Chapter 3

3.8K 126 7
                                    

CHAPTER 3

BELLA'S P.O.V

Yesss! I'm so happy I got a gig to replace the female vocalist of the band in Chester's club. Saya humban handphone saya di katil dan lompat-lompat kegembiraan. I screamed sambil ketawa and shut my Law of Marriage & Divorce book with a bang.

BANG! Pintu bilik saya dibanting buka. Andu bah si butod berlari masuk dengan muka panic.

"Titi Bell you okay, Titi?" My 3-year-old niece, cutenya muka dia yang kerisauan menanya saya.

"Ssshhh! Okay, Jojie? Titi's just happy," Saya ketawa sambil dukung dan peluk dia kuat-kuat.

"But Titi scweam?" Saya cubit pipi kiri Jojie.

"Titi scweam-scweam because Titi is vewy happy." Saya ikut juga toddler talk dia. Cute betul!

"Why?" Dengan muka confused si Jojie tanya saya lagi.

"Because Titi will be singing. Yeay!" Saya bilang dalam kegembiraan.

"Yeay! I am happy too! Sing, Titi Belle, sing!" Jojie pujuk saya sambil kiss-kiss pipi and mulut saya. Hahaha! Macam mana bah saya mahu menyanyi untuk dia kalau dia block mulut saya? Babies are so adorable! "Sing, Titi." Memuncung sudah mulut Jojie.

"What song jojie wants Titi to sing?" Saya cium rambut dia yang wangi baby shampoo.

"Fwy?" Dia bilang dengan mata memujuk lagi tu.

"Okay. Ehemmm, Titi sing chorus, okay?" Jojie angguk laju-laju. She loves this song, I Believe I can Fly sang by R. Kelly.

🎶 I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away
I see me running through that open door
I believe I can fly
I believe I can fly 🎶

Dengan menggaya-gayakan aksi macam burung berterbangan lagi kami dua. Kami kelucuan sampai terbaring dan berketawa di atas katil. Then I turned to my side table, my digital clock shows 5pm. Aite, I need to get up and shower. I need to get ready for tonight's show. Excited!

"Titi need to get ready okay, Jojie? Mummy's calling you already." Saya peluk Jojie ketat-ketat. Jojie calls me Titi Belle, short for Aunty Belle. Ah, such love and happiness hugging this little cute butod. Someday I'll have my own little butod. Saya sayang betul si Jojie, she's my only niece. Anak abang saya, my only brother who is married.

I am Ireland Isabella Robinson and I'm a law student. A 2nd year law student at Taylor's University College. Sebenarnya saya benci bah law but my family comes from a 'Law & Order' background. Ugh. My dad's mix Irish and Kadazan. Agak-agaklah dia kasi nama saya Ireland kan? My mom is pure Kadazan. People say I look more like my mom but version orang putih. Adakah begitu? Kuatlah bah DNA kedua-dua parents saya kan. Bukan saya saja yang kena kasi nama negara. Saya ada empat orang abang. London, Holland, Sydney and Manchester. Semua kena kasi nama after a country or a city.

Semua abang-abang saya memang berkerjaya dalam bidang undang-undang kecuali Manchester. Chester saja yang terkeluar dari garis panduan parents saya. He is more artistic. He loves music so much. He had so much fun with music until he opened a bar. Saya jealous with what Chester has achieved. I mean achieved in convincing my parents that law is not for him. I wish I will have the same courage to speak out to my parents someday.

Well, sama macam Chester, saya pun more artistic in music. I love to sing so much sampai hari-hari saya memujuk Chester untuk kasi saya chance menyanyi di bar dia. Akhirnya dapat juga saya chance after the lead vocalist of the band kena chicken pox dan dia dapat two weeks MC. Penat dorang mencari replacement tapi nampaknya saya saja yang ada. Hehehe.

***

At the bar, saya sangat nervous going up the stage. For the first time, I'm performing depan a large crowd. 1st and 2nd set are all happening songs. Mahu hilang juga nafas saya. Then 3rd set is our last set. It was a slow jam.

Saya minat kunun si Cassandra Band so saya minta si Chak, the keyboardist to lead the intro. Saya concentrate mengingati lyrics dengan cara tengok straight ahead to the entrance door of the bar and through the last verse of Cassandra Band's Cinta Terbaik, jeng jeng jeng.

🎶 Tapi cintaku terbaik untukmu,
Meski ku bukan bintang di langit
Tapi cintaku yang terbaik 🎶

Silap mata saya memandang ke bawah. Hurmmm. Kenapa juga ni lelaki tengok-tengok saya dengan mata dia yang gete dan kuyu-kuyu? Terlampau juga feel dia dengan ni lagu. Terkena kali di hati dia oh. Ah! Tapi kan kenapa juga dia handsome? Benci saya. Macam si Ji Chang Wook bah muka dia. Damn! Bergegar jantung saya. Alamak! terkeluarkah tu nervous suara saya tiba-tiba?

Ah, well. Nasib baik last song sudah. Fuh! Relax kau hatiku.

"On to you, Jay!" Saya passed the stage to Jay.

Pantas saya turun dari stage. Nervous gila saya rasa. Saya terbayang lagi balik si Ji Chang Wook punya muka. Inilah lelaki pertama yang saya betul-betul nampak hot and sexy to the max. Pantas kaki saya melangkah ke arah tandas. Nearing the entrance of the toilet, tiba-tiba lengan saya kena tarik.

"Shit!" Saya terteriak kekejutan.

"Watch your language." Suram tu suara saya terdengar.

So, actually it's my brother, Holland. The most over-protective brother antara semua abang-abang saya yang lain.

"Abang, what are you doing here?" Saya tanya in a weak voice. Takutlah bah saya tu.

"Aren't you supposed to be home studying, Ireland?" Keras suara abang saya. Eee! Malas saya kena control saja. Benci lagi saya rasa tu mendengar first name saya kena panggil. Ireland, duh.

"I mahu balik sudahlah bah after this." Lemah saja saya menjawab.

"So stubborn oh you kan?" Dia gosok kepala saya kegeraman ni. Tidaklah kasar sangat.

Then tiba-tiba. PAAAP! Terkejut saya dan Holland, lantas kami menoleh untuk tengok apa tu bunyi. Rupa-rupanya si Ji Chang Wook terlanggar pintu tandas. Hahahaha! Terketawa juga saya sikit.

"Kau okay, bro?" Holland tanya dia.

Too low suara si Ji Chang Wook replied Holland. Tidak saya dapat dengar apa dia cakap. Malu kali kan terlanggar pintu tandas? Yaiy, hahahaha!

"Come home." Holland sambung membebel. iisshh, mahu saja saya roll my eyes at him.

Ugh. I was literally dragged out of Chester's club. Si Chester mahu bercakap sama Holland pun kena marah ni. Saya melambai-lambai my bandmates for the night. So sad. Tidak tahulah bila saya boleh menyanyi di sini lagi.

Saya curi-curi tengok area toilet tadi mahu silik-silik si Ji Chang Wook. Aiks, dia sedang bersandar di tiang dekat bar sambil memandang ke arah saya yang kena bawa keluar. Hmmm, cute oh dia.

I feel like my heart is flipping. Inilah first time I feel something towards a guy.

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now