"Hazel!"Austin terpa badan Hazel serta merta lepas nampak kelibat adik dia berjalan keluar dari lif tu. "Huhuhu....maafkan aku sebab lambat."
"Umph!"tercekik udara dia dibuatnya. "Aku tau..lepaskan aku!"tepuk Hazel pada lengan Austin. Pelukan maut abang dia itu hampir buatkan dia pitam dekat situ.
Austin lepaskan pelukan lalu dia pegang bahu Hazel untuk ditilik dari atas ke bawah. Mujurla tak ada apa-apa yang serius."Asal kau tak beritahu aku...kalau aku tau lama aku rushing balik.."
"Aku tak nak ganggu cuti kau..lagipun aku dah okay pun."jawab Hazel.
"Kau balik naik apa tadi ni?"
Dengan Jax. Tapi lelaki tu pergi terus ke site shooting. Tak naik terus."Dah la tepi aku nak.masuk."
Hazel tolak tangan Austin jatuh dari bahu dia lalu gerak ke pintu apartment. Baru saja Hazel nak sentuh pad keselamatan pintu dia, jari Hazel kaku dekat situ. Terfikir dia sekejap, macam mana Jax boleh tahu pass code dia?
"Best kau memancing...dapat ikan banyak tak?"tanya Hazel sambil tekan pass code pada pad itu.
Austin dekat belakang buat muka. Dia seluk tangan ke dalam poket seluar. "Uhm..biasa. Macam kau biasa nampak dekat TV..."
Sambil tarik pintu keluar, Hazel pandang Austin. "Kau tau kan aku jarang tengok tv." ujarnya sebelum masuk ke dalam.
Dah dua hari dia tinggalkan rumah tanpa buat apa-apa mesti berhabuk dan bersepah.
Sekali bila lampu menyala.
FLAK!
"Wow...kemas betul rumah kau?Sakit-sakit pun sempat kemas rumah?Hebat.."seloroh Austin sewaktu jalan ke arah dapur.
Hazel ambil tempat di sofa ruang tamunya lalu meletakkan beg kertas berisi baju kotor ke lantai lalu tanggalkan jaket dari badan dia sewaktu lihat sekeliling ruangan itu. Takkan la Jax yang kemas semua ni masa ambil baju ganti dia.
"Nah air.."Austin keluar dari dapur sambil pegang satu mug air suam panas lalu dekati Hazel sebelum diserahkan kepada dia.
Hazel capai mug tu dengan kedua-dua tangan. "Thanks."
"Aduh..."keluh Austin sebaik duduk bersandar malas ke belakang dengan kaki melunjur panjang ke lantai. "Pening betul.."
Hazel kerling Austin. "Apa yang peningnya?Jaga aku peningkan kepala kau?"
Mata Austin gerak ke Hazel. "Ada ke...bukan la. Jangan nak pesimis sangat boleh tak?"gerutunya.
Hazel sisip sedikit air itu lalu dipegang atas ribanya. Mata dia termenung memandamg gambar bersama Austin sewaktu kecik dahulu.
"Mama jodohkan aku dengan someone."maklum Hazel sambil termenung.
Austin dongakkan kepala memandamg siling. "Kau cakap apa?"
"Tak sempat nak cakap apa-apa...aku end up dekat hospital.."jawab Hazel dengan nada termenung.
"She gonna pissed off...sedia la kau dik.." sebut Austin yang boleh bayangkan macam mana mama mereka berdua naik angin.
YOU ARE READING
12. Miss Picasso And Mister Nice Guy.
Ficțiune generalăBaru saja dia hendak angkat kepala memandang ke pintu apartmentnya, tak semena dia dengar suara orang menjerit dan pintu jiran barunya terbuka secara mengejut sebelum seorang lelaki tidak berbaju lari keluar menerpa ke arah dia. "HUUARGHHHHH!!!"ter...