WHAT?
"Sorry tak dengar....ulang balik?"soal Hazel sambil pandang dua orang lelaki bersut hitam yang berdiri di depan pintu rumah dia.
Dia baru je nak masak makan malam lepas balik kerja tadi tiba-tiba di datangi dua orang ni.
"Tuan Hunter sendiri pesankannya untuk cik. Menurut beliau ia untuk percepatkan kesembuhan cik.."jelas lelaki bersut pertama.
"Dan semua ni akan terus dihantar sehingga cik sembuh sepenuhnya."tambah lelaki bersut kedua pula.
Naik turun nafas Hazel lepas dengar.
Ada ke patut.
Dah tak ada benda lain apa nak di beri.
Tahu la dia suka masak.
Tapi jangan la bagi benda ngeri macam ni.
"Mata ni mata apa tadi?"soal Hazel sambil pandang pelik ke dua orang lelaki di depannya.
Seriously!
M.A.T.A!!
"Ianya mata lembu."sebut lelaki bersut kedua.
Excuse me?
YUCK!
EWW!EWW!
"You know what...say thank you to Hunter. I'm apprciate it....tapi saya okay. Luka lecur ni dah tak apa-apa. Dan tak perlu hantar apa-apa lagi ke sini."Hazel letakkan kotak gabus putih yang berisi belasan mata lembu di atas tangan lelaki bersut pertama.
"Tapi cik...
"TAKE. IT."sebut Hazel satu persatu sambil menjegil mata kebengangan.
Lelaki bersut kedua buat muka tak pasti lalu mengangguk kepala. "Baik. Kalau begitu kami minta diri dulu."
Hazel hanya buat muka lalu menggeleng kepala tak percaya. Apa aje yang di fikirkan Hunter ya?Mata lembu pulak hadiahnya. Mental agaknya lelaki tu. Kesian betul Janis nanti bila kahwin dengan Hunter. Tak romantik. Menakutkan adalah!
IIIIhh! Merinding mak!
Setelah dua orang itu pergi, Hazel gerak nak tutup pintu tiba-tiba ada suara orang berteriak kedengaran dari rumah sebelah dan suara semakin jelas bila pintu rumah tersebut terbuka.
Nah!
Muncul lagi seorang!
Masa orang lain sibuk nak ambil hati.
Lelaki ni tak habis-habis nak menyusahkan hidup!
"Hazel!Hazel!"sebut Jax sambil melompat-lompat kegelian sewaktu pegang botol spray. "Wei!Serangga wei!"maklum Jax dengan muka kengerian. Lelaki tu berdiri depan Hazel sambil tunjuk ke arah pintu.
Serangga la.. tikus la. lipas la. Memangnya rumah lelaki ni zoo apa. "Apa lagi kau ni?"
"Besar! Sumpah tak tipu!"ujar Jax dengan wajah dramatik dia. "Geli betul aku...asal rumah aku banyak benda pelik macam tu....aku call pest dah...still masih ada lagi..."cerita dia lagi.
Sesiapa...tolong la dia!
Penat betul la!
"Wei! Kau pandang apa lagi. Buangkan benda alah tu!"bising Jax lagi.
"Malas la...kau settlekan sendiri."Hazel tolak tangan Jax yang memegang pintu rumah dia.
"Alahhh...jangan la macam tu...kau tak kesian ke dekat aku...esok aku shooting. Salah siapa nanti kalau aku tak cukup tidur...rosak muka aku nanti.."tunjuk Jax pada wajah handsome dia. "Paling tak pun kau biarkan aku tidur rumah kau kalau macam tu...kan...rumah kau mesti tak ada lipas."aju Jax tiba-tiba.
Hazel buat muka, 'memang nak makan kaki betul lelaki ni kejap lagi'pada Jax.
Sambil tersenyum menampakkan lesung pipit, lelaki tu buat pouty face pada Hazel. Saja nak mintak belas la tu.
"Ohh...takut ya?"tanya Hazel sambil buat muka dan bernada kasihan.
"Ha'ah..."angguk Jax dengan muka penuh harapan. Berjayakah dia?
Sekali tu Hazel buat muka 'nak penumbuk' pada Jax. "Pilih la...kau masuk rumah kau dan bunuh sendiri serangga tu atau aku yang bunuh kau dulu..."sebut dia dengan muka tanpa ekspresi.
Terus tegak, normal semula Jax mendengar kata-kata ugutan itu. Dah tak lagi buat perangai budak-budak. Tak berani nak macam-macam memandangkan dia masak dengan sikap ganas dan baran Hazel. "Baik puan! menurut perintah." tabik dia sebelum jalan berarak seperti askar ke pintu rumah.
Hazel perhatikan pintu rumah Jax tertutup dengan gelengan kepala tak percaya. Tak bolehkan mereka ni normal. Yang aneh-aneh punya perangai.
YOU ARE READING
12. Miss Picasso And Mister Nice Guy.
General FictionBaru saja dia hendak angkat kepala memandang ke pintu apartmentnya, tak semena dia dengar suara orang menjerit dan pintu jiran barunya terbuka secara mengejut sebelum seorang lelaki tidak berbaju lari keluar menerpa ke arah dia. "HUUARGHHHHH!!!"ter...