CHAPTER 22
BELLA'S P.O.V
Yes! I got my handphone back! Tapi mati battery. Manalah saya mahu dapat charger ni? Sempat bah saya pinjam ada satu orang nurse punya charger selepas dia mengambil sample botol air kencing saya.
Mom and Dad masih lagi in my ward, sambil relax-relax minum coffee, tengok CNN dan sambil-sambil kami bercerita-cerita. Saya tengok jam dinding, it's nearly 5pm. Berganti-ganti sudah nurse and doctors check saya tapi tiada juga muka Jordan muncul-muncul.
TAP TAP. Pintu ward saya kena buka, three of my brothers melangkah masuk dengan muka-muka macam dorang baru siap kasi tapuk mayat saja. Muka Holland paling teruk. Darah kering di mulut dia, lebam-lebam lagi tu muka dia.
"Oh my Lord! Holland! Call the doctor, call the nurse! LING!" Mummy panic sampai mahu pengsan. Daddy relax saja. "LING! Kau dengarkah?!" Mummy menjerit sambil dia sayang-sayang muka Holland. Tsk tsk. Macam masih baby-baby bah Holland kena treat oleh mummy. Ingatkan saya saja yang kena buat gitu.
"Mom, I'm okay. Really I am." Holland pegang tangan mummy yang tengah sayang-sayang muka dia, malu bah dia.
"What happened?" Mahu menangis pula si mummy.
"Ling, boys will be boys. He'll get over it." Daddy menenangkan mummy.
"But he's our baby boy!" Mummy menyergah.
"Hahahaha!" Sydney tidak dapat tahan ketawa. Bertengok Sydney sama London, terketawa dorang. Holland menjeling ke arah London dan tumbuk lengan Sydney.
"OW!" Sydney teriak kesakitan.
"So what happened boys?" Suara daddy boomed, ni kali daddy serious.
Bertunduk dorang ah, macam bersalah betul yang akun mahu kena rotan ni. Hahahaha! Terus saya terimbas balik zaman kami budak-budak oh. Berbaris dorang empat orang abang-abang saya tunggu turn mahu kena rotan pasal terlampau nakal.
"iisshh cakaplah bah!" Saya tidak tahan oh mahu tahu. "Macam pundan saja kamu sana."
"Kitai. Kaulah bah ni punya pasal." Sydney bilang sambil menuding jari telunjuk dia ke arah saya. Ui! Kenapa pula saya?
"Doi, kamurang kasi salah sayalah pula." Saya bilang, mahu-mahu merajuk kunun saya.
"Kalau kau tidak gatal mahu berboyfriend, tidak juga bah kau kena langgar oleh si Fuckerm-" Sydney bikin panas oh!
"SYDNEY." Daddy marah. Itulah sikit-sikit the 'F' word kan? Terdiam terus Sydney. Nah, nah, cakap saya gatal ah! Tunggu kau Sydney!
"How did your brother get that on his face?!" Daddy marah. "Bukan kamurang sama-samakah?"
"Sempat bah juga saya tahan tu baseball bat, dad." London bilang, defending himself. "Mahu kena swing sudah kepala si Holland."
Daddy punya expression in disbelief. Macam yang eh, wait, mustahil lah Holland boleh kena pukul?! Holland bah tu. Black belt karate and he trained Muay Thai juga.
"Si Holland tu, dad." Sydney mereport. "Dia tidak mahu kami masuk campur, dia kasi free-free si Fuc... erm. Farishmeer pukul dia."
"Saya mahu test power dia bah tu buduh!" Macam mahu membunuh mata Holland tengok Sydney.
"Kalau kepala kau kena swing, power of God terus kau terjumpa buduh!" Sydney snapped back. "Dad! Sydney ada pistol!" Holland teriak. Kena report balik bah si Sydney.
Everyone became silent. London punya tangan di mulut Holland macam mahu stop Holland dari continue talking but the damage is done. Sudahpun terkeluar, apa lagi yang mahu ditutup? OMG! Ini memang macam playback zaman kami budak-budak oh! My brothers macam never grow up! Saya tidak tahu macam mana saya patut react. I'm horrified Sydney ada pistol, tapi saya mahu terketawa juga sama perangai dorang, report-mereport.
YOU ARE READING
I Need A Doctor
Romance1st RCB Love Legacy 1st published on Wattpad March 2020 #INAD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "There is never a time or place for true love. It happens accidenta...