa bully oleh budak-budak dari sekolah sebelah. After that kejadian barulah Chester start training and kasi kurus badan dia, ada kesedaran diri sudah. Barulah dia start bermuscle.

"Bukan itu bah maksud saya, buduh. Fight tu stage." Chester bilang.

"Dei, kalau fight di stage kau bilang, kau pun 2x5 bah tu." Gitulah Sydney cakap, sebab Chester memang band singer pula sebelum dia buka bar. Sekarang pun selalu juga dia jamming with his band.

"Saya rock, kau tu yang jiwang." Hahahaha! Ini betul. Saya sokong kau, Chest.

Contra betul character abang-abang saya dua orang ni. Chester look like a fighter tapi sebenarnya dia ni pendamai, tapi pendamai yang berjiwa music rock. Sydney memang look like a playboy, nampak soft tapi ganas macam Holland and nakal macam... ummm diri dia sendirilah tu. Tiada abang-abang saya yang nakal kecuali dia. Tapi berjiwa jiwang ah kalau in music.

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now