Bunyi derapan kaki di tangga menarik perhatian mereka yang berada di ruang tamu.
Serentak mereka melihat ke arah tangga di belakang.
" A-appa—"
" Kenapa kau datang sini? Bukan aku dah halau kau keluar ke?! Tak serik lagi kau nak malukan aku!? "
Langkah Tuan Kang terhenti di tangga, memandang Seoyeon dengan penuh marah.
Gadis itu memandang lantai. Bibir bawah digigit, cuba untuk menahan air matanya dari luruh.
" Yeobu, Seoyeon dah balik. Kenapa awak masih marahkan dia? Perkara dah ber—"
" Kau keluar! "
Perlahan-lahan Seoyeon mengundur ke belakang. Air matanya tetap tak dapat ditahan dan jatuh gugur ke pipi.
" Heh memalukan aku! "
Kata Tuan Kang perlahan dan berpatah balik ke biliknya.
" Yeon-ah.. jangan ambil hati ok? Appa sebenarnya rindukan Yeon, tapi cuma dia malu lah tu nak akui."
Seoyeon memandang Puan Kang bersama sedu-sedannya. Tangan mulusnya pula merangkul tangan Jungkook.
" G-gwenchana eomma.. Seoyeon balik dulu kalau macam tu."
Seoyeon berjalan ke pintu bersama Jungkook dan Jungwoo di sebelah. Sebelum sempat dia nak pegang tombol, Puan Kang menghalangnya.
" Yeon, eomma rasa lebih baik Yeon pergi selesaikan dengan appa. Hm? "
Gadis itu memandang Jungkook sekilas, dan lelaki itu hanya mengangguk.
Badannya menghadap Puan Kang kembali sebelum dia mengangguk perlahan. Puan Kang tersenyum dan menolak lembut tubuh Seoyeon ke arah tangga.
Kaki Seoyeon melangkah ke bilik dengan teragak-agak. Perlu ke masuk eh?
Pintu diketuk dan tombol dipulas. Melihat ke dalam, Tuan Kang sedang duduk di katil sambil menundukkan wajahnya.
" Appa.."
Laju Tuan Kang mengangkat mukanya memandang Seoyeon di hadapannya. Segera dia berdiri.
" Apa—"
" Appa, Seoyeon nak minta maaf sebab dah malukan appa sebelum ni. Tak pernah terlintas dekat fikiran Seoyeon untuk semua ni jadi.
Jeongmal mianhae appa.. Maafkan Seoyeon kalau dah patahkan kepercayaan yang appa serahkan pada Seoyeon. I know that I'm just a useless daughter."
Air matanya kembali mengalir. Perlahan-lahan Tuan Kang menuju ke arahnya. Dan segera dia menarik Seoyeon ke dalam dakapan.
" Appa yang patut minta maaf."
Dapat gadis itu rasa bahunya yang sudah menjadi basah.
" Gwenchana appa.. Seoyeon dah lama maafkan appa."
" Honey bear appa."
Tuan Kang mengeratkan pelukannya. Selepas beberapa minit baru dia meleraikan pelukan.
" Kajja turun. Honey bear? "
Seoyeon mengangguk gembira dan memegang tangan Tuan Kang. Mereka turun ke bawah dan melihat Puan Kang, Jungkook dan Jungwoo di sofa. Sedang berborak.
" Awe.. disebabkan semua dah berbaik, dinner sekali? "
Skip
" Eomma! "
Jungwoo berlari ke arah happy family yang sedang ketawa bersama di ruang makan.
" a main apa sampai kotor macam ni? "
Seoyeon mengangkat Jungwoo dan letakkan atas pahanya. Muka anak lelakinya yang agak kotor disapu menggunakan napkin.
" Tadi ada anak anjing yang cari gaduh dengan Jungwoo waktu main kat luar tadi. Jungwoo pun lawanlah balik... eomma marah ke? "
Kedua-dua jari telunjuknya ditemukan sambil bibir dimuncung bersalah memandang eommanya.
Jungkook di sebelah sudah ketawa kecil, memikirkan tentang anaknya yang baru lepas WWE dengan seekor anak anjing.
Sebelum sempat gadis itu mahu kata apa-apa, Jungkook sudah mengambil Jungwoo dari Seoyeon.
" Gwenchana, Jungwoo kan kuat. "
Jungwoo dilambung tinggi. Ngl, hes's laughing so hard.
" Seoyeon , bawalah Jungwoo pergi mandi. Kotor satu badan tu."
Arah Puan Kang sambil menuding ke arah bilik air yang berada tidak jauh.
" Nae eomma. Jungwoo, go get your bagpack. Ambil baju dalam tu arraseo? "
Jungwoo mengangguk dan berlari turun dari pegangan Jungkook. Kakinya lincah berlari ke ruang tamu, mendapatkan beg galas yang mengandungi barang keperluan emergency miliknya.
Skip
" Aww eomma jangan menangis... nanti ada masa Seoyeon datang lagi."
Dipeluknya erat Puan Kang yang sedang menangis. Pandangannya kini beralih pada Tuan Kang.
" Appa, Seoyeon balik dulu. Jaga eomma.."
Appa nya mengangguk dan tersenyum lemah. Tak mahu anak gadisnya untuk pergi lagi.
" Kajja Jungkook."
Mereka bertiga berjalan ke kereta dan Jungkook menghidupkan enjin. Keadaan di jalan raya agak lenggang , sesuai dengan waktu sekarang, 1123 malam.
" Jungkook, kalau awak mengantuk berhentilah dulu. "
THE COLD LOVE WILL BE CONTINUE
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...