마흔 여섯

620 56 3
                                    

+SEOYEON POV

Aku melihat jam di dinding, dah tengah malam. Tapi Jungkook masih belum balik. Dia jarang balik lambat macam ni. Entah kenapa sejak kebelakangan dia selalu pulang lepas tengah malam.

Tangan aku menepuk belakang Jungwoo yang sudah lama tertidur. Dia kata nak teman aku tidur dekat bilik Jungkook, sebab dah lambat sangat si ayahnye nak balik pun.

Mata aku pun dan jadi semakin berat. Tiba-tiba pintu terbuka dan kelibat Jungkook masuk ke dalam bilik. Terus mata aku menjadi segar-bugar.

" Awak pergi mana Jungkook? Lambat balik..."

Soal aku dengan suara mengantuk. Jungkook melihat aku sekilas dan berjalan ke tandas.

" Kerja."

Katanya lalu masuk ke dalam tandas. Buat penat je aku tunggu dia balik. Hufff

+END SEOYEON POV

Few days later



" Seoyeon, pemandu dah tunggu. Nanti di Jeon Holding, Tuan Jeon ada dekat sana."

Seoyeon mengangguk mendengar penjelasan Naeun. Matanya tidak lepas memandang cermin di hadapannya. Naeun sedang menguruskan makeup dan Rose mendandan rambutnya.

" Dah siap. Wahhh cantiknya~ "

Kedua-dua gadis pendandan itu melopongkan mulut, melihat Seoyeon yang begitu berseri dalam gaun paras pahanya.

Kedua-dua gadis pendandan itu melopongkan mulut, melihat Seoyeon yang begitu berseri dalam gaun paras pahanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Ppali! Nanti Tuan Jeon tunggu lama pulak dekat sana."

Tubuhnya ditolak ke luar pintu bilik. Dilihatnya sekeliling ruang tamu sebelum kaki kiri melangkah keluar dari rumah.




Skip



" Puan, kita dah sampai."

Seoyeon melihat ke luar dan mengucapkan terima kasih . Perlahan-lahan kakinya masuk ke dalam bangunan. Ramai orang yang sedang berborak di dalam.

So, mari Yun citerkan.

Beberapa hari sebelum , Jungkook ada mengajak Seoyeon ke parti ulang tahun ke 10 syarikatnya. Nak taknak gadis itu mengangguk.

Jungwoo dan Jungkook pergi sebelumnya lagi, dah lelaki tu kata lama sangat gadis tu nak bersiap. Jadi Seoyeon pergi berseorangan ke parti syarikat.

Clear? TAK FAHAM TANYA SEKARANG

Tiba-tiba ada seorang gadis yang berbaju korporat datang kepadanya.

" Cik Kang Seoyeon bukan? "

" Nae saya. Ada apa ye? "

" Tuan Jeon dah tunggu di tingkat 80, katanya suruh panggilkan cik ke sana. Jadi cik boleh naik lif nak ke sana sekarang. "

" Oh.. nae kamsahamnida."

Pekerja itu bow dan berlalu pergi . Seoyeon mengeluh perlahan dan mula menaiki lif. Dahlah tingkat 80 nak kena pergi.

Rasa seram pula lama-lama dalam ni, sensorang pulak tuh.

Tiba-tiba pintu lift terbuka di tingkat 30 . Terkejut dia apabila ada seorang pekerja berdiri betul betul di hadapan lif.

Dia memegang sekeping sampul dan menyerahkan kepada gadis itu. Sebelum sempat Seoyeon nak tanya,  pintu lif dah tertutup.

" Ape benda.."

Dia membuka sampul dan melihat ke dalam, ada sehelai kertas.

Dibacanya perlahan.

" There's a cold guy who really hates people around him. His life's a miserable and empty."

Dahi gadis itu berkerut. Hah?

Tanpa dia sedar akibat berfikir apa punya kertas tu, pintu lif kembali terbuka. Seperti tadi, seorang pekerja memberikan sekeping sampul.

Pintu lif tertutup dan dia membuka sampul tersebut.

" One day, a woman and her child came into his life. He was very happy for some reason. His smile and laugh always appeared."

Pintu terbuka di tingkat 70. Sampul diambil dari pekerja dengan senyuman manisnya.

Seoyeon membuka sampul dan terus senyumannya muncul . Matanya fokus pada beberapa keping gambar. Jungkook, Jungwoo dan dirinya.

Dilihat satu persatu gambar gambar tersebut. Semuanya ada mereka bersama dalam setiap gambar.

Ting!

" Ouh dah sampai."

Seoyeon menjenguk ke luar dan mula melangkah keluar dari lif. Sorry lif takkan ada kambek.

Mata hazelnya mencari-cari kelibat Jungkook dan anak lelakinya. Tapi takde tanda-tanda diorang.

" Erm tumpang tanya, awak ada nampak Jungkook? "

Soalnya pada salah seorang gadis. Pekerja mungkin.. tengoklah dia pakai baju apa.

" Ouh Tuan Jeon? Macam ni, Puan Jeon naik tangga dekat sana sampailah ada satu pintu tu. Tuan Jeon ada dekat dalam."

" Eo? Kamsahamnida—"

" Sebelum tu, here."

Seoyeon memandang tangan gadis itu. Sampul...

" Last envelope."

Dia tersenyum dan Seoyeon membalas. Sampul diambil dari pegangan dia dan Seoyeon mula menapak ke tangga.

Pintu dtolak dan dia mula menaiki anak tangga. Sempat dia membuka sampul terakhir dan dibaca.

 Sempat dia membuka sampul terakhir dan dibaca

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Lukisan Jungwoo..."

Dia tergelak kecil sambil menilik kertas itu depan belakang.

" One thing? Was missing? "

Dia menyengetkan sedikit kepala. Bweoya?

Tiba-tiba dia terlanggar pintu tangga. Dia dah sampai...Kertas yang terlekat pada pintu itu dibaca.

BUNYIKAN LOCENG SEBELUM MASUK

" Ok."

Dia mencapai tali loceng dan ditolak ke depan belakang. Selesai saja, pintu dibuka dan dia masuk terus mulutnya melopong.

THE COLD LOVE WILL BE CONTINUE

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now