940 129 0
                                    

Jungkook tunduk menyemai ketinggian Jungwoo dan memandangnya.

" Boleh tak samcheon nak tanya sesuatu? "

Soal Jungkook dengan agak dingin.Jungwoo hanya diam memandang Jungkook.

" Eomma tak bagi Jungwoo cakap dengan orang asing."

Terkelip-kelip mata Jungwoo mengungkap kata-kata tersebut.

" Gwenchana..Samcheon ni bukan orang jahat. "

Perlahan-lahan Jungwoo mengangguk.

" Apa nama... eomma Jungwoo? "

" Oh ,nama eomma Jungwoo Kang Seoyeon."

Jungkook berdiri kembali dan tersenyum sinis.

" Kenapa samcheon tanya? Samcheon kenal eomma ke? "

Soal Jungwoo sambil menggaru punggungnya yang terasa gatal.

" Saja. Samcheon kena pergi. Anyeong. Nanti kita jumpa lagi."

Jungkook senyum nipis dan berjalan pergi meninggalkan Jungwoo yang masih konfius.Jungwoo mengangkat bahunya dan berjalan ke bangku yang di dudukinya tadi.

" Eo? Mana eomma? "

Jungwoo melihat sekeliling,mencari kelibat Seoyeon.

" Eomma? Eomma!? "

Jungwoo menggaru kepalanya,sambil melihat ke kiri dan kanan. Tapi mana eomma?

" Tu eomma! "

Jungwoo menuding ke arah seorang yeoja yang berada di seberang jalan.

" Eomma! "

Jungwoo berlari ke jalan raya untuk melintas ke seberang. Sepanjang lariannya, dia hanya tersenyum dan senyum.

" Eh.. anniy tu bukan eomma.."

Terus Jungwoo berhenti di tengah jalan apabila mendapati yeoja tersebut bukan Seoyeon.

" Eomma—"

PINNN!!

+SEOYEON POV

Aku mencari Jungwoo di sekeliling taman. Kenapa lama sangat dia pergi buang sampah? Tengah cipta tong sampah ke apa budak ni? Risau aku!

" Jungwoo—"

Mata aku terbeliak apabila melihat Jungwoo berada di tengah jalan. Dan perkara yang membuat jantung aku luruh ialah ada sebuah kereta yang sedang menghampirinya.

" Andwae andwae.. Jungwoo!! "

Aku tak sanggup nak tengok...Ya Tuhan ujian apa pula kali ini.

Aku baru saja ingin berlari ke arahnya,tetapi sekelip mata sahaja dia dah .... hilang?

Air mata aku menitis satu demi satu. Satu-satunya keluarga dan anak yang paling aku sayang.. kenapa semuanya kena berlaku pada aku? Kenapa? Kenapa?

Lutut aku rasa lemah sangat sekarang ni. Air mata aku semakin laju mengalir. Aku tak kuat..

" Jungwoo..Jungwoo!"

Aku menutup mata aku. Tak sanggup hadapi semua ini bersendirian.

" E-eomma.."

Lantas aku membuka mata aku dan melihat ke belakang.

" Jungwoo! "

Aku segera berlari mendapatkannya yang sedang didukung oleh.. JUNGKOOK!?

Jungwoo turun dari dukungan Jungkook dan berlari ke arah aku. Segera aku mendukung dan memeluknya . Air matanya yang mengalir aku seka.

" Gwenchana.. eomma ada dekat sini. Eomma ada."

Aku eratkan lagi pelukan dan mencium kepalanya. Pandangan aku beralih pula ke arah Jungkook yang setia melihat kami berdua.

" Terima kasih.."

Perlahan-lahan aku tersenyum lemah ke arahnya.
Lalu dia berjalan ke arah kami.

" Lain kali jaga anak kau elok-elok. Maksud aku, jaga anak kita elok-elok. "

Mata aku membulat memandangnya. Jangan kata.. dia tahu?

" Ikut aku. "

Jungkook mula menarik tangan aku sambil Jungwoo berada di dalam dakapan aku.

" K-kita nak pergi mana? "

Jungkook hanya diam. Beberapa minit kemudian dia berhenti berjalan dan memandang aku.

" Masuk."

Ujarnya dingin sambil pintu kereta dibuka.Seram sejuk aku. Aku masih diam membeku memandangnya.

Perlahan-lahan mukanya mendekati muka aku. Aip aip! Budak jahat! You're a badboy!

" Ke kau nak aku terkam kau dekat sini ? Hmm? "

Bisiknya,membuatkan bulu roma aku meremang. Tanpa berlengah aku segera masuk ke tempat di sebelah pemandu.

Jungkook turut masuk ke tempat pemandu dan mula memandu pergi.

" Kita nak pergi mana,Jungkook? "

Aku terdengar dia tergelak kecil. Apa yang lawak?

" Kau ingat nama aku? Nampaknya kau masih rindukan malam tu,kan? Jangan risau,aku boleh buat benda tu lagi kalau kau nak."

Muka aku mula membahang. Ish byuntae!

" Eomma,sape samcheon ni? Macam mana eomma boleh kenal dia? "

Tanya Jungwoo yang sedang memeluk leher aku. Aku terdiam seketika. Jungkook turut memandang aku sekilas.

" Erm.."

" Kau taknak bagitau dia? Dia anak aku kan? "

Aku memandang Jungkook dan menampar pahanya. Selamba je dia cakap!

" Eo? Samcheon ni... appa... Jungwoo ke?"

Jungwoo kini memandang Jungkook yang sedang memandu. Ok this is it. This is the time yang kau perlu bagitahu dia,Seoyeon. Lama-kelamaan dia akan tahu jugak.

Fuhh...

" Jungwoo-ah. Samcheon ni sebenarnya... appa Jungwoo. "

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now