십사

771 80 3
                                    

" Awak pasti ke nak pakai baju tu? Kita bukannya nak pergi outstation."

Jungkook melihat sekilas pakaian yang dipakainya. Suit kerja.

" Then takkan kau nak aku bogel kut.."

" Maksud saya, pakailah baju casual.. takkan awak tak ada satu?"

Seoyeoen mengeluh. Lembab juga si mamat arnab ni. Fuhh sabar sabar.

" Manalah aku ada. Aku kan selalu kerja,tak ada masa nak keluar bagai macam ni."

" Then kita beli , sekurang-kurangnya dua."

Jungkook memandang Seoyeon pelik. Bukan sepatutnya harini... erghh takpelah.




Dionysus Mall





" Nak pergi mana dulu?"

Soal Jungkook sambil melihat sekeliling mall.

" Baju awak."

Seoyeon menarik tangan mulus Jungkook yang sedang mendukung Jungwoo ke sebuah kedai pakaian lelaki dan wanita.

" Carilah baju yang awak suka. Saya dan Jungwoo tunggu dekat depan bilik persalinan."

Jungkook menarik muka dan pergi ke sudut pakaian wanita.

" Yah yah! Pakaian lelaki dekat sana! Jangan nak menggedik! "

Lelaki arnab itu tersenyum sumbing lalu berjalan ke bahagian yang sebaliknya.

Beberapa minit kemudian Jungkook datang dengan sepasang pakaian.

" Ni? "

" Andwae! SELAIN suit kerja. Buat apa kita datang kedai ni kalau nak beli suit kerja je? "

Jungkook memaki-hamun perlahan lalu berjalan pergi dengan hati yang agak panas. Mencari pakaian SELAIN dari suit kerja.

" This one? "

" That's better. Try it. Saya nak tengok."

Jungkook merengus geram bila Seoyeon dah tolak dia masuk ke dalam bilik persalinan.





Few minutes later





" Seoyeon-ah! "

Seoyeon mengangkat muka, melihat Jungkook yang sudah menyalin kepada pakaian yang diambil tadi.

Seoyeon mengangkat muka, melihat Jungkook yang sudah menyalin kepada pakaian yang diambil tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(ni bukan suit kerja ok. Nak tau suit kerja macam mana, kau gugel sendiri)

" Tolong betulkan ni"

" Kenapa awak nak— okok."

Melihat renungan tajam Jungkook, segera Seoyeon berlari masuk ke dalam bilik persalinan. Dia memusingkan kepala sebentar, memandang Jungwoo yang tidak kisah langsung.

" Awak nak saya betulkan apa? Lawa dah macam ni."

Jungkook mengunci pintu dan memandang Seoyeon. Gadis itu pula sudah gementar dengan pandangan Jungkook.

" Baju tu sesuai kan? Kajja kita—"

Baru saja Seoyeon mahu keluar, Jungkook menahannya dengan meletakkan kedua belah tangan di kiri dan kanan gadis di hadapannya, menjadi penghadang.

Perlahan-lahan Jungkook mendekati wajah Seoyeon.

" Aku suka.. scent kau. Buat aku jadi gila."

Bisik Jungkook menggoda sambil tersengih sinis.

" A-apa yang awak nak buat ni Jungkook?"

Cuak Seoyeon apabila Jungkook mencium lembut lehernya. Lantas dia cuba menolak Jungkook ke belakang tapi kau faham-fahamlah yang Jungkook ni Golden. Kau tolak konferm tak berganjak punya.

" J-jungkook."

" Shh.. I'm not done yet."

Perlahan-lahan Jungkook mencium bibir Seoyeon membuatkan gadis itu membuntangkan mata. Tangan yang sebelah milik Jungkook mahu membuka satu-persatu butang baju Seoyeon tetapi sempat ditahan.

" Jungkook stop. Kita dekat public, bukan dekat rumah."

Jungkook berhenti lalu memandang tepat ke mata Seoyeon. Lalu dia tersengih.

" Rumah? So kau nak sambung nanti? Ok.. tak sabar nak balik rumah."

" Yah tu bukan maks—"

" Appa! "

Jungkook dan Seoyeon segera melihat ke bawah. Kelihatan Jungwoo sedang merangkak masuk dari bawah pintu.

(Kan selalu bilik persalinan ada ruang bawah tu.. so yeah.)

" Jungwoo, kotorlah."

Seoyeon mendukung Jungwoo dan keluar dari bilik 'suci' itu.

" Kajja Jungkook, bayar baju tu."

Seoyeon menyembunyikan mukanya, malu nak bertentang mata.

Seoyeon sedang tunggu di luar kedai bersama Jungwoo. Jungkook pula masih tak habis bayar lagi. Dapat dia lihat dari hujung mata yang pekerja di tempat cashier tu sedang goda Jungkook.

Tapi Jungkook buat derk je.. sempat Jungkook menjeling pekerja itu sebelum berjalan menghampiri Seoyeon.

" Nak pergi mana lepas ni? "

" Ermm.. ada satu kedai tu saya nak beli barang dia kejap."

" Oh ok. Then let's go."

+SEOYEON POV

Sepanjang kami berada di mall, aku rasa tak selesa gila! Bukan sebab Jungkook, tapi tu salah satunya lepas dia 'kiss' aku.. tapi sebab lain, ada beberapa orang yang tangkap gambar kami.

Mungkin aku patut fikir positif, tu hanyalah fans Jungkook. Yelah dia kan kaya,terkenal, kacak? Mungkin?

" Ouk ni! "

Aku berlari masuk ke dalam sambil mendukung Jungwoo. Jungkook turut membontoti aku dari belakang.

" Seriously? Kedai mainan? Umur kau ni berapa ha? "
Soalan Jungkook aku endahkan. Aku pusing pusing dan pusing akhirnya jumpa.

" Jungwoo-ah, tengok ni... Iron Man. Kegemaran Jungwoo kan? "

Aku berikan patung figura kepadanya dan dia tersenyum suka.

" Jungwoo suka tak? Eomma belikan sebagai hadiah hari lahir untuk Jungwoo."

Pipinya aku usap. Gebu! Tiba-tiba senyumannya pudar lepas mendengar kata-kata aku.Dahi aku dah berkerut.. selalu dia ok je aku belikan ni sebagai hadiah.

" Asyik ni je.. Jungwoo nak hadiah lain pula."

" Ok kalau macam tu Jungwoo nak apa? "

" Kawan! "

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now