CHAPTER 5
Back to JORDAN'S P.O.V
Wow. The sun's blinding me. Bila masa saya tertidur pun saya tidak tahu. Saya stretch berhabis di atas tilam saya yang empuk.
"AHHH" What a wonderful feeling. Huh? Wonderful feeling?
Macam saya mahu ketuk kepala saya. Something happened last night. Saya tengok bawah, turun to my little bro. Fuck! I'm naked. Oh fuck, man! I just took a girl's virginity last night! Perlahan-lahan saya pusing kepala saya to my right side.
Oh? Kosong? Tiada orang. Eh, wait! Was that a dream last night? Saya pegang little bro saya. Eh, jangan kau gitu bah, bro, mengeras pula dia sana time-time yang orang mahu serious. Saya bangun dan berdiri dari katil. Okay, that might only be a dream. Saya tersenyum lebar. Syok juga mimpi saya semalam, mimpi basah lagi tu. Biasalah orang single.
Mati senyuman saya bila. mata saya stuck on my bedsheet. BLOOD. Kenapa ada darah kalau mimpi saja? Tapi kalau bukan mimpi mana sudah the girl I slept with?
CIBAI! Saya terus teringat tu hantu di lift! Tidakkan saya make love dengan hantu?! Banyak persoalan bermain di kepala saya. Then saya teringat.
BELLA? No, couldn't be Bella jadi hantu. Eh, sudahlah. Migraine kepala saya berfikir! Paracetemol isn't a doctor's cure to headaches and migraines. Macam buduh saja saya rasa. Semua messed-up di kepala saya. Did I make love to a ghost? If it's a ghost, jadi Bella? Bella jadi hantu? What happened to her? Hantu pun pandai hilang virginity sampai ada darah di bedsheet saya? Saya tarik bedsheet saya and walked to my laundry room. I dumped the bedsheet in my washer dan tuang banyak-banyak Clorox kemudian saya switched on the washer.
I can hear my handphone ringing, tapi mana bah saya letak handphone saya tu? Kindet betul. 2, 3 kali sudah putus saya tidak tersambut. Last-last saya jumpa dekat 3-seater sofa. Sebelum saya answer the call sempat saya nampak a stain on my sofa. Saya kasi dekat mata saya, mahu tengok bekas apa tu. Eee! Bau muntah + alcohol. Yucks! AHAAA! So confirmlah saya bukan make love sama hantu subuh-subuh tadi. Tapi kan... erk. Confirm jugalah I just took Bella's virginity.
Saya tidak sedar bila saya tekan answer button on my handphone.
"Dr. Choong!" Nyaringnya suara Nurse Emi.
Macam kena tukul saja kepala saya rasa, yang terus-terus fresh bah mata saya terbuka maka lama sudah saya bangun tapi masih igou-igou ni.
"YO!" Saya terteriak balik. Tidak sengaja bah tu. Reflex terkejut kena teriak memang begitulah.
"Doc ada surgery in 40 mins lah, doc!" Panic suara Nurse Emi.
Oh, Shit! Apa dia tidak panic? Saya pun panic juga. Saya biasa very prepared, like 2 hours before the surgery, saya start briefing sudah my team. Laju saya lari masuk kamar mandi.
***
In 8 minutes I'm already in my Nike. Saya berlari menuju pintu rumah and pusing balik just to make sure my lights are switched on before saya keluar. Saya tekan the lift's down button.
TING! Rushing saya masuk dalam lift sambil tengok handphone saya mahu check jam berapa sudah. 10.30am. I have another 30 minutes.
BUUUK! Saya terlanggar orang bah pula. Punya buduh saya.
"Sorry... sor-" Saya apologize lah konon ni.
"Watch it bro." Suara garau lelaki menyentuh bahu saya.
Saya angkat kepala saya mahu tengok tu lelaki. Tapi mata saya ter-stuck di muka perempuan di sebelah dia. Eye to eye, jatuh jantung saya. BELLA. Saya tengok bahu dia, ada tangan memegang bahu dia. So I actually terlanggar Bella. Her pretty eyes, too much emotions in it. Saya cuba mahu tangkap the emotions in her eyes. Shocked? Afraid? Angry?
Oh, baby, don't be angry at me. Mahu juga cakap saya tidak sengaja pasal tadi subuh tapi... Haihhh confused saya.
"You okay, Bells?" The guy asked her. Dia ketat-ketat gapus bahu si Bella and kissed her head.
What the fuck! Hari tu lain lelaki di bar menggapus dia, hari ni lain lagi lelaki cium-cium kepala dia. Subuh tadi lain lagi lelaki yang tidur sama dia! Yang tidur tu adalah kau, Jordan. Berkobar-kobar sekejap jantung saya. Hahaha!
"Mmm." She replied softly.
Saya tidak sedar saya tengok muka tu lelaki dengan muka yang penuh perasaan macam mahu menumbuk. Dia milik saya sudah, bro. Biarpun cuma satu malam, saya akan berusaha dapatkan dia untuk setiap malam. Hehehe.
"Any problem?" The guy menyipitkan mata. Aik, buduh juga. Tidakkan saya mahu bergaduh sama dia sedangkan saya sama Bella have nothing together. Buat masa inilah we have nothing together. Tersengih pula saya berfikir sendiri.
I shrugged my shoulders. Saya bukan sengaja berdiri sebelah Bella. Macam mana juga kalau tu lelaki macam gajah sana? Bagus satu lift lah tu dia makan. Ah, Jordan, jealous nampaknya? Damn! The lift down from 11th floor to the basement carpark was too damn long. Dalam aircond pun saya boleh berpeluh.
"Gosh, Belle!" Suara tu lelaki bergema dalam lift. "I don't know what got into you! If Hol gets to know this matilah kau." Membebel pula tu lelaki.
"So don't tell lah. Easy bah kan?" Bella's husky voice replied. Hahaha! Jordan, telinga kuali oh kau kan. Macam suka pula saya dengar si Bella jawab tu lelaki begitu.
"Easy! If you'd just stay away from trouble. Saya saja tukang back-up kau. What will you do without me?" Masih lagi merepek bah kan.
"Ugh." Damn, dari mana pula suara saya boleh keluar tu?
Tiba-tiba mata tu lelaki focus tengok saya sambil menaikkan kudou kiri dia, giving me that 'Do you have a problem with me look?'.
"Ehmmm, ehmmm." Saya pura-pura batuk. Berlakon lagi buat-buat muka sakit sambil pegang perut saya macam betul-betul dalam kesakitan konon.
"I'm sending you home." Tu lelaki bilang.
"No, just send me to campus. I have a test." Bella jawab.
"With that alcohol smell on you ada hati lagi mau ambil test." Punyalah ni orang. Tempat awam bah ni. Can you guys just carry on your conversation not in public? Couple fights are so lame.
"Ewww, Chester, so says the devil?" Hahahaha! I'm so attracted to her. She's my type of girl, soft and pretty but fierce and sarcastic. Pandai menjawab ni sumandak satu.
Hmmm, CHESTER. Ter-rewind terus memory saya.
"CHEST!"
"Tipu! Did you kill my brother?!"
"Nah, kan! Macam mana kau tahu nama saya? Kau tapuk abang saya ni kan?! CHESTER!"
Ngam-ngam sampai di basement carpark tu lift terbuka. Saya pusing tengok Bella and smiled my most handsome smile. Hehehe. Chester tarik Bella keluar dari lift, sempat lagi saya nampak Bella's eyes macam kuyu-kuyu tengok saya. Aummm! Dorang belok kanan and saya belok kiri sebab lain location kereta kami berparking.
"What's with that freak?" Saya terdengar suara Chester masa saya berjalan menuju kereta saya.
"Cute kan dia?" Hahahaha! After last night, she still thinks I'm cute? Yesss!
"Ssshhh! Kau pun freak! Perempuan sot." Kena marah lagi bah dia kan. Kesian bah, andui.
Hurmmm. When can I see her again?
YOU ARE READING
I Need A Doctor
Romance1st RCB Love Legacy 1st published on Wattpad March 2020 #INAD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "There is never a time or place for true love. It happens accidenta...