서른 넷

659 71 1
                                    

"Eomma..mana appa? "

Seoyeon yang sedang menyikat rambutnya segera memandang Jungwoo. Tangan montelnya memeluk erat patung arnab gebu.

" Jungwoo-ah.. appa kena kerja, lepas 2 minggu dia balik. Arraseo? "

Jungwoo mengangguk lalu dia bersandar di katil sambil mata ditutup rapat. Tersengguk-sengguk budak lelaki itu.

" Eomma kena pergi cafe. Jungwoo duduk dengan Naeun noona ok? "

Jungwoo membuka mata, memandang Seoyeon yang sudah mendukungnya ke atas katil.

" Eomma balik awal tau."

" Nae."

Kepalanya diusap lembut lalu dicium dahi kecil itu.

Dingdong!

Beg tangan diatas meja diambil lalu berjalan turun ke pintu utama.

+SEOYEON POV

" Seoyeon! "

Kata Jimin dan Taehyung serentak sambil memandang aku.

" Kajja, Puan Jeon? "

Aku menggulingkan mata, gurau. Aku keluar dari rumah dan diikuti mereka.

" Jangan kata awak dua nak ikut... saya? "

" Jungkook dah suruh kami jagakan kau. So.. yeah."

Kata Jimin , memandang tepat ke arah aku. Tangannya cuba mengambil beg tangan yang dipegang aku.

" Y-yah! "

Aku menarik beg tangan agar semakin rapat. Jangan kau memacam! Nanti aku buka langkah jangan terkentut pulak!

" Aku nak tolong pegang je. Alang-alang Taehyung bawa kau ke kereta."

Aku memandangnya dengan wajah teragak-agak. Selepas beberapa ketika baru aku memberikannya beg tangan.

Jimin mula menggalas beg tangan aku di bahunya. Nampak macam gengster ayu pula aku tengok. Duhh

Aku melihat ke kanan, Taehyung berjalan rapat di sebelah aku. Kiri pula ada Jimin yang sedang memperagakan beg tangan aku. Alahaiii dedua ni.. bila nak matured?

Sampai di kereta, Jimin membukakan pintu penumpang di belakang untuk aku manakala Taehyung dah masuk ke tempat pemandu.




Skip




" Erm gomawo. Lepasni korang—"

Kata-kata aku terhenti apabila Taehyung dah cabut kunci dan keluar dari kereta.

" Let's go! "

Aku masuk ke dalam cafe sambil Jimin dan Taehyung memegang lengan aku. Dah kenapaaa

" Eh Seoye—"

Chung Ha unnie memandang aku pelik. Dua orang lelaki ni dilihat berkali-kali.

" Abaikan diorang."

Aku berjalan ke belakang dan mengambil apron lalu diikat di pinggang. Terkejut aku bila dua orang ni pun ambil apron. Jangan jadi pekerja tak berbayar sudahlah hengko

" Eh takpe takpe. Awak dua tunggu je dekat meja. Habis kerja nanti baru kita boleh balik."

" Ok.."

Lambat-lambat diorang berjalan ke meja hadapan. Sekali-sekala mereka berjalan di sekeliling cafe sambil melihat pelanggan yang datang.

Tapi yang bagusnya, ramai pula pelanggan datang lepas tengok diorang dalam cafe. Kebanyakan remaja perempuan.



Skip



+CHUNG HA POV

" Seoyeon, kau tak sihat ke? Unnie tengok pucat je."

Seoyeon memandang aku sambil menguntumkan senyuman lemah.

" Seoyeon ok. Penat je ni.."

Aku mengangguk. Dari tadi lagi aku tengok dia dari jauh. Muka dia pucat, tak macam selalu. Aku rasa dia tak sihat ni..

Tangan aku lekapkan di dahi putihnya. Panaslah jugak.

" Pergilah duduk. Unnie ambil alih. "

" Tapi unnie—"

" Kang Seoyeon."

Ujar aku tegas. Dia ni selalu keras kepala, tapi still baik semacam. Unnie harap tak ada orang ambil kesempatan terhadap kau, Seoyeon.

+END CHUNG HA POV

Seoyeon berjalan ke belakang dan duduk di sebuah kerusi. Telefon diambil dan dicarinya sesuatu di dalam food panda.

" Tteobokki... japchae...jajangmyeon.. Woahh bulgogi!! "




Lunch time





Ting!

" Pesanan untuk Kang... Seoyeon? "

" Ouh dia—"

" Saya! "

Seoyeon berlari ke arah seorang penghantar makanan yang berada tidak jauh dari pintu. Duit yang digenggam diberikan.

" Terima kasih."

" Seoyeon.. kau beli apa ni? Banyaknya. "

Gadis itu melihat Chung Ha seketika sebelum bibirnya tersenyum gembira.

" Makananlah, unnie. Kajja lunch? Taehyung-ah, Jimin-ah! "

Tak sampai beberapa saat, dua orang lelaki itu berlari laju ke arah Seoyeon sambil ketawa. Tah pe yang lawaknya. Sebuah meja diduduki.

Penutup makanan dibuka, hingga aromanya boleh dihidu dari beribu batu. Penyepit dipegang kemas.

" Kau tak breakfast ke, Seoyeon? "

" Tak..hehe."

" Patutlah."

Chung Ha memandang Seoyeon dengan kerutan kecil. Hampir setiap makanan dihabiskannya. Tulah sape tak suruh sarapan??

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now