열 다섯

761 79 6
                                    

Aku tercengang melihatnya. Takkan sebelum ni dia tak ada kawan? Jungkook aku pandang seketika, dia juga diam mendengar.

" Bukan Jungwoo ada ramai kawan dah ke?"

Jungwoo memuncungkan mulutnya. Matanya mula berkaca. Nampak tak yang Jungwoo ni perasaan dia macam aku? Aku emo lebih begitu juga dia HAHAHAHAHAHAHA k staph iet

" Jungwoo nak adik.."

Bisik Jungwoo perlahan sebelum menyembamkan mukanya di bahu aku. Aku jungshook! Oh crap!

Jangan tengok Jungkook Jangan tengok Jungkook Jangan tengok Jungkook Jangan tengok Jungkook Jangan tengok Jungkook oK akU tErTeNgOk dIa !!

Jungkook mengangkat sebelah keningnya ke atas sambil tersenyum sinis. Kenapa lah kau datang nak beli hadiah dia awal sangat!! Shoot Kang Seoyeon!

" Jungwoo, bukan senang tau nak ada adik."

Rambutnya aku usap ketepi. Jungwoo tiba-tiba menangis. Mulutnya sudah menjadi U terbalik. Aku rasa bersalah tapi nak buat macam mana? Aku tak sedia lagi untuk anak yang kedua.

Jungkook mengambil Jungwoo dari dukungan aku dan mula menenangkannya.

" Bila birthday dia? "

" Minggu depan.."

" Then kita kena buat awal.."

Aegi: Am I A jOkE tO yOu?

Bahunya aku tampar. Jangan! Buat! Aku! Jadi! Malu!

" Gwencahana little bunny. Malam ni juga Jungwoo akan dapat adik."

" Jangan janji perkara yang tak mungkin berlaku!"

Jungkook aku jeling lalu dilihat tempat lain. Kadang-kadang dia ni aku rasa nak jual je! Ada sesapa yang nak beli lelaki arnab ni? Free postage!

" B-betul ni? "

Jungwoo mengelap air matanya dan memandang Jungkook penuh harapan.

" Yaksu! "

" Jungkook! Fuhh.. ok fine. Tapi bukan malam ni! Lambat lagi.. Tunggu 100 tahun akan datang baru boleh."

Kata aku lalu berjalan meninggalkan mereka. Malas nak layan, nanti diri pun terikut-ikut!

Jungkook berlari ke sebelah aku dan tidak henti-henti senyum. Dah kenapa? Gila gamaknya.




Skip



" Kau tunggu sini dengan Jungwoo. Aku pergi belikan makanan."

Beberapa minit kemudian Jungkook datang dengan beberapa hidangan yang dibawanya.

" Terima kasih."

Ucap aku perlahan. Mandu aku ambil dan makan. Sedap! Baru saja aku nak makan yang kedua, tiba-tiba ada suatu bala sedang datang. Eh bab 1 ni memang ada dekat mana-manalah!

" Baby~"

" Perempuan jahanam dah datang."

Ujar aku perlahan. Aku pandang Jungkook, dia hiraukan Eunha. Begitu juga Jungwoo. Dua-dua tengah sibuk menjamu selera sampai tak perasan si sundal ni datang—oops!

Entah dari mana dia dapat kerusi dan mula menolak kerusi Jungwoo ke tepi supaya dapat duduk sebelah Jungkook lalu digantikan dengan kerusi yang dia rembat dekat belakang.

" Baby! Tak sangka dapat jumpa you dekat sini kan? Selalu I ajak mesti you taknak datang."

Euw aku geli bila tengok dia usap kepala dia dekat lengan Jungkook. Tiba-tiba aku tersedak, menarik perhatian mereka.

" Gwenchana?"

Jungkook memberikan segelas air kepada aku. Belakang aku diusap. Ye aku tahu sweet korang jangan jeles ehek!

" You kalau nak acting memang tak pandai."

Eunha menjeling aku lalu berpura-pura sakit. Sah mental disorder.

" Ouhh..appo. Jungkook~"

Aku tersedak buat kali kedua. Dah macam khinzir terbaliklah dah aku tengok dia ni. Air aku teguk perlahan.

" Eo baby, I nak tu sikit boleh?"

Soalnya sambil muka 'comel' ditayang. Huduh sia.

" Kandang khinzir bukan dekat sini kalau nak makan makanan orang."

Sindir aku perlahan. Jungkook cuba tahan gelak tapi meletus jua.

" Yah! Kau ni kan! "

Aku pandang dia selamba, kemudian terasa ada benda sejuk atas kepala aku. DIA TUANG AIR ATAS AKU!? sabar Seoyeon...

" Eunha! "

Jungkook berdiri dan mengambil tisu lalu mengelap muka aku yang basah. Segera aku menghalang tangannya.

" Gwenchana.. awak jaga Jungwoo. Saya pergi tandas kejap."

" Kau gantilah dengan baju aku dalam beg tu."

Aku mengangguk. Sempat aku jeling Eunha yang sedang menjelirkan lidahnya ke arah aku. Eiiii kalau boleh nak je aku pijak punggung plastik dia tu!

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now