Moje ime je Smrt 23

67 13 0
                                    

Ovo je moja odluka

02

Nakon svega što mi je Tesa kasnije tog dana ispričala imao sam potrebu da se sakrijem od svih, isto koliko sam želeo da ispričam Mihi i Eni, ali Eni nije bila ovde. Više od svega pitao sam se zašto mi Lina nije prosto rekla za to. Svaki put kada je na nju red da priča ona nestane, nisam znao da li sam sada već ljut na nju što je vekovima krila sve od mene. Ne, ne mogu više da lažem sebe, bio sam ljut. Trebala mi je sve reći, sve. Miha, Eni i ja ništa ne znamo, ništa, jer je ona na tome insistirala. Nisam mogao da ne osetim ljlubomoru jer Mona i Mana nisu živeli kao mi. Gledao sam ih kako vežbaju sa Odenom i Ziom, oni su bili daleko napredniji od nas, što nije bilo teško inače, ali njima je bilo mnogo lakše da uče sve. Iliro je učio Mihu, Alejn se uglavnom motala oko mene, stalno, jer Eni nije bila ovde. Što sam više posmatrao našu, sada već veliku, porodicu, to mi je sve teže bilo da sebi ne priznam, oni su izabrali po jednog i uče ga svemu što znaju. U početku je delovalo kao da svako svakoga uči nečemu, ali kako su dani prolazili primetio sam da nije tako, svako je odabrao svog takoreći šegrta. Primetio sam da svako posmatra svog učenika čak i kada nije zalepljen za njega, za doručkom, ručkom, večerom.... Samo Alejn nije bila deo toga trenutno, nisam ni ja, ja nisam nikome pripadao kako je delovalo, nisam morao biti genije da bi shvatio da je Lina trebala biti moj učitelj. Pitao sam se koja je Hanina uloga u svemu ovome, da li je ona trebala biti Nerov učenik i o čemu se zapravo ovde radi?
" Umorni smo, o tome se radi", nisam ni primetio kada se Alejn našla kraj mene, bila je toliko nečujna da je to bilo na granici sa zastrašujućim. Držao sam se po strani ne želeći da ometam ostale, bio sam na samoj ivici šume i posmartao našu porodicu sedeći na klupi. Alijen se prosto stvorila iza mene. Dok sam se ja okrenuo da je pozdravim ona je već sedela kraj mene. Podigla je noge i prekrstila ih ispod sebe. Delovala je kao mala vila, osim što je bila u farmericama i pletenom džemperu, nije bilo naznake da uopšte pripada stvarnom svetu. Njeno nežno, uzano lice nije pripadalo sedoj osobi, bilo je veoma čudno posmatrati je, bez obzira što sam sada već dobro poznavao njen lik, dovoljno dobro da sam znao da ima mladež ispod desne obrve.
" Alejn, želeo sam da te pitam nešto", počeo sam nesigurno, okrenula se prema meni i podigla blago obrve, delovala je kao da strpljivo čeka moje pitanje. Nije delovala kao Lina, Lina je uvek delovala kao da se plaši mojih pitanja, Alejn je delovala kao da je zanima šta sam to sada shvatio. Skoro da nisam postavio pitanje, jer nisam ništa shvatio, rečeno mi je. "Da li je istina ono što mi je Tesa rekla?"
" Protivno onome što ti veruješ, mi ne znamo ko je šta kome rekao u svakom momentu, to je veoma zamarajuće pratiti", nasmešila se i uzdahnula umorno. Već sam pomislio da je to njen odgovor, da ću proći isto kao i svaki put sa Linom, polovičan odgovor koji nagoveštava da ne želi da priča o tome, ali Alejn je uzela moj dlan u svoje krilo i gledala me ozbiljno, delimično tužno, pre nego što je udahnula hrabro i nastavila, "Iliro mi nije rekao šta traži za Lunu, ali povezala sam sama. Pošto je Tesi rekao, pretpostavila sam da ima nekakve veze sa tvojim roditeljima. Tesa je bila njena sobarica, služavka.... Vremenom zaboraviš mnogo stvari, zaboravila sam kako se to zapravo zvalo, ali Tesa je bila Lunin prijatelj i ona se brinula o njoj. Tesa se razbolela, tada je običan kašalj bio strašna stvar, Luna joj je podarila večan život i Tesa je ostala uz nju iz zahvalnosti i ljubavi prema Luni i Neru. Nije više bila njena starateljka, ali Tesa je to radila iz ljubavi, uvek je brinula o Luni. Kako su se selili, menjali položaje u društvu, države, Luna je pronašla novu starateljku. Tesa je i dalje bila sa njom, ali nije više bila njena sluškinja, Luna joj je poklonila novac, kao i svima nama. Znam da odugovlačim, ali tu smo došli do onoga što tebe zanima. Nova starateljka je bila tvoja majka, Elena. Nisam je nikada upoznala, ali znam da je bila divna osoba, Nero i Luna su je obožavali. Nero je preložio da je zadrže, da joj podare večan život. Sve dok nisu saznali da je trudna, to je malčice.... komplikovalo stvari. Nije prošlo dugo pre nego što su shvatili da ona ne nosi obično dete. Nero se zainteresovao posebno, više nego pre želeo je da Elena ostane sa njima, ali nije više želeo da joj podare večan život, želeo je da zna kako je moguće da će ona roditi besmrtno dete. Želeo je da zna i ko je otac, ali ni Elena nije znala ko je otac."
Slušao sam Alejn, rekla mi je mnogo više nego što mi je Tesa rekla. Priče su im se slagale, što nije moglo objasniti kako je moj otac bio na slici, ako moja majka nije mogla da se seti ko je on. Već sam stavio moju majku u onu skupinu devojaka koja je živela malčice previše slobodnog načina života, kada se uzme u obzir kada je ona živela, bila je veoma promiskuitetna.
" Vidiš, Luna je znala kako će Nero reagovati, njen osećaj je bio drugačiji, ona je mnogo ranije shvatila da ćeš ti biti besmrtan, smrt nije mogla uticati na tebe. Ona je odmah izbrisala tvog oca iz uma tvoje majke, nadajući se da nećeš ličiti na njega, ali je to ipak uradila kao meru predostrožnosti. Koliko sam shvatila, ti si ipak isti on. Osim očiju, on je imao crne oči. Nije samo to uradila. Tesa je dobila zadatak da ga ovede, daleko, dala im je dovoljno novca da ne brinu o ničemu. Vidiš, Tesa se predstavila kao namesnica nekog imanja, rekla je da je tvoj otac naslednik. Ostala je sa njim sve dok nije umro u dubokoj starosti. Luna je uvek mislila na sve", Alejn se nasmešila, njene oči su se sijale od ponosa i ljubavi, bilo nemoguće ne osećaćti to. Gledala je na Linu kao na mlađu sestru iako je Lina bila starija od nje.
" Ali zašto? Ne razumem, Tesa nije znala da mi objasni. Zašto sam ja bio toliko poseban? Sve to je uradila zbog bebe, ne razumem zašto prosto nije pustila Nera da me uzme. Siguran sam da za sve njihovo postojanje nisam ja jedina besmrtna beba, tu je i Hana. Znači da ih sigurno ima još. Ne razumem zašto se tolika panika digla zbog mene", rekao sam ono što nisam nikome rekao na glas. Nije mi bilo jasno zašto je toliko žrtvovala zbog mene. Niko mi nije morao reći, po pričama sam shvatio i sam, Nero je zbog toga postao nasilan prema njoj, jer se okrenula protiv njega, zbog mene. Kada bi on znao da je osoba zbog koje ga je ostavila ista ta beba.... Nisam želeo ni da znam šta bi bio u stanju uraditi.
" Ne. Ne postoji više besmrtnih ljudi koji su rođeni takvi", odmahnula je glavom ozbiljno. Primetio sam da je time zapravo proverila da li neko obraća pažnju na nas, zatim se blago nagnula ka meni, "u istoriji ove planete su oduvek postojale samo dve osobe rođene besmrtne, prvo Nero, a zatim Luna. Možda ti to malo daje perspektivu zašto je Nero počeo da paniči kada si se rodio ti, a za Hanu ni ne zna."
Mislim da sam izgubio osećaj u celom telu. Razumeo sam sada, više nego što sam želeo, razumeo sam Nera. Osećao sam da mi se želuac diže, nisam želeo sebe da lažem, moje telo je reagovalo proporcionalno tome, protivilo se onome što sam pomislio. Ja bih uradio isto što i on. Ne zbog sebe, nego zbog nje. Ako se rodio neko ko može mene da zameni, rodio bi se neko ko može nju da zameni. Da smo Lina i ja proveli milenijume zajedno, neuništivi, samim tim sigurni, da se nakon sveg tog vremena pojavio neko ko je nepoznanica, neko ko može sve to da ugrozi, uradio bih isto što i on. Trgao sam se kada sam shvatio, rodila se ona koja treba da zameni nju, rodila se i izgleda isto kao ona što je izgledala, ona je već na ovoj planeti, i ja je poznajem. Nisam više bio siguran da razumem Linu, zašto ju je dovela ovde? Zašto je spasila mene?
" Postoje verovanja od davnina, pre nego što sam se i ja čak rodila. Ti znaš priču koju ti je Luna ispričala. Ja znam priče koje sam čula tokom svojeg postojanja. Nero i Luna su bili anđeli poslati na zemlju, da se brinu o životu na njoj. Rodili su se kao ljudi, jer ne bi mogli biti anđeli na zemlji, ali iznutra su bili ono što jesu. Kada umre njihovo telo, oni se prosto rode u drugom. Postojalo je oduvek verovanje da će doći drugi, njihova zamena ili pomoć, niko nije znao. Verovalo se da će oni koji budu bili poslati biti poslati kada neko napravi grešku, ili ne bude više radio ono za šta je poslat. Sa druge strane verovalo se da će neko biti poslati kao pomoć kada postane previše. Bilo kako bilo Luna se radovala onom drugom, ali Nero se nije radovao ni jednom. Mnogo pre nego što si se ti rodio dogovorili smo se da podelimo ono što smo sa drugima, sa odabranima. Nije mi promaklo da ti je to već palo na pamet. Ova naša porodica upravo to radi. Luna je to već uradila sa tobom, znam da jeste, osetim to u tebi. Nero se nije složio, ali nije mogao protiv većine. Problem sa tim planom je bio što nije bilo moguće da Luna i Nero podele sa bilo kime ono što su, nije bilo moguće dok se niste rodili ti i Hana."
Završila je i smireno me gledala, čekala je moju rekaciju, ali ja je nisam imao. Klimnuo sam glavom sa razumevanjem. Razumeo sam njihovu želju da podele teret, razumeo sam Nerov strah da uradi isto, razumeo sam ih sve. Iskreno, nisam bio ni iznenađen. Konačno mi je sve imalo smisla i mislim da sam osećao potpuni mir. Nije me bilo čak ni strah, želeo sam da pomognem, više od toga, konačno sam znao da sam ja neko ko može voleti Linu, neko ko je dovoljno dobar za nju. Nisam verovao da sam anđeo, ali sam barem verovao da smo podjednaki, osim što je ona bila mnogo starija od mene.
" Želeo sam još nešto da te pitam", progovorio sam nakon kako mi se činilo nekoliko sati. Alejn se nasmešila uzbuđeno. Sigurno joj je bilo drago što sve ovo prihvatam toliko smireno. Želela je da kaže Lini ovo, da joj kaže da ne mora da brine, osećao sam to. Nisam znao kako, ali osećao sam da upravo to želi sada, više od svega. "Nije mi promaklo da Hana izgleda kao Lina, dok je bila Luna. Da li ja.... Da li je izgledam kao Nero?"
Alejn je trepnula zbunjeno, nije očekivala ovo pitanje, ali osetio sam da razmišlja o tome dublje nego što sam mislio da će razmišljati o ovom pitanju. Bila je iznenađena jer ona nije ni pomislila da je tako nešto moguće. Mene je možda malčice zabolela činjenica da je ovo verovatno istina, da je možda ovo razlog zbog kojeg je Lina uopšte bila zainteresovana za mene, zbog Nera kakav je on nekada davno bio.
" Koliko ja znam Nero jeste umro jednom pre nego što ga je Iliro.... Ovo mi je Luna ispričala, Nero nikada nije pričao o tome, ali njoj je rekao. Mislim da joj je to rekao kako bi joj objasnio svoju opsesiju i kako bi je upozorio da čak i oni mogu umreti. Više od toga mislim da je to uradio kako bi joj objasnio kako da se seti svega ako joj se ikada to desi. Ali niko od nas ne zna kako je on tada izgledao, mislim da ne zna ni on. Nije da su tada postojala ogledala u svakoj kući.... Iskreno, sada kada to kažeš, verovatno si u pravu. Gledajući Hanu, ne vidim zašto ne bi bilo tako", Alejn je objašnjavala dok je istovremeno mozgala o tome, način na koji je govorila mi je jasno davao do znanja da niko od njih nije ni razmišljao o toj mogućnosti.
" Kada kažeš da je rekao njoj kako bi joj objasnio da je to moguće, to znači da se to desilo pre nego što se ona rodila?", mislim da se na meni videlo koliko mi je bilo lakše zbog ovoga. Verovao sam da Nero ne bi prepoznao sam sebe, siguran sam da mu je kosa bila duža, da je verovatno nosio bradu, verovatno je svoj odraz video samo u vodi, a to nije bilo dovoljno čak ni da pomisli da ličimo. Znači jeste bilo moguće da izgledam kako je Nero izgledao u svom prvom telu.
" Mislim da joj nikada ne bi rekao da mu je to bilo drugo telo da ona nije počela da postavlja pitanja oko njegove opsesije. Jasno ti je da nije moguće ubiti nas, a kamoli nju ili njega. Ona je uvek umrla svojom voljom. Ja sam znala ko si ti, nije mi bilo jasno kako je bilo moguće da je ona umrla zbog tebe. Ti ne možeš umreti tako lako. Verujem da je Luna umrla tako što se nije zacelila namerno, nije bilo moguće da te Nero ubije svakako, a ona je imala previše da izgubi u tom momentu. Želela je da ga se oslobodi, pored toga nije nikako želela da Nero sazna ko si ti. Završilo bi se mnogo gore nego što jeste. Imajući to u vidu, nije mi dugo bilo jasno kako je bilo moguće da je obično ljudsko biće ubilo Nera, on je bio jedini od naše vrste, pored toga on je život. Luna dugo nije želela da nam ispriča, mislim da samo Iliro i ja uopšte znamo za to. Samo zato što je Iliro bio jako ljut na Nera, mislim da je želela da mu objasni zašto on ubija toliko naizgled nevinih ljudi. Samo zato je Nero uopšte i ispričao Luni", Alejn mi je govorila onako kako mi niko od njih nikada nije govorio, nije ništa krila, pričala je onako kako jeste. Nije nikoga branila niti pravdala, prosto je govorila istinu. Mislim da sam je u ovom momentu zavoleo, voleo sam ih sve, ali sada sam razumeo zašto je zima bila omiljena Lini, zašto joj je Alejn bila miljenica. Već sam pre par nedelja sračunao dva i dva, jesen i zima su mrtva godišnja doba, Zia i Alejn su bile Linina tvorevina. Oden i Iliro su bili proleće i leto, život, Nerova tvorevina.
" Znaš kako smo rekli da možemo oduzeti nekome besmrtnost, ne možemo. Da bi neko postao besmrtan, moramo mu dati našu krv. Otud i potiče verovanje da su njih dvoje, kao i ti i Hana, zapravo anđeli, kako bi drugačije mogao objasniti sve. Razlika između nas četvoro, i ostalih naše vrste jeste činjenica da su naše majke popile njihovu krv dok smo mi još uvek bili u razvoju, mi smo se rodili sa tim, ali nismo ono što ste vi, samo smo najbliže tome. Luna nije to rekla tvojoj četvorki, ali isto to je uradila i sa njima, oni su rođeni ovakvi, nije ih našla na samrti. Za nju je to bilo veoma teško, naše majke su umrle na porođaju, kao i tvoja, nije lako roditi nešto kao što smo mi", ovo me jeste rastužilo, nisam krivio Linu, ali video sam u Alejninim očima upravo ono što sam i sam osećao, krivica. Naše majke su dale svoje živote za nas. Sada sam razumeo kako je Lina uvek bila siroče, osim onaj jedan put, kada ju je njen otac prodao. To je bio jedan jedini izuzetak.
" Sada kada ti je to jasno. Pokušaj zamisliti Nera, koji je bio sam vekovima, koji je posmatrao svoje prijatelje kako umiru, koji je bio usamljeniji nego što možeš zamisliti. Želeo je nekoga ko će biti uz njega, nekoga ko neće umreti. Nije znao kako to da uradi, ali je znao da njegova krv zaceljuje, pa je pokušao sa njegovim tadašnjim prijateljem. Ne znam kako se on zvao, ali nije mu bio baš toliko dobar prijatelj koliko je mislio. On je želeo isto za svoje prijatelje i svoju porodicu, izdao je Nera. Da te poštedim svih detalja, zarobili su ga i pili njegovu krv, toliko su ga sekli i puštali mu krv da je postao slab, nije mogao da se zaceli, Luna je bila rođeni iscelitelj, za sve nas ostale to dolazi prirodno, ali mnogo sporije. Rekla sam da ne postoji mnogo načina na koji nas možeš ubiti, to sam i mislila, bilo koja povreda, naše telo bi se borilo i na kraju prevladalo, ali isušivanje.... Bilo je isto kao da je mu je neko iščupao srce, a on nije mogao na vreme da ga vrati u svoj organizam. Mada niko nije dovoljno brz da to uradi, što nas vraća na prethodno, nemoguće je. Ipak, Nero je bio mentlano slabiji, fizički slabiji, da ne pominjem da nije imao razloga da živi više, jedina nada koju je imao je bio njegov prijatelj koji iz njega puštao njegovu krv. Kao što možeš pretpostaviti to ga je i ubilo. Jedna stvar koju ni Nero čak nije znao tada, da bi neko zaista bio besmrtan mi mu moramo svojom voljom dati krv. Oni su na silu uzeli njegovu, postali su prokleti, bili su slabi preko dana, bili su konstantno žedni njegove krvi, ali on je bio mrtav, zato su nastavili da utoljuju žeđ za krvlju na druge načine, tako su preživljavali."
" Hoćeš da mi kažeš da je Nero nesvesno stvorio vampire?", ovo je bilo smešnije od svega što sam ikada čuo, a opet je bilo strašnije od svega što sam ikada čuo. Nisam mogao zamisliti kroz šta je Nero prošao, koliko je moralo biti strašno kada je odustao od života. Svejedno, vampiri? To je bilo nemoguće.
" Nisam ni ja verovala. Što ne znači da to nije istina, Nero se sam borio protiv njih, nije nam nikada dozvolio da se mešamo u njegov rat sa njima. Iliro i dalje misli da je to njegova lična osveta i poštuje to. Ja mislim da on to radi kako bi sve nas zaštitio od njih. Oni znaju ko smo mi, njegov prvobitni prijatelj je preneo to saznanje, oni su jaki gotovo kao mi, brži su od nas i ono što mi moramo vežbati kao napad i odbranu njima je praktično prirodan poriv. Problem je bio što je Nero bio sam, a njegov lažni prijatelj je sebi napravio mnogo prijatelja, to je bila njegova propast na kraju, Nero je uhvatio prvog vampira tako što je postao prijatelj sa vampirevim najboljim prijateljem koji je bio ljudsko biće. Natereao je vampirovog najboljeg prijatelja da ga izda, savršena osveta. Nero je počeo svoj lov na prvog vampira, jer je on bio neka vrsta Boga za njih. Lovio ih je sve dok nije doveo do njihovog skorog istrebljenja, ali uvek će ih biti, a on će ih uvek ubijati. Čak i prošli put, kada si ti mislio da on ubija nevine, to su bili oni."
Alejn je za jedno popodne uspela da promeni većinu onoga što sam mislio o njemu. Nisam znao da li sam joj zahvalan ili ne. Razumeo sam njegu nevoljnost da stvara nekoga naše vrste, njegovu potrebu da uništi nepoznato, njegovu potrebu da zaštiti Linu. Razumeo sam sve, čak mi je bilo i jasnije zašto mu je toliko teško pala njena izdaja, samo dve osobe u njegovoj istoriji su ga izdale, posle onoga što se desilo prvi put, razumeo sam zašto je očekivao isto opet. Lina je zaštitila nepoznato, voleo ju je, to ju je jedino spasilo uništenja. Nije da sam pravdao ono što joj je uradio, nije ona bila kriva zbog njegovog iskustva sa njegovim prijateljem, ali barem mi je bilo jasno da nije došlo tek tako.
" Možeš nam se priružiti Tesa", prevrnula je očima Alejn i naslonila se na klupi iznervirano. Gledala je u nebo škiljeći, nisam razumeo zašto joj je toliko smetala Tesa sada, ali bilo je očigledno da ju je iznerviralo to što je ovde.
Okrenuo sam se i sam kada sam čuo da je udahnula iznenađeno, stajala je u tami šume. Shvatio sam da je nisam video nekoliko dana, da li je ona prosto pratila mene? Nije mi se sviđalo to, čuo sam da je Alejn frknula, shvatio sam to kao potvrdu onoga što sam mislio, jeste me pratila, ni Alejn se nije to sviđalo.

Moje ime je Smrt  01✔️Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora