Chapter 25

2.8K 128 19
                                    

CHAPTER 25

JORDAN'S P.O.V

Seriously I just don't know what got into me. With all my hectic work schedule and work load, kadang-kadang tertidur di hospital, kadang sempat juga pulang untuk tidur beberapa jam sebelum rushing to the hospital lagi sampailah saya pandai bingung bila bangun dari tidur.

So when the door went TOK TOK TOK TOK TOK, TOK TOK TOK TOK TOK.

Saya terbangun juga, saya buka mata and all I can see is black. Bella's hair.

"Mmm." Saya cium rambut dan dahi Bella and hugged her tighter, then dengan buduh, sedar tidak sedar saya bangun dari the sofa bed and just walked right up to the door and opened it.

HOLLAND. SHIT. BANG!

Macam saya nampak muka hantu! Saya slammed the door shut akibat terlampau terkejut. Ter-fresh terus saya. But the knock kept on coming.

TOK TOK TOK TOK TOK TOK TOK.

"Oh fuck." Matilah saya ni saya bisik dalam hati.

Saya memberanikan diri buka balik tu pintu, laju Holland masuk and shut the door behind him. Baru dia mahu buka balik tu pintu kedengaran ada dentuman keras di pintu.

BANG! BANG! Siapa lagi tu? Fuck.

"Kau ada bawa pistol kau kah?" Holland menanya someone outside. SHIT!

Ajal sayalah kena tembak hari ni. Terpening terus saya, tidak lagi saya concentrate dengar apa-apa. Holland tarik someone inside the ward. SYDNEY muka playboy!

"Ui, ganas juga menarik baju orang?!" Mengamuk Sydney. Sudahlah kena kasi biar di luar, bila kena kasi masuk pun kena tarik lagi tu baju.

BANG! Holland tutup balik tu pintu. Okay, so saya berdepan dengan two of Bella's brothers. Uh, nasib baiklah kami sama tinggi kalau tidak terkecut habis juga biji saya. Sejujurnya, saya memang tunggu kena sut saja muka saya ni. Kalau apa yang Holland tanya Sydney pasal pistol tadi tu is serious, waiseh bukan lagi saya tunggu kena sut, sebaliknya saya mahu tunggu kena shoot!

Habis saya kena scrutinized dari atas sampai bawah. Kena joyah lagi depan-depan muka.

"Betul pula yang kau cakap tu kan, Hol?" Sydney bilang.

"Jadi kau ingat saya tipu?" Holland tengok saya garang macam harimau muka dia.

"Mana saya tahu, bukan saya yang nampak." Ternaik kudou Sydney. "So what do you have to say for yourself, doc?" Sydney tanya saya dengan suara yang menegang, muka playboy dia berubah to muka mafia sudah. Holy shit!

"Ummm" Buntu fikiran saya.

"It's your luck my gun's not with me." Memang saya feel lucky, Sydney.

Holland lagi dengan muka stress, dia arah saya sama Bella to get dressed.

"Jordan, you don't look like a doctor now. You look like an asshole who just slept with my sister."

Ya bah, saya mengaku I'm an asshole that slept with your sister. Bukan sekali, bukan dua kali, tapi tiga kali!

"Thanks, Holland. Whatever it is, whatever happens, know that I love your sister and I won't stop at it. I love Bella and I will make it right by her." Panjang lebar ucapan saya.

"You better." Sydney mumbled.

***

After saya beredar dari ward Bella, yang sempat lagi kissed her and said I love you bah kan... terasa betul saya dengan kata-kata Sydney yang masih bermain di otak saya...

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now