60.

1.6K 119 0
                                    

Kuali berisi makanan yang siap masak itu dicapai Hazel sebelum masukkan ke dalam pinggan dengan berhati-hati. Setelah itu dia letak pinggan itu ke dalam dulang, manakala kuali tersebut di sinki tempat memasaknya itu.

Setelah itu Hazel gerak mencapai gelas yang siap di bancuh air dab diletakkan ke dalam dulang yang sama.

Baru saja Hazel nak gerak ambil tisu, pekerja dia yang sedang mencuci pinggam cawan dalam sinki bersuara.

"Bos.."

Hazel palingkan kepala ke pekerjanya dengan kening terangkat.

"Hmm?Ada apa Tina?"sahut dia.

Pekerja itu tersengih-sengih. "Saya tanya je tau..bos jangan marah tau.."tanya Tina sambil bilas cawan yang di pegang

Kening Hazel berkerut. "Apanya?"

"Itu...Encik Handsome dekat luar tu...dia boyfriend bos ke?"tanya Tina sambil buat muka.

Hazel berdengus kecil lantas tersengih. Bertuah la dia ada teman lelaki seperti Jax tu. Sudah la tikus dengan lipas takut, banyak bercakap lagi tu. "Kenapa kamu tanya macam tu?"

"Tak ada la..bukan saya je tertanya-tanya..tapi Tini pun sama...customer wanita yang datang ke sini pun tanya soalan yang sama...sepanjang Encik Handsome tu ada dekat sini, encik Handsome tu asyik pandang bos je. Tak kira la bila..asal bos ada dia mesti pandang.."

Hazel ketawa kecil sebelum capai tisu dan garfu pisau lalu diletakkan dalam dulang. "Jangan tertipu dengan muka adoreable dia tu, encik handsome tu sebenarnta encik psiko." balas Hazel sambil berjalan keluar dari dapur dengan dulang berisi makanan tadi.

Seperti biasa restoran kecilnya itu dikunjungi pelanggan wanita sebab si psiko ni tak nak pergi-pergi. Hairan dia. Tak kerja apa Jax ni.

"Ini makanannya."hidang Hazel pada Jax.

Sambil topang pipi, Jax perhatikan Hazel dengan minat. "Terima kasih."ucap dia dengan nada dreamy sewaktu menatap wajah Hazel.

"Kau tak kerja ke?Duduk sini...menyemak dekat restoran aku macam tak ada life.."soal Hazel sambil letakkan utensil makan ke atas meja bersama tisu.

Jax tegakkan kepala. "Siapa cakap aku tak ada life...sini la life aku..depan mata aku ni hah."tunjuk dia ke Hazel.

Hazel menjuling mata kejengkelan. "Aku life kau?"dia mencekak pinggang menghadap Jax.

Pisau dan garfu dicapai dari meja."Ha-uh.." angguk Jax. "Selagi kau tak nak mengaku yang kau suka aku...selagi tu aku dekat sini."

"Kalau aku kata aku suka kau...kau akan pergi dari sini..kemudian apa?Sama je la tu untuk aku kata suka dekat kau ataupun tak.."bidas Hazel.

Jax dongak memandang Hazel, garfu dan pisaunya diletakkan dalam pinggan. "So kau mengaku la ni kau suka aku?"

Beberapa orang pelanggan yang ada di sekitar meja itu perhatikan dua orang tersebut berbalah.

Hazel lepaskan hela nafas panjang. "Fine...aku suka kau!Kau nak buat apa sekarang?"lafaz Hazel. Dia tak nak mengaku. Tapi dia sakit hati dengan sikap tak serius Jax ni. "Kau akan pergi dari sini kemudian tinggalkan aku macam mana orang lain buat dekat aku..biarkan aku tanggung sakit sendiri...itu yang kau nak?"

"Ya sudah. Kalau kau dah kata kau suka dekat aku..senang je cerita. Aku pindah sini, berhenti kerja dan bina hidup aku dekat sini. Apa masalahnya.."jawab Jax dengan selamba.

Tengok la ni!

"Kau serius ke sekarang ni?"soal Hazel dengan kening berkerut tak puas hati. Jax ni cakap macam senang je semuanya.

Jax suap makanan dalam mulut dia lalu dongak memandang Hazel. "Serius la.."jawab dia sambil mengeman makanan dalam mulut. "Pernah ke aku tak serius?"

Terus jatuh tangan yang mencekak pinggamg tadi ke sisi. Hazel pandang tak percaya ke Jax lepas dengar kenyataan tadi.

"Kau sanggup tinggalkan dunia kemewahan kau, populariti kau, perhatian yang kau dapat semata untuk aku..?"tanya Hazel lagi.

Jax telan makanan lalu mengangguk kepala. "Yalah...bukan rugi apapun...jadi model je pun. Mama aku okay je kalau aku pilih untuk berdikari..dia lagi suka."

Air muka marah Hazel jatuh kepada muka tersentuh. Hati dia sedih sebab tak jangka akan respon ni.

"So kita official la ni?"tanya Jax sambil suap makanan dalam mulut sewaktu memandang Hazel.

Hazel buka mulut nak menjawab sebelum satu suara kedengaran.

"Hazel..."satu suara dalam kedengaran dari depan laluan masuk restoran.

Hazel yang berdiri membelakangkan pintu itu berpaling dengan laju apabila kenal siapa pemilik suara itu.

Jax jengahkan kepala dia dari balik badan Hazel lalu terpandang lelaki lampai berpakaian segak dan kemas berdiri di situ.

"Ohh..Austin. Kau dah sampai?"sapa Jax dengan bersahaja.

Hazel pandang ke Jax semula dengan nafas naik turun terkejut dan teruja dalam masa yang sama. "Apa maksud kau cakap macam tu?"tanya dia dengan perlahan.

Jax menjungkit bahu.

"Aku suruh Austin ke sini la lepas aku dapat kesan dia tiga hari lepas..dia sendiri masih tercari-cari kau. Itu aku panggil dia datang ke sini.."jelas Jax sewaktu capai gelas berisi jus orennya.

WHAT!

Si psiko ni kan!

Bersama senyuman tak percaya, Hazel tunduk memeluk leher Jax lalu kucup pipi lelaki tu laju-laju sebelum berpaling ke arah abangnya.

"Hey sissy..."Austin depakan tangan ke Hazel.

Bersama senyuman gembira dan air mata bertakung di kelopak mata, Hazel lari ke arah Austin dan masuk ke dalam pelukan itu.

"Kau datang..."sebut Hazel dengan sebak sewaktu rehatkan pipi dia ke dada tu.

Austin ketawa kecil sewaktu mengucup mahkota Hazel dan mengusap belakang badan itu. "Ya aku datang...akhirnya aku jumpa jugak kau. Dan kali ni aku bukan datang seorang diri."

Hazel jarakkan dirinya dari Austin lalu dongak memandang lelaki itu dengan kening berkerut.

"Huh?"

12. Miss Picasso And Mister Nice Guy.Where stories live. Discover now