Sepanjang aku tengah makan aku hanya menjeling Jungkook tentang kejadian tadi. Jungkook perasan dengan renungan mata aku. Dia meletakkan sudu dan garpu ditepi sebelum memandang aku.
" Ye Puan Jeon. Ada masalah?"
Dahi aku berkerut, kening aku rasanya dah bersambung ni.. hmm. Seriously? Puan Jeon?
" Banyak. "
Kataku sepatah, lagak seperti sedang marah. Lalu wajahnya didekatkan dengan aku. Seinci pun aku tak berganjak ke belakang. Ingat aku tak berani?
" Say it."
" Awak ni memang cari pasal kan dengan saya! Kenapa awak kata saya dah boleh buka mata? Sedangkan saya TAK PATUT buka mata waktu tu!?"
Lengannya aku tampar dan cubit. Rasain loh! Jungkook ketawa kecik sebelum menjawab.
" Aku kata kau BOLEH buka mata. Tapi aku tak kata aku dah siap pakai baju. Kan? So secara saintifiknya tu salah kau. "
Jari telunjuk Jungkook diketuk di dahi aku. Auch! Tak puas dengan jawapannya, aku menanyakan soalan lain pula.
" Next?"
" Kenapa saya boleh ada dekat sini?"
" Dah kau tidur semalam. Aku nak hantar kau balik rumah,tapi aku mana tahu rumah kau dekat mana. So the conclusion is, jangan tertidur sebelum sampai rumah sendiri."
Dalam hati aku dah sumpah-seranah. Dia boleh je kejut aku and tanya mana rumah aku kan? So kalini salah dia pula!
" Last, kenapa diorang panggil saya Puan Jeon? Bukan,kenapa AWAK yang panggil saya Puan Jeon? Saya Kang bukan Jeon. Remember that."
" Sayang, aku boleh panggil kau apa-apa yang aku nak. Such as, honey,baby,darling, semua yang aku nak. And you, can't stop me. Got it? Dahlah aku tak larat nak layan kau. "
Jungkook bangun dan membetulkan kotnya. Hensemlah dia pakai turtle neck tuhhh! Aip aip!
Dia mengangkat Jungwoo dan berjalan meninggalkan aku berseorang di meja makan. Aku pun dah habis makan so ikut jelah diorang.
" Jungkook-ah..mana telefon dan beg tangan saya?"
" Dalam kereta aku. "
Aku berjalan di sebelahnya dan kami keluar dari rumah besar dia. Jujur aku cakap, cantik gila! Luxury semua pakej lengkap!
" Boleh tak awak hantarkan saya dan Jungwoo terus ke cafe Chung Ha unnie? "
Jungkook berhenti berjalan lalu melihat aku. Aku mengangkat kedua belah kening. Ada masalah?
Perlahan-lahan dia mengangguk dan kembali berjalan ke kereta.
" Tapi Jungwoo nak ikut appa..bolehlah eomma."
Haishh ni masalahnya. Aku tak biasa berjauhan dengan Jungwoo terlalu lama. Muka aku dah resah.. tangan aku dah kuis kuis tangan yang lagi satu.
" Kau jangan risau, tahulah aku nak jaga dia. Nanti aku suruh orang aku ambil kau waktu lunch."
Yes or Yes?
" Ok fine. Tapi Jungwoo jangan ganggu appa arraseo? Dengar cakap appa."
Jungwoo mengangguk laju kemudian mencium pipi aku. Kepalanya aku usap. Such a good boy my dear~
Snapping Cafe
" Ok anyeong Jungwoo. Jaga diri. "
Dahi Jungwoo aku cium lama lalu aku cubit pipi tembamnya. Pintu kereta aku buka dan baru saja mahu keluar tetapi Jungkook menarik tangan aku untuk kembali duduk.
" Ada apa Jung— "
Chup!
Mata aku membulat bila ada benda lembut menyentuh bibir aku. Ciuman tu agak lama sehinggalah aku sedar situasi sekarang. Lantas aku menolak Jungkook jauh.
" Y-yah! "
Bahu Jungkook aku tampar kuat. Ko faham-fahamlah aku ni cepat malu. Kaki tersadung pun aku malu bagai nak rak . Ni satu ciuman pula. Habis badan aku tak cukup darah sebab muka menampung kuantiti darah berlebihan.
" Sweet. I want it more."
Jungkook tersenyum sinis lalu mukanya dirapatkan dengan muka aku. Tanpa berlengah aku terus berlari keluar dari kereta dan masuk ke dalam cafe.
The Cold Love will be continue...
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...