열 여섯

744 74 0
                                    

Aku tukar kepada baju kerja Jungkook. Oversized duhh..

(Tak clear gamba pun ye

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Tak clear gamba pun ye..hm)

Takpalah.. pakai jelah , takkan nak beli baju baru pula sebab basah je kut.

Aku cuci tangan di sinki dan mengangkat muka untuk melihat cermin, habis terkejut aku bila ternampak si perempuan gigolo ni ada belakang aku.

" Seronok kau eh gedik-gedik dengan baby aku! "

Aku malas nak gaduh so aku abaikan dia. Baru saja aku nak keluar dari tandas, dia menarik rambut aku menbuatkan aku mengerang kesakitan.

" Listen , kalau kau dekat lagi dengan Jungkook aku siap kau! "

Dia mencengkam rambut aku lagi kuat. Kelopak mata aku dah jadi hangat. Sakit bodo!

" Kenapa? Kau cemburu ke? "

Kata aku sambil tersenyum lemah. Dia mencarut dan menolak aku kasar ke dinding.

" Ingat, jauhkan diri dari Jungkook! Kalau kau taknak apa-apa teruk jadi pada anak kau! Mungkin kau akan jumpa dia dalam tanah suatu hari nanti!Heh! "

Eunha menampar aku dan berjalan keluar, tinggalkan aku bersendirian di situ. Belakang aku sakit, hujung bibir aku dah berdarah.

Agak sakit untuk 'seorang' khinzir yang suka tampar orang.

Perlahan-lahan aku bangun dan berjalan keluar dari tandas.

Aku berjalan semula ke meja dan duduk di kerusi. Nasib Eunha dah tak ada. Rasa sakit di belakang aku cuba tahan. Jungkook perasan akan wajah ku  dan menggenggam kemas tangan aku.

" Kau ok? "

Aku mengangguk tanpa memandangnya. Tiba-tiba Jungkook menyentuh hujung bibir aku yang berdarah. Dia melihat aku, inginkan penjelasan.

" S-saya tergigit sampai berdarah."

Alasan yang amat logik! Baru saja dia nak tanya lagi, aku segera mencelah.

" Jungkook ,saya kena balik. Awak jangan risau saya dan Jungwoo naik teksi."

Aku mengambil Jungwoo dan mula berjalan keluar dari mall. Air mata aku dah bertakung.

Belum sempat aku nak tahan teksi, sepasang tangan menarik aku dari belakang.

" Kenapa dengan kau? Balik je dari tandas terus jadi macam ni."

Aku menggeleng, mempertikai kata-katanya. Jungwoo aku peluk erat.

" Takde apalah Jungkook. Saya cuma kena balik je. Lepaslah."

Aku tarik tangan aku yang dipegangnya. Tapi pegangannya terlalu kuat.

" Takkan selagi kau tak bagitahu aku apa masalahnya."

Air mata yang ingin luruh aku tahan, segera aku memandang lantai. Taknak kelihatan lemah depan dia.

" Eunha kan? "

Mendengar nama perempuan tu, aku melihat Jungkook. Mukanya merah dan urat-urat mula membuat kambek. Pipi dalamnya ditolak lidah.

" Answer me Kang Seoyeon! "

Bahu aku terhinjut mendengar jerkahannya.Tangisan yang aku tahan serta merta meletus.

" Dia kata nak cederakan Jungwoo kalau saya tak jauhkan diri dari awak.."

Jungkook diam. Dia memandang aku dengan wajah dinginnya yang memang cukup terkenal. Dia tarik tangan aku dan menapak ke tempat parkir kereta.




Skip




Sejak kejadian tadi, dalam kereta tiada sebarang suara. Sekali-sekala aku menilik wajahnya yang tegang. Tak terukir langsung dengan sebarang senyuman.

" Jungkook—"

Tiba-tiba kereta berhenti mengejut. Aku lihat ke luar tingkap dan sedar yang aku dah sampai rumah sewa milik aku.

" Jungkook , saya... "

Aku terdiam. Dia masih tak pandang aku mahupun Jungwoo. Sedikit sebanyak aku agak terasa dengan kelakuannya.

" Mianhae."

Ucap ku sepatah dan keluar dari keretanya. No bye. No smile. No kiss. Aku mengalihkan pandangan ke keretanya yang sudah pergi memecut laju ke lebuh raya.

" Eomma , kenapa dengan appa? "

" Appa tak sihat,sayang."

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now