Chapter 2

4K 134 10
                                    

CHAPTER 2

Back to JORDAN'S P.O.V

Vrooommm.! Saya swing steering saya bila saya nampak ada parking kosong. Saya turun dari kereta dan lock kereta saya. My baby, my wifey, stay here nicely, okay? Saya mahu release stress dulu. Bagus kan wifey saya? Tidak pandai membebel kalau saya mahu moginum kah clubbing kah. Hahahaha!

DUBS DUBS DUBS DUBS. The music beat in the club berbunyi. Tidak juga besar ni club baru, besar ni club macam dua operating room combine saja. Sampai sana bah fikiran saya, tsk tsk. Saya limpas tiga orang bouncer dan masuk to the club. Saya silik-silik location dorang Shawn. Sikit lagi saya mahu dial number Shawn tapi ngam-ngam mata saya terpanah to the stage. Ada tiga meja depan stage, senang saya mau identify Shawn, dia lah paling tinggi sana, sama ketinggian kami dekat 6ft.

"Jordy, my bro!" Shawn clapped my back.

Nick gave me a bros hug. Nick is my ex-schoolmate dari kami darjah satu lagi sampailah kami membesar and went to different universities because of different majors. Nick went to a flying school in Melbourne while I continued studying medicine in Dublin. But we always kept in touch. Bros for life, 22 years and counting. So, Nick's my best friend and he's also my brother, Jason's colleague. They are both airline pilots yang banyak paku sudah di bahu.

"Dr. Jordan Choong in the house!" Kuat suara Nick ketawa.

"Aye, Aye, Captain!" Saya tabik hormat Nick macam Sponge Bob Squarepants. "Cheers!"

"Dr. J, thanks bagi saya your dinner tadi." Nurse Emi menyapa saya sambil tersipu malu.

"Oh, okay bah. Saya tidak berapa lapar juga," Saya membalas senyuman dia. Tercairkah dia tu?

"So, who's this pretty girl here?" Nick kambai bahu nurse Emi sambil looking down at her dengan mata yang kuyu-kuyu and a side smile. Awestruck si nurse Emi looking up at Nick.

Captain Nick Stephens. Tiada kena-mengena dengan Tun Fuad Stephens. Playboy of the century. Saya tidak ramai kawan, tapi kalau antara tidak ramai kawan-kawan saya tu, Nick lah yang paling legiut. Saya sama Shawn tersengih saja melihat flirting tactic si Nick. Tidak lamalah si nurse Emi ni kalau dia tidak kuat iman. Nick memang handsome itulah ramai perempuan tergila-gilakan dia. Sampai bini-bini orang pun mengejar dia. His looks and his job already a package, but like me he has not found the right time or girl to commit to.

"Dance with me." Dia tarik tangan nurse Emi to the dance floor. Sekejap saja hilang sudah dorang dari pandangan.. Actually, it's normal for us to hang-out with the nurses after a rough day of surgeries untuk belanja dorang minum, and this is one of the days.

After few music beats, the DJ stopped the disco lights and the stage in front of us lit up.

"Let's welcome back Chocolate & Spice band on the stage for their 3rd and last set people!" The DJ boomed and everyone screamed.

I never really cared about club bands that much. Kebanyakkan memang band dari Indonesia or Philippines, jarang local. Sini KL sama juga macam di KK, bands mostly yang diimport. So I'm used to it. Sitting with my back facing the stage, saya dan Shawn masih lagi one-go one-go tu beer. Nick and nurse Emi masih on the dance floor.

Eh, Emi sajalah saya panggil dia, macam lain pula di luar hospital masih panggil nurse. Saya tengok Emi pandai peluk-peluk sudah pinggang Nick. I just smirked to myself. Haihhh. Nick the Predator. Mangsa dan Pemangsa. I just hope Emi biasa sudah berboyfriend- boyfriend so it won't be hard on her when everything ends. Ehemmm, when Nick moves on to his next target.

Kedengaran suara lelaki bergema di ruangan bar, maybe vocalist of the band.

"Our 3rd set and last is a slow one ya, people. So, stay close to your loved ones. Bella, the stage is yours."

Oh, perempuan bah pula the vocalist.

"Ermmm, I wanna try an Indonesian number for a long time. Ini lagu memang favourite saya. Bah Chak on the board, 3,2,1."

Okay, ini membuat saya menoleh. Sabahan bah pula this girl, ketara betul slang dia. She's sitting on a stool, holding the microphone stand. Saya gosok mata saya, macam tidak cukup clear mata saya. Betulkah ni apa yang saya nampak? She started to hum to the tune of Cassandra Band's Cinta Terbaik.

🎶 meski malam mengganggu
hilangkan senyummu di mataku
ku sadari aku cinta padamu 🎶

** Her voice so husky, so haunting. **

🎶 Tapi cintaku terbaik untukmu
Meski ku bukan bintang di langit
Tapi cintaku yang terbaik 🎶

** She's very beautiful. Memang clear lah bah saya nampak her long curly hair until her waist, flawlessly fair skin and hmmm? Bila masa muka orang putih pandai cakap BM Sabahan? Or maybe it's just her make-up yang buat dia nampak macam angmoh? **

🎶 'tuk pergi menjauh darimu
meski hatiku ragu
kau tak di sampingku setiap waktu
ku sadari aku cinta padamu 🎶

That moment when she looked straight down at me on the last verse of the song, we were eye-to- eye and she smiled so prettily. Jatuh jantung saya. Manalah saya mahu pungut jantung saya ni sekarang? Serious bah dia tengok saya? Then the band started to play the next song. This time the guitarist tadi yang menyanyi.

"Wow!" Terbulat mata si Shawn. "She's hot." Mata Shawn tidak berkedip menatap Bella kah tu nama dia? Yes, Bella tu guitarist announce tadi. She stood up from her stool. Pakaian dia simple saja ni. Pink crop top, black hot pants and Converse sneakers, but she looked so gorgeous just in simple outfit.

"Uh." Saja keluar dari mulut saya.

Ada macam that jealous feeling kah saya terasa di hati saya? Shawn ni pun single. Kesian bah kami doctor-doctor ni tiada masa mahu berdating. Memanglah ramai nurse di hospital yang boleh dipilih-pilih, ada juga doctor yang kahwin nurse di tempat kerja saya. But not all of us have the same taste.

Then her husky voice sounded through the microphone.

"On to you Jay!" Dia bercakap dengan the guitarist. She giggled and...

Aik, mana sudah si Bella? Tadi saya nampak dia di belakang drummer di atas stage masa tu guitarist start menyanyi. Oh, mungkin dia pergi tandas. Saya signal Shawn saya mahu head to the toilet, saya buat muka yang tidak ketahanan mahu terkencing kunun.. Ketawa saja si Shawn nampak gaya saya.

Saya mencari-cari the toilet sign. Okay, just next to the stage ada a small hallway towards the toilet, saya jalan perlahan-perlahan, dengan nervous dan hati yang dubs dubs dubs.

And yes, betul jangkaan saya, Bella memang went to the toilet. But she's not alone, ada seorang lelaki di sebelah dia. Macam deep betul conversation dorang, and quite close lagi tu. Nampak macam biasa sudah dorang with each other. Mata saya tidak dapat beralih daripada memandang dorang. Oh, dia ada boyfriend sudah? Tangan tu lelaki gosok-gosok lagi kepala si Bella, kasar sikit lagi tu.

Why am I feeling macam hati saya dicubit-cubit? Pedih ni rasanya. Saya terlampau tengok dorang sambil berjalan towards the men's toilet sampai saya tidak sedar saya di depan pintu toilet sudah. PAAAP! Muka saya terhampas daun pintu. So much for staring at two lovebirds, duh.

"Kau okay, bro?" Tu lelaki tanya. Dia nampak macam ikhlas and genuinely concern ni. How sweet, my sarcastic heart is so touched.

"Erm, okay bah. Hahaha." Saya terketawa jugalah pasal malu kan.

"Come home." Tu lelaki menoleh Kembali menatap Bella dengan muka yang serious. Saya memasang telinga kuali ni.

"I-" Belum Bella sempat menjawab, tu lelaki kambai dia dan bawa dia keluar.

My eyes mengikut pergerakan dorang. Kaki saya pun macam magic, pandai terikut dorang perlahan-lahan dari belakang. Busybody! Bella and the guy jalan limpas the stage and the bar counter. Saya tengok Bella balik-balik pusing tengok stage sambil melambai-lambai to her band mates dengan mulut memuncung. Hmmm, she has very voluptuous lips yang sedap kalau saya kiss. Shit! Ada boyfriend bah dia ni. I have to remind myself that.

"Hol." Satu lagi lelaki keluar dari bar counter dan pegang bahu lelaki yang kambai si Bella. Tu lelaki menepis kasar tangan di bahu dia.

"Can you not?! I'll deal with you later." Merah padam muka lelaki yang kena panggil Hol tu.

And poof Bella's gone from sight. But something touched my heart tonight. Heart ke tu, Jordan?

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now