Chapter 40

2.6K 113 3
                                    

CHAPTER 40

BELLA'S P.O.V

OMG! Masa daddy rebah diserang heart attack bila nampak keadaan Holland yang kena usung di stretcher, saya pun hampir pengsan. OH NO! NOT MY DAD, THIS TIME! Nasib Jordan's reflex lebih cepat, laju dia berlari dan menyambut daddy.

"Emi! Shawn! Get a stretcher! Now!" Jordan teriak. Saya dengar juga abang-abang saya and mummy teriak.

"Daddy!" Saya menjerit dalam kepanikan.

Saya nampak beberapa orang staff hospital mengusung stretcher menuju ke arah Jordan yang sedang memapah daddy, then dorang angkat daddy dan letakkan daddy di atas stretcher.

"Shawn, admit Holland into ICU now." Jordan instructed Shawn.

Saya tengok Shawn, dia tersenyum tawar dengan saya, lantas mengusung stretcher Holland dengan beberapa orang staff hospital. Senyuman tawar Shawn tu maybe caused by all of these situation yang huru-hara. This is the 1st time saya nampak Shawn in his doctor's coat dan sedang bertugas. Honestly, bukan satu kali saja Shawn pernah DM saya on Instagram, susulan daripada his 1st DM to me, a few times juga dia DM lagi saya tapi saya malas mahu buka and baca.

Chester berdiri tercegat, effect dari kekejutan daddy kena heart attack. Mom sedang menangis, Sydney dan London macam bingung tidak dapat memutuskan untuk ikut Holland to ICU or ikut Dad to emergency yellow zone. Well, Jordan cleared their minds.

"You guys. Stay here, you can't enter the yellow zone right now." Jordan bilang. "Once the medic team get Holland settled in ICU, he is ready for visits."

"Okay, okay. Thanks, Jordan." Sydney bilang.

Jordan pusing dan melangkah to the emergency yellow zone yang berada di another hallway. Tanpa berfikir, saya mengejar dia dari belakang, kelihatan the yellow zone area sedikit sunyi. Perasaan takut menyelubungi hati saya. I'm afraid to lose my dad!

Sebelum Jordan sempat melangkah masuk to the emergency... saya pantas bersuara...

"Bae!" saya peluk Jordan dari belakang.

"Sweetheart." Jordan pusing dan menatap wajah saya.

"Bae." Saya menekup wajah Jordan. "Take care of dad."

"Of course I will, baby." Jordan melemparkan senyuman menggoda. "He's my daddy- in-law."

"I love you." Saya mengungkapkan perasaan cinta saya yang sudah lebih seminggu saya tiada meluahkan. And without waiting for him to reply, saya kiss bibir Jordan dengan rakus.

Sepantas kilat kucupan saya, sepantas kilat juga saya melepaskan kucupan tersebut and pushed Jordan, kasi signal dia supaya teruskan dengan daddy di dalam emergency room. I trust Jordan to take good care of daddy. It's his ticket to win my family over.

***

Having lunch with my family at the hospital's café, at first saya rasa macam saya mahu bunuh oh si Sydney! Adakah patut dia mengusik-usik saya about Jordan depan mom and London? Kalau mom saya boleh lagi guna tactic manja, merengek-rengek untuk influence dia. But London? Argh!

"Tiada lelaki yang terk-" Sydney tengok mummy then dia mengenyitkan mata takutlah tu kena tempiling lagi. "Tergoda tengok kau kah macam tu nurse-nurse tengok saya?"

Adeh, siapa juga mahu tergoda dengan saya yang bidak macam sekarang ni? Sudahlah muka macam ponti, tiada mandi lagi. Yaiks! Blur bah saya until lah si Sydney dengan selambanya menyebut.

"Jordan." SYDNEY!

PHUUUSH! Tersembur bah minuman saya bila Sydney sebut nama Jordan depan London. Paling teruk lagi London ngam-ngam duduk depan saya, habis basah muka London. Matilah saya ni!

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now