Chapter 35

2.4K 110 9
                                    

CHAPTER 35

JORDAN'S P.O.V

Sejak Bella left me at the hospital, setiap hari saya call and Whatsapp dia. Kalau saya call guarantee lah dia tidak jawab. Kalau saya whatsapp dia kasi seen saja. Sakitnya hati saya. Ada masa-masa pandai juga dia reply Whatsapp saya, tapi yang berbaur kemarahan saja. Dia langsung tidak kasi saya chance untuk explain.

Tapi dengan hati yang sakit pun saya mesti focus on my patients and my job. Kalau saya sakit hati begitu memang saya tidak mahu pulang dan tidur di office saya saja macam dulu masa saya sama Bella terpisah selepas dia discharge dari hospital. Ada tiga malam saya tidur di office saya selepas bertugas on back to back surgeries. Tapi malam ke-empat saya jera sudah, sanggup saya biarpun 3am saya pulang saja.

So memang Debbie's husband patient saya dan selepas his operation dia kena admit to VVIP ward. Dia kan memang orang kaya. Saya went on dengan usual routine check up on Debbie's husband, Mr. Steven Teo. Saya act professional as usual, Mr. Teo is on ventilator dengan hos-hos dan wayar-wayar bersambung di mulut dan dada dia. Buat masa ni dia memang tidak dapat bercakap dan bergerak, hanya sedikit pergerakan jari tangan dan kaki, but he should be able to pull through. Saya tengok-tengok ketahanan jiwa ni orang tua boleh tahan juga. Dia belum mahu meninggalkan dunia ini lagi mungkin dia tidak mahu Debbie mewarisi harta kekayaan dia.

Jam di tangan saya menunjukkan 1pm, saya lapar sudah dan saya mahu go to Bella's college untuk mengintai dia sekejap. Stalker oh sudah saya. Saya sangat merindui Bella. Cepat-cepat saya jalan menuju VVIP Suite 0810 di mana Mr. Teo terlantar dengan bantuan machine nyawa.

Saya buka tu pintu perlahan-lahan. Setakat ni belum ada lagi ahli keluarga Mr Teo yang datang melawat selain Debbie. Mr Teo ni tiada bini pertama atau anak-anak yang sudah besarkah? Dia sama Debbie tiada anak kah? Semua persoalan tu timbul di benak fikiran saya. Sebaik saja saya mahu melangkah masuk ward, saya nampak Debbie duduk di kerusi di tepi katil laki dia, membelakangi pintu masuk ward, so dia tidak nampak saya. Baru saya mahu beri salam, saya terdengar Debbie bercakap sama Mr Teo yang sedang tidak berdaya melakukan atau mengatakan apa-apa.

"Kenapa kau belum mati-mati ni, hah? Sesak nafas saya!" Dia tumbuk-tumbuk kaki laki dia. "You see ah! Saya cabut ni hos oxygen kau!" Punya jahat ni perempuan. Menyeramkan. When did Debbie turned evil? Adakah harta dan kekayaan boleh mengibliskan seseorang? Saya nampak tangan dia macam mencapai sesuatu, terus saya bersuara. Takut saya dia bunuh laki dia.

"Ehemmm!" I cleared my throat. "Mrs Teo, good afternoon." Terkejut beruk dia dengar suara saya, sampai dia terlompat bah.

"Jor... Jordan." Tersekat-sekat suara dia. Tiba-tiba gaya dia berubah 360 degrees. "Debbie bah saja. We know each other too deep for you to call me Mrs. Teo."

DEEP? What the fuck...? Saya ignore saja si Debbie. Laki dia sengsara on his hospital bed, sana dia mahu menggedik sama lelaki lain. Nasib tidak pernah terlintas di fikiran saya dulu mahu kahwin dia. Memang saya frust kami break up, but maybe I was just too young.

Saya jalan menuju ke hujung katil to check on Mr Teo's case note. Punya saya terkejut Mr Teo actually sedar-sedar, berbuka-buka mata dia. Cuma dia tidak boleh bersuara saja. Saya ingat Debbie sedang bercakap masa laki dia sedang tidur. Celaka punya bini!

Sana saya tengah buat kerja saya, sana juga si Debbie mau kasi geser-geser diri dia dekat saya. At one point saya gerigitan sudah, saya mengalihkan pandangan saya tepat ke arah Debbie. Saya tengok dia dari atas sampai bawah. Super mini skirt and bareback top dengan high heels yang entah berapa inci. Make up tebal macam pakai tepung saja, boleh buat lempeng sudah muka dia tu. Saya terimbas balik Debbie yang dulu. Yes, dia memang high maintenance tapi penampilan dia lebih senonoh berbanding sekarang. Can 4 years really change a person this much? Geli pula saya.

I Need A DoctorWhere stories live. Discover now