CHAPTER 34
BELLA'S P.O.V
Lambat juga Jordan ni. Berkeroncong sudah perut saya menahan kelaparan. Kalau saya tunggu lama lagi ni naik sudah gastric saya. Saya tengok jam di handphone, dekat 6pm. Wah, lebih 2 hours sudah. But it's okay, I understand juga Jordan's job. He's on to a surgery on a patient yang kena heart attack.
So saya sambung studying, menghafal dan membaca dalam jurusan undang-undang adalah suatu kewajipan. Ada 30 minit lagi berlalu, saya menahan kelaparan saya. With my book in hand, I walked to the water filter near the window and got myself a glass of water. Mati kelaparanlah saya ni tidak lama saya merintih dalam hati.
Eee, buduh oh saya! Better I go to the café and grab myself something light to eat kan? Ada juga bah cakes or buns sana tu. Saya kasi masuk my book into my bag dan menggalas bag saya. Sempat lagi saya tengok-tengok office si Jordan. Saya menyentuh meja office dia dengan lembut. Kemas betul office dia kan? Tidak bersepah, he's a very organized person. Very clean and tidy.
Saya nampak his computer's screen saver. Aik? Bila lagi dia dapat gambar saya ni? His screen saver gambar saya di San Francisco, during a holiday trip with my family. Hmmm? Dia save dari Instagram saya ni kan? Hahahaha. Gete. Tidak minta kebenaran Tuan punya badan yang bergambar.
Bersangkut menutupi his high back office chair, is his black leather jacket. Saya angkat jacket dia and inhaled the scent. Mmmmm, wangi. The smell of his perfume and cigarettes. DUBS jantung saya! I love this guy so much. Saya meletak balik the jacket di posisi asal. Kenapa tiba-tiba saya rasa sedih ni? Bahagian bawah mata kiri saya tiba-tiba bergerak-gerak, dada saya terasa sesak.
Saya berjalan perlahan-lahan menuju pintu keluar. Saya memulas tombol pintu dan melangkah keluar beberapa langkah, berjalan sambil menunduk menatap lantai. Langkah ke-enam saya mendongak dan hancur berkecai hati saya nampak Jordan berpelukan dengan seorang perempuan yang tinggi with high heels, rambut perang-perang dan berpakaian super sexy. Tu perempuan pakai shorts yang tersangat-sangat pendek macam rupa santut sudah, and spaghetti strap top.
Muka tu perempuan terkubur di leher Jordan dan tangan dia merangkul leher Jordan! Eee! Sakit hati saya! How can Jordan just let himself kena peluk macam tu? Mesti dia suka tu kan sampai dia merelakan kena peluk oleh perempuan bogel tu?! Tambah sakit hati saya bila saya terdengar tu perempuan cakap.
"I missed you babe," Oh God, rasa sakit hati ini macam saya boleh jatuh pengsan di sini.
"Jordan? Bae?" Suara saya memang sebak sudah menahan mahu menangis.
"Bella, sweetheart." Bila Jordan sebut nama saya and the 'sweetheart', saya tidak dapat tahan sakit hati saya, saya pusing dan berlari sambil menangis.
"BELLA!" Saya terdengar Jordan berteriak.
"Jordan! Babe!" Suara tu perempuan memekik memanggil Jordan.
Makin laju saya berlari keluar dari the main entrance of the hospital. I ran to the taxi area yang sedang berparking di perkarangan hospital.
"Moi, taxi?" Terus saya lompat masuk tu taxi.
"Bella! Please!" Jordan berteriak, mahu dekat sudah dia.
"Uncle, drive!" Saya teriak tu uncle taxi driver and zoom!
Kuat saya menangis. Shit! I hate Jordan! I hate that bitch!
"Moi, sorry ah. You nak turun mane?" Si taxi driver tanya saya. Saya berfikir sekejap. I can't let Holland dorang nampak keadaan saya macam ni.
YOU ARE READING
I Need A Doctor
Romance1st RCB Love Legacy 1st published on Wattpad March 2020 #INAD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "There is never a time or place for true love. It happens accidenta...