Jungkook mula berjalan keluar dari bilik tidur dan menghempas pintu . Aku mengeluh dan memandang Jungwoo.
" Jungwoo, harini tidur bilik sendiri ok? Eomma nak kena jaga bayi sorang tu. Esok eomma janji eomma tidur dengan Jungwoo."
Jungwoo mengangguk dan mencium pipi aku. Dia melompat turun dari katil dan berlari keluar ke biliknya.
Aku juga keluar dari bilik dan berjalan ke bilik tetamu. Dibukanya pintu dan bingo! Jungkook sedang meringkuk di atas katil.
" Jungkook-ah...kajja tidur? Jungwoo tidur dalam bilik dia."
Aku naik ke katil dan memeluknya tetapi ditolaknya aku.
" Jomlah Jungkook. Alolo aegi saya ni~"
Rambut fluffy nya aku usap. Terus dia duduk menghadap aku , bibir masih memuncung merajuk.
" Kenapa dengan mulut tu? Nak popo? "
Aku ketawa dan menekup kedua-dua pipinya. Dia mengangguk berulang kali. Tanpa teragak-agak aku mencium sekilas bibirnya. Tangannya aku tarik dan menuju ke bilik tidur kami.
" Kajja tidur. Saya penat."
Aku baring dan melelapkan mata sehinggalah ada sepasang tangan memeluk pinggang aku.
" You're mine."
Bisiknya perlahan dan menekup muka di leher aku.
" I know."
Belakangnya aku tepuk perlahan.
Skip next morning
" This one? Here. "
Aku mengambil seketul ayam dan letakkan di dalam pinggan Jungwoo. Hujung bibirnya yang comot aku lap.
" Anniy Jungwoo nak lagi satu. Eomma masak chiten sedap. "
Aku tersenyum dan mencuit hidungnya.
" Jungkook... erm awak taknak tambah? "
Soal aku sambil memandang wajah dinginnya. Dari tadi lagi senyap. Hanya aku dan Jungwoo yang 'berinteraksi'.
Kemudian pandangan aku beralih pada Jungwoo. Ditenung mukanya agak lama.
" Jungwoo-ah, gwenchana? Takkan demam..."
Dahinya aku sentuh. Panaslah jugak. Hidung dia pun merah.
" Eomma kan dah kata jangan main hujan tadi."
Kata aku dengan nada risau. Macam mana aku tak marah , pagi tadi dahlah hujan. Jungwoo pula terbangun awal kira-kira pukul 6 pagi macam tu. Aku dah larang dia mandi hujan tapi degil. Kan dah demam.
Tiba-tiba Jungkook menolak pinggannya ke depan dan bangun dari tempat duduk. Aku melihatnya berjalan ke ruang tamu.
" Eomma , Jungwoo dah habis."
" Good boy. Eomma ambilkan ubat kejap. "
Aku bangun dan berjalan ke dapur. Rak-rak aku buka , mencari ubat milik Jungwoo. Sebotol ubat kanak-kanak aku jumpa dan ambil.
" Yeogi Jungwoo. "
Ubat aku tuang ke dalam sudu sedikit, dihalakan ke mulut Jungwoo.
" Shireo..."
" Nanti macam mana nak sembuh kalau Jungwoo tak makan. "
" Jungwoo nak appa."
Aku mengangguk dan mendukungnya. Sudu aku ambil dan dibawa sekali ke ruang tamu.
Jungwoo turun dari dukungan aku dan berlari ke Jungkook yang sedang menonton tv.
" Here."
Sudu aku berikan kepada Jungkook. Dia ambil dan suapkan ke Jungwoo.
" Sini sayang."
Segera Jungwoo memeluk aku dan sandarkan kepalanya ke bahu aku. Badan kecilnya aku tepuk perlahan.
" Alolo sayang eomma mengantuk.."
Kata aku apabila terdengar dengkuran halus dari Jungwoo. Kepala aku diangkat memandang Jungkook apabila mendengarnya merungut perlahan.
" Waeyo? "
" Nothing."
" Jungkook, awak ada nak cakap apa-apa ke dengan saya? "
Dia diam.
" Jungkook? "
" Kau dah tak sayang aku ke? "
Ha? Aku tergelak , tiba-tiba je cakap macam tu..
" Apa awak mengarut? Mestilah sayang! Awak kan cinta hati saya."
Pipinya aku cium. Dia memuncungkan mulut dan duduk menghadap aku.
" Tapi kau asyik layan Jungwoo berbanding aku...I'm your husband, we just got married. "
" Biasalah tu saya layan Jungwoo, still dia anak awak jugak kan? Lagipun dia tengah demam ni. "
Hidungnya aku cuit manja. Kemudian dia menyembamkan muka di leher aku.
" Setahu saya, saya yang pregnant tapi kenapa saya rasa ada sorang lagi ni hm? "
Aku ketawa dan menyekeh rambut lembutnya.
" I love you Jeon Seoyeon. "
" Nado."
" Saranghae saranghae saranghae saranghae Saranghae saranghae saranghae—"
" Ye ye Jeon Seoyeon cinta dan sayangkan Jeon Jungkook selamanya."
Jungkook mencium bibir aku dan mengeratkan pelukan. Tanpa sedar Jungwoo hampir terjaga tapi cepat-cepat aku tidurkan dia balik.
" Layanlah aku jugak. "
" Arraseo budak manja."
THE COLD LOVE WILL BE CONTINUE
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...