CHAPTER 16
BELLA'S P.O.V
"DADDY!" Saya terkejut bah tu. OMG, my parents are here!
Gembiranya saya! But saya risau juga bah dorang terbang jauh-jauh just because of me. Saya sit up dengan bantuan mummy. Dad and Mom kissed me on my cheeks. Mummy hugged me ketat-ketat lagi sampai saya meringis kesakitan baru saya melepaskan pelukan. Rindu betul mummy sama saya bah.
Baru saja saya mau bermanja-manja sama parents saya, rupa-rupanya my eldest brother, abang kami yang paling tua, LONDON pun ada! With hands in his pockets, looking at me with a frown.
"LONDON?" Ugh, why? kena bebel lah bah ni.
"It seems like TROUBLE is your middle name, IRELAND." Kalau saya takut Holland kan, takut lagi saya dengan London. Kalau Holland saya boleh menjawab lagi sikit- sikit.
Actually, all of us adik-beradik takut London. Abang saya London just turned 31 last week, dia setahun lebih tua dari Holland. Sydney and Chester pun 2 tahun saja beza, masing- masing 23 and 25. Holland is the only one married antara all our siblings. Menggete awal kan.
Tajam mata London tengok saya. Saya betul-betul terlupa sudah yang ada Jordan di dalam ward saya, sampailah mulut Holland yang gatal tu bersuara. Tunggu kau, Holland!
"Dad." Ini saya dapat rasa sudah tidak sedap hati. "Meet your future son-in-law." Saya tengok Holland dengan lirikan mata yang mau membunuh!
"Eh?" Blur bah si daddy. Tiba-tiba ada suara sumbang cakap 'son-in-law'.
"Dr. Jordan Choong." Macam saya mahu teriak si Holland oh!
Kalau si Chester ni sudah saya humban pakai bantal, mineral water bottle, gelas, grapes, apple. Saya humban semua barang yang dekat sama saya!
Saya nampak Jordan yang mau lima kaki lagi sampai sudah mahu keluar dari pintu ward saya, suddenly terstop terus pergerakan dia. Lega betul saya bila nurse yang si Jordan selalu panggil Emi tu berlari masuk memanggil Jordan. Saya tidak dengar sudah apa semua yang kena cakap, telinga saya ber- zzz saja. Selepas Jordan rushed out for another surgery, semua mata memandang kepada Holland. Itulah kan attention seeker, padan muka kau pandai-pandai melapor sama daddy.
"Future son-in-law?" Terbida muka London. "Siapa yang mau kahwin? Chester?"
Mummy punya expression turned horrific, terbayang-bayang yang Chester gay. Hahaha!
"Wei! Buduh!" Chester teriak.
"Siapa buduh?!" London teriak balik.
"Holland buduh!" Chester menuding jari ke arah Holland.
"Apa saya buduh?!" Holland marah balik.
"Kau ingat saya gay kah? Buduh! Saya ada girlfriend bah!" Bila Chester mengaku ada girlfriend semua ter-stuck mata tengok dia. We were like, bila lagi?
"Saya bilang son-in-law kan? Lainlah kalau saya cakap Chester's future husband!" Masih mahu gaduh oh, tidak mahu mengalah betul bah dorang ni.
"So siapalah punya future husband kau mahu cakap tu?!" Masih lagi Chester marah.
"BELLA lah siapa lagi?!" Sekarang semua orang tengok saya.
SHIT! HOLLAND! IF MURDER ISN'T A CRIME, SAYA CEKIK KAU HIDUP-HIDUP!
"Sudah-sudahlah that, boys. Bukan you all want to make your daddy worried again." Mummy bersuara lembut tapi muka dia masih kerunsingan macam banyak persoalan bermain di benak fikiran dia.
YOU ARE READING
I Need A Doctor
Romance1st RCB Love Legacy 1st published on Wattpad March 2020 #INAD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "There is never a time or place for true love. It happens accidenta...