CHAPTER 11
JORDAN'S P.O.V
"I'm pregnant."
Bella's statement really buat saya tergamam. Bertubi-tubi persoalan attack fikiran saya, ternga-nga saya ni. Banyak juga surprise ni malam untuk saya handle. Dari Bella screaming "YES! JOR!" sampailah "I'm pregnant." Berhamburan semua persoalan yang timbul di kepala saya.
I did not see any pregnancy confirmation in Bella's medical reports or did I miss it?
Tapi adakah dorang Nurse Emi buat pregnancy test?
Kalau memang dorang ada buat pregnancy test, kenapa tiada result dalam report?
Kalau dorang tiada buat pregnancy test tapi Bella sudah kena x-ray and CT Scan?
Shit! What will happen to our baby? Mana boleh perempuan pregnant kena x-ray. Or is she trying to pull a joke on me? Dia mahu kasi kena sayakah ni? Tapi saya blow-in bah tu malam.
Hmmm, baby, I'm a doctor lah. Saya kira-kira lagi pakai jari saya cuba mengagak berapa minggu sudah kandungan Bella. Kalau dikira kami make love, three weeks plus. Ada dekat one month ago. Boleh jadi betul juga oh kan?
Am I really gonna be a daddy? Terus saya terbayang Bella's niece si Jojie yang comel. Kalau kami ada anak ni, memang comel gila. Mestilah kalau daddynya sudah handsome.
It's okay. Sooner or later, I will know juga. So buat masa ni saya anggaplah yang Bella mahu kasi kena saya because of the 'GIRLFRIEND' statement. I might look shocked, tapi kata-kata yang keluar dari mulut saya langsung tidak menunjukkan yang saya terkejut.
Sambil memandang tepat ke mata Bella sambil saya kasi kuyu-kuyu ala-ala romantic mata saya.
"So Marry me."
Dalam kenakalan saya pura-pura propose untuk mendapatkan response dari Bella, I actually hope it will happen. Wow, Jordan! Inilah pertama kali keluar dari mulut kau perkataan 'MARRY'
Selama bertahun-tahun dengan any of my ex girlfriends, saya mengelak betul that word, macam saya rasa itu adalah perkataan yang synonym dengan penjara, derita, control, neraka. Mata kami ter-lock dan tangan dia masih berpegang pada collar coat saya. Saya rasa muka saya makin mahu mendekati muka Bella. Bibir saya ada dua inchi lagi dari bibir dia.
PAK! PAK! PAK! Saya terdengar tepukan tangan yang kuat and a squealing sound, suara perempuan menjerit.
"CONGRATULATIONS, DR. J! MISS BELLA! Oh my God, so romantic kamurang!" Nurse Emi pula perempuan yang menjerit tu.
Saya dan Bella terpusing tengok Nurse Emi yang sedang memberi kami tepukan gemuruh dengan muka yang excited kegembiraan, sepantas kilat dia bergegas keluar dari ward Bella.
"Emi!" Saya panggil, tapi dia tidak menyahut. "SHIT!"
Sebanyak-banyak bawang di hospital ni, hari ni saya tahu sudah Nurse Emi ni bawang apa. Dia adalah 'MAMAK BAWANG'!
Bila saya pandang balik wajah Bella, tangan dia sudah dalam blanket, mata dia kuyu-kuyu sudah macam mahu tertidur. The antibiotic and ubatan lain tadi is taking effect sudah. Reflex bila saya nampak terlelap sudah mata Bella, saya menyentuh pipi dia softly and kissed her nose. Belum boleh gigit lagi hidung Bella, tunggu dia sihat dulu. Hahaha.
Saya tengok jam tangan saya, it's 3.30am. Saya mahu rest sekejap, maybe 15 minutes gitu sebelum saya pulang. Si Nurse Emi ni batang hidung pun tidak nampak. Saya masih mahu pastikan dia bagi saya the full report of Bella's condition. Betulkah Bella pregnant?
YOU ARE READING
I Need A Doctor
Romance1st RCB Love Legacy 1st published on Wattpad March 2020 #INAD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "There is never a time or place for true love. It happens accidenta...