Aku memerhati Jungwoo yang berada di paha aku dengan senyuman. Seronok dia makan benda alah yang boleh buat orang potong kaki ni.
Aku tak tahulah ni perli ke sindir. Jap, kenapa aku tetiba kejam pula ni dengan anak sendiri ?
Kepala Jungwoo aku cium lembut. Suka bau rambut dia, masih macam bau bayi yang baru lahir. Lalu pandangan dibuang ke luar tingkap. Cuaca harini pun ok.
Aku ni mesti dah gila, tetiba reka cerita sendiri. Ehek! Ala saja tambah words muahh
Terus aku mengalih pandangan ke arah Jungkook apabila mendengarnya mendengus. Dah kenapa? Nak jadi kerbau yang kejar kain merah ke hape?
" Wae? "
Soal aku. Dia tidak memandang aku malah menekan pedal minyak supaya kereta dipandu semakin laju.
" Jungkook, boleh tak awak perlahankan kereta. Bahayalah! Jungwoo ada sekali."
Aku tarik Jungwoo ke dada agar rapat dengan aku. Tangan kecilnya yang menggigil aku genggam kuat.
" Jungkook! Awak dengar ke tak?! Yah Jeon Ju—"
Skrappp prap prappp
Aku bernafas laju . Kereta yang tadinya bergerak laju terus terhenti di bahu jalan secara tiba-tiba. Aku lihat badan Jungwoo, kalau-kalau ada sebarang kecederaan.
" Jungkook!? Apa kena dengan awak? Lepas balik dari taman je terus macam ni."
Jungkook menghentak stereng keretanya kuat. Dipandangnya tajam aku dengan pandangan menakutkan dia.
" Really? Sepatutnya kau tanya diri sendiri! "
" Tentang tadi? Dekat taman? "
Flashback
Aku memandang sekeliling, kalau-kalau ada orang yang tengah tengok kami. Kenapalah kau kena ambil tisu tandas wahai Encik Jeon?
Bebola mata aku terus tertancap pada seorang lelaki memakai hoodie yang seperti aku kenal. Tak tak.. salah orang mungkin.
Tiba-tiba matanya juga merenung aku dari jauh. Lama-kelamaan bibirnya menguntum sebuah senyuman lebar. Laju dia berlari ke arah aku.
" Seoyeon!! "
" C-chanyeol?! "
Aku membulatkan mata, melihatnya yang sudah berada di depan aku. Lantas dia memeluk aku dan aku membalas.
Aku tergelak kecil apabila bibirnya menyentuh kulit pipi aku. Selepas beberapa ketika baru aku tersedar.. oh crap! Jungkook!
Aku pusing melihatnya di belakang aku dan dia kelihatan agak... marah?
Jungkook berdehem kuat, menarik perhatian Chanyeol.
" Nuguya?"
" Erm.. Jungkook, ni Chanyeol.Dia kawan sekolah menengah saya.Chanyeol ni Jungkook."" Jeon Jungkook?! CEO Jeon's Holding? Weh Seoyeon! Kau tak bagitahu pun yang kau ada scandal dengan orang paling popular dekat dunia ni! "
Jungkook tersenyum sinis memandang Chanyeol. Kenal jugak dia ni.
Chanyeol menghulurkan tangannya, ingin bersalaman. Tetapi Jungkook langsung tidak memandang tangannya. Ouch!
" Eh aku rindulah dengan kau! Makin cantik eh! "
" Heh takdenya."
Aku berborak dengan Chanyeol agak lama. Yelah, lama tak jumpa sejak beberapa tahun lepas. Kalau tak silap 5 tahun dah. Kau pe tau
End flashback
" Awak marah sebab tu je? Jungkook, lama saya tak jumpa dia. Awak kena—"
" Lama tak jumpa? Sampai kiss pipi semua tu? Gelak-gelak macam aku ni tak wujud dekat belakang! "
" Tak, masalahnya kenapa awak nak jerit? "
Nafas Jungkook menjadi semakin kuat. Pipi dalamnya ditolak lidah. Lalu dia menyambung pemanduannya.
" Eomma.. kenapa eomma dengan appa bergaduh? "
Aku memandang ke bawah, melihat Jungwoo yang mulutnya sudah menjadi U terbalik.
" Anniy.. mana ada gaduh. "
Aku usap kepala Jungwoo , cuba untuk menidakkan kata-katanya. Lalu dia memberikan gula-gula kapasnya kepada aku.
" Eomma ambilah. Mesti eomma sedihkan."
" Gomawo, sayang."
The Cold Love will be continue...
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...