Chapter 13

3.1K 115 13
                                    

CHAPTER 13

BELLA'S P.O.V

"Marry me." That damn of a sexy voice! Saya ingat saya saja yang gila, rupa-rupanya ada yang lebih gila dari saya.

JORDAN. Kenapa kau gila? Kau tahu saya kasi main-main kau bah ni kan? Legiut kau sana! mahu kahwin konon, kalau kau berjaya menembusi abang-abang saya, saya salutelah kau.

"Mmm." Saya cuba melawan mata saya yang mahu terlelap sudah. Tangan saya yang sedang grip coat Jordan terasa sangat lemah, lantas saya melepaskan genggaman saya.

Tapi saya dapat dengar suara seakan-akan menjerit kegembiraan. Mahu kabur-kabur sudah mata saya melihat sebab terlalu mengantuk, tapi saya dapat cam juga pemilik suara jeritan tu. Siapa lagi kalau bukan nurse dengan jarum lima inci?

Saya dapat tangkap sikit-sikit saja sebelum saya knock out tertidur. Kuat betul effect ni ubat. "CONGRATULATIONS!"

"MISS BELLA!"

Congratulations to me?

TUP. BLANK. GOODNITE, BELLS. SWEET DREAMS.

***

Kenapa juga dalam mimpi pun saya boleh terbayang-bayang muka si Jordan? Sebelum saya terlantar di hospital tiada pula mimpi-mimpi saya yang berkaitan dengan dia. Apa bah yang saya terhantuk ni sampai Jordan termelekat betul di kepala saya? Nasiblah dia handsome, tidak juga menyakitkan mata walau dalam mimpi saja. Hehehehe. Gete kau, Bells.

Kesejukan yang saya rasa sampai saya menggigil walaupun berlipat dalam blanket telah mengejutkan saya dari tidur. Saya buka mata perlahan-lahan, jam dinding menunjukkan 6.05am. Patut pun masih gelap di luar, lampu putih telahpun dimatikan dan lamp kuning di side table saya dimalapkan.

Apa sebenarnya terjadi sama saya? Sedang saya berfikir, saya terdengar dengkuran lembut. Eee! Chester ah! Saya sudah cakap saya tidak mahu dorang sini. Benci saya! Tunggu kau, Chester! Saya ambil satu bantal di sebelah saya dan cuba mahu mengumpul tenaga saya yang hampir tiada tu untuk menghumban tu bantal ke arah Chester, aiming muka dia. Saya ignore tu denyutan kesakitan di kedua-dua lengan saya dan bersedia untuk humban si bantaton. Tapi... terbuka mata saya sebesar-besarnya. JORDAN. Lain sangkaan saya. Dia pula yang sedang tidur berdengkur di atas sofa and not Chester, masih lengkap berpakaian dengan coat putih dia, kasut pun masih attached.

Andui bah kesian. Comel muka dia tidur terlangap-langap lagi tu mulut. Tersenyum terus saya. Kalau saya dapat berdiri ni, siap kau, Jordan. Saya sedut nafas kau hidup-hidup. Hahahaha!

Baru saya mahu sambung balik tidur dengan senyuman yang terukir di bibir, a nurse masuk membawa trolley with medications and fresh blankets, saya tengok nametag dia KAYLA. Dia senyum lembut dan saya balas senyuman dia politely. Bila saya mahu tutup balik mata saya, tiba-tiba dia bersuara.

"When's the big day, Miss Ireland?" Dia tanya excitedly. "Molek name, hang."

"Huh?" Blur saya. Big day? Lama lagi saya graduate, in another 2 ½ years.

"Untung hang dapat Dr. J. Handsome, baik, kaye." Macam berlove-love saja mata dia making me want to roll my eyes at her.

"Ah, ummm." Masih tersekat-sekat suara saya.

"Eee, mesti cute baby you all." Dia mengusap-usap perut saya. Ter-flinch saya bila dia sentuh perut saya walaupun saya ditutupi blanket. Tapi dia buat-buat tidak tahu saja. "Alright, depa tukarkan drip hang jap ye. Nah, hang sip ayak ni."

Pekat loghat Kedah dia wei. Sudahlah saya blur kena tanya 'When's the big day?' loghat dia menambahkan kebingungan kepala hotak depa okei. Hahahaha!

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now