" Gementar? Biasalah tu.. appa pun macam tu jugak dulu."
Soal Tuan Kang sambil memimpin tangan anak perempuannya ke pelamin untuk bersama Jungkook.
Seoyeon mengeratkan pegangan dengan ayahnya. Matanya tertumpu pada Jungkook yang setia menunggunya di situ.
" We're here, honey bear."
Sedar yang dia sudah berada di hadapan Jungkook, Tuan Kang melepaskan perlahan-lahan tangan gadis itu dan menyatukan tangan mereka berdua.
" Boleh kita mulakan? "
Skip ( Yun malas nak taip panjang2)
" Chukahae! "
" Kamsahamnida."
Seoyeon berhenti berjalan dan berdiri di belakang Jungkook lalu memegang perutnya. Lelaki itu sedar yang gadis itu tiada di sebelahnya dan mula melihat ke belakang.
" Gwenchana? Kau nak duduk dulu? "
Jungkook segera tarik tangan Seoyeon dan mereka duduk di kerusi berdekatan. Tangan lelaki itu menyentuh lembut perut Seoyeon.
" Mini Jeon-ah, kesian eomma penat. Duduk dalam tu diam-diam tau. Saranghae."
" Mini Jeon? "
Jungkook mengangguk teruja. Bibirnya laju mencium pipi Seoyeon.
" Seoyeon-ah! Kat sini pun kau, kami cari tau tadi. Rupanya si Jerkook ni taknak berpisah."
" Yaishh! Shibal "
Jungkook menampar kepala Jimin, dipandangnya Taehyung dan ditampar kepala lelaki tidak bersalah itu.
" Eh aku tak buat apa-apa pun! "
" Seoyeon , aku dan Taehyung nak cakap something dengan kau. In private."
Ditekan perkatan tu sambil Jimin menjeling Jungkook. Tangan mochinya menarik tangan Seoyeon untuk pergi tetapi segera dihalang Jungkook.
" Sini je. No need pergi jauh. Seoyeon tengah bawa ANAK AKU."
Jimin dan Taehyung mencebik lalu melepaskan tangan Seoyeon.
" Kau memang baby maker— Jungkook gi berambus aku and Jimin just nak sembang dengan isteri kau. Bukan kitorang nak culik pun."
Diusirnya Jungkook pergi tetapi dia tetap berkeras terpacak kat situ.
" Aku husband dia. "
" Erm Jungkook, just for a while please."
Seoyeon menyentuh tangan Jungkook, menunjukkan dia tidak akan apa-apa. Lelaki itu akur dan berlalu pergi meninggalkan mereka bertiga.
" Sooo Seoyeon-ah aka Puan Jeon, kitorang just nak cakap... terima kasih. Terima kasih sebab hadir dalam hidup Jungkook. Jujur kitorang katakan, dia dah berubah kepada yang lelaki yang sentiasa ketawa dan tersenyum.
Sejak eomma dia dah tak ada , hidup dia suram. But then he met you, the happiness of his life. Dan yang bagusnya dekat office pun dia dah kurang marah.
Yes, he's very cold and strict sometimes ..but he will do anything for you and Jungwoo. Jadi kami nak kau sentiasa ada di sisi dia walau apa pun.. dan jangan tinggalkan dia. "
Gadis itu hanya diam dan menganggukkan kepalanya. Tiba-tiba seseorang berdehem dan meraih perhatian mereka bertiga.
" Dah? Aku nak bawak Jeon Seoyeon pulang sekarang."
Jungkook datang dan meraih tangan Seoyeon supaya dia berdiri. Ditekankan perkataan Jeon.
" Hala kau nih! Ambiklah isteri kau, pergi balik cepat. Kitorang blah dulu. Anyeong "
Taehyung mencebik dan menark lengan Jimin pergi ke kereta mereka.
" Kajja Jeon Seoyeon? "
Lelaki itu tersenyum sinis dan merapatkan badannya dengan Seoyeon.
" Jungwoo? "
" Dia dah balik dengan Rose. Kajja! "
Jungkook mengangkat Seoyeon gaya bridle style dan menuju ke kereta pengantin baru uhuk uhuk
Jeon Mansion
2130pm+SEOYEON POV
Paip di sinki aku tutup. Kaki aku mula berjalan ke pintu tandas, harini aku nak tidur je. Penat naww
Buka saja pintu, suara orang bergaduh menarik perhatian aku. Mata aku memandang tepat ke katil, dua orang yang aku sayang tengah bergaduh..
" Yah yah... waegureo? "
Katil tempat aku tuju. Hujungnya aku duduk dan memandang mereka berdua.
" Anniy! Jungwoo nak tidur dengan eomma! "
" Nonono! Appa yang tidur dengan eomma ok. Plus, she's mine. "
" Jungwoo lahh! "
" Appa! "
" Jungw—"
" Yah! Kenapa bergaduh ni? Ha? "
Jungwoo bangun dari katil dan memeluk aku. Jari kecilnya menuding ke arah Jungkook.
" Appa ni tak bagi Jungwoo tidur dengan eomma! "
Segera aku memandang Jungkook yang sudah mencebik.
" Jungkook? Kenapa awak tak bagi Jung—"
" Malam ni official kan, so Jungkook nak tidur dengan Seoyeon! Taknaklah ada third wheel."
Aku tergelak kecil. Bila masa dia mula panggil Jungkook Seoyeon ni?
" Jungwoo jelah.. bukan sesiapa pun. Tak salahkan? "
" Shireo! Seoyeon pilih, Jungkook ke Jungwoo"Aku memandangnya tidak percaya. Seriously Jungkook? Aku wajib pilih ke?
" Gwenchana Jungkook, saya tidur tengah kalau macam tu."
Aku tersenyum ke arahnya tetapi mulutnya makin dimuncungkan. Aku salah cakap ke? Tiba-tiba dia berdiri dan mencapai bantal lalu dipeluk.
" Seoyeon tak sayang Jungkook! Tidurlah dengan Jungwoo, Jungkook nak tidur tempat lain."
THE COLD LOVE WILL BE CONTINUE
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...