" S-samcheon ni appa.. Jungwoo? "
Aku boleh nampak mata Jungwoo mula berkaca. Aku tak bolehlah tengok dia menangis ..
" gwenchana,gwenchana.. uljima,Jungwoo-ah."
Aku rapatkan mukanya dengan bahu aku,lalu mengusap kepalanya lembut.
Tiba-tiba sahaja Jungwoo merangkak keluar dari dakapan aku dan memeluk Jungkook yang masih sedang memandu.
" Y-yah!"
Jungkook segera berhenti di bahu jalan dan memandang aku seketika lalu memandang Jungwoo.
" Appa pergi mana selama ni? Kenapa takde dengan eomma dan Jungwoo? "
Aku memandang Jungwoo yang memeluk Jungkook di leher. Mendengar kata-katanya, hati aku tiba-tiba agak terasa. Janganlah lepasni aku pula yang menangis.
Jungkook masih diam,tidak tercuit langsung dengan soalan Jungwoo,malah dia hanya mengamati muka Jungwoo.
" Jungwoo-ah.. a-appa kan sibuk dengan kerja."
Kata aku perlahan sambil melihatnya. Aku cuba mengambil Jungwoo tetapi pegangannya terlalu erat.
" Biarkan. Aku still boleh drive.."
Ujar Jungkook dingin. Aku mengangguk perlahan lalu membiarkan Jungwoo yang sedang menekup mukanya di dada Jungkook.
Jeon's Holding
Jungkook keluar dari kereta bersama Jungwoo yang didukungnya. Aku pula? Hanya duduk diam membisu seperti patung cendana.
" Taknak keluar ke? Nak duduk sini sampai bila? Sampai dapat anak kedua? "
Jelingnya tajam. Aku yang agak terkesan , mula keluar dari perut kereta.
Woahh besar bhai syarikat ni. Well, Jungkook kan syarikat yang paling dikenali di seluruh dunia, tak peliklah kalau tiba-tiba je ada orang datang mengerumun macam semut.
" Ppali. "
Jungkook menarik tangan aku dan kami berjalan beriringan ke dalam syarikat tersebut.
Masuk sahaja, ramai orang yang menunduk kepada Jungkook. Dan ada sebahagiannya yang sedang berbisik-bisik. Tak terlepas juga yang sedang melihat aku tajam.
Kami menaiki lif ke suatu tempat. Ada 80 tingkat woi. Tantah selebihnya bilik stor je...puft.. k mian..
Pintu lift terbuka pada tingkat 50. Jungkook keluar tanpa memandang aku walau sekilas. Aku hanya mengikutnya dari belakang.
Ramai orang yang menunduk kepada Jungkook seperti tadi. Ada pula yang memandang aku tidak berkelip mata.
Jungkook masuk ke dalam sebuah bilik diikuti aku. Pejabat personalnya mungkin?
" Kau nak pejabat aku roboh ke apa? Berhentilah tengok macam tu."
Muka aku menjadi merah. Malunya! Kenapalah aku tengok pejabat dia macam aku tak pernah tengok satu?
Aku duduk di sofa berhadapan dengan meja kerjanya sambil mencuri pandang Jungkook yang mendukung Jungwoo.
Take my hands now
You are the cause of my euphoria~
Yeah yeah—Aku melihat id caller dan terus accept panggilan tersebut. Aku keluar dari pejabatnya dan tekapkan phone di telinga.
" Unnie—"
" YAH KAU DEKAT MANA!?"
" Seoyeon sekarang—"
" KAU TAU TAK UNNIE RISAU GILA! DAH SEJAM NI! KALAU UNNIE KATA NAK BAGI MASA LUANG, BUKAN MAKNANYA TAK DATANG KERJA TERUS YAH KANG SEOYEON!! "
Phone aku jauhkan dari telinga.. haih sayang jugak unnie dengan aku.
" Okok unnie.. dengar dulu. Unnie ingat tak ada seorang lelaki ni yang Seoyeon pernah cerita. That Jungkook guy? Seoyeon sekarang ada dengan dia."
" WHAT THE DEK! Yah Seoyeon, better balik sekarang! "
" I can't.. Jungwoo asyik nak berkepit je dengan Jungkook lepas dia dapat tahu yang Jungkook tu appa dia. "
" Haih.. ok fine. Bagilah dia seronok-seronok dulu dengan appa dia. Unnie kena pergi, ada ramai pelanggan sekarang ni. "
End call
Aku masuk semula ke dalam pejabat dan melihat Jungwoo dan Jungkook sedang ketawa di meja kerjanya.Sebaik sahaja Jungkook melihat aku, terus senyumannya menjadi beku kembali.
" Erm..Jungkook,saya tak boleh lama. Nanti unnie risau."
" Kau ada phone kan? Bagitahu dia yang kau stay dengan aku. Nanti aku hantar kau balik."
Aku diam memandangnya. Ok takpe Seoyeon,semua ni demi Jungwoo.. fuh demi Jungwoo!
Aku mengangguk dan membuka aplikasi Whatsapp dan mula mencari nama Chung Ha unnie. Jumpa sahaja, aku terus menaip seperti yang dikatakan Jungkook tadi. Lalu Phone aku simpan kembali ke dalam beg tangan.
" Eomma... Jungwoo lapar."
Jam yang terletak elok di tangan aku lihat sekilas. Sepatutnya sekarang waktu lunch,waktu makan Jungwoo. Aku berjalan ke arah Jungwoo dan Jungkook. Lalu mendukung Jungwoo.
" Jungwoo nak makan apa? Eomma belikan."
" Jajangmyeon! "
Jerit Jungwoo gembira.
" Lagi? "
" Banana uyyu~"
Aku mencuit hidungnya dan turunkan Jungwoo.
" Arraseo."
Baru saja aku ingin keluar dari pejabat Jungkook, sepasang tangan menarik lengan aku.
" Jungkook? Wae? "
The Cold Love will be continue...
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...