Seoyeon mengangkat mukanya, memandang seorang lelaki asing. Tiba-tiba dia menolak gadis yang bernama Seoyeon itu ke belakang, jauh dari Jungwoo. Dan jauh dari pandangan orang lain.
" Yah lepas! "
Cuba meronta-ronta gadis yang tak berapa nak kuat dari pegangan lelaki itu. Sekali-sekala Seoyeon melihat ke belakang lelaki itu, melihat Jungwoo yang masih seronok bermain air.
Tangan lelaki itu mula menjalar ke pinggang Seoyeon. Menjerit kecil gadis itu. Kelopak matanya menjadi hangat.
" Let's have some fun? "
Soal lelaki itu seraya tersenyum sinis. Seoyeon pula sudah menggeleng laju. Tangan ditarik kasar tetapi masih tidak terlepas.
Sekelip mata sahaja lelaki itu tumbang ke belakang. Seoyeon melihat ke kirinya, Jungkook berdiri di sebelahnya sambil menggenggam penumbuk.
" Jangan sentuh dia! "
Baru saja Jungkook ingin melepaskan tumbukan yang kedua, Seoyeon segera menghalangnya.
" Jungwoo! "
Seoyeon menuding ke arah Jungwoo yang berada agak jauh dari mereka. Segera Jungkook mendapatkan Jungwoo yang terjatuh ke dalam air.
" Gwenchana, little bunny? "
Jungkook mengusap lembut rambut basah milik Jungwoo. Budak lelaki itu menangis tersedu-sedan di dalam pelukan appa-nya.
" Jungwoo-ah!"
Melihat Seoyeon yang menghampiri mereka, Jungwoo mendepakan tangannya. Ingin berada dalam dakapan Seoyeon .
" Mianhae.."
" Kajja kita balik? "
Seoyeon mengangguk lalu membawa Jungwoo ke meja yang diduduki mereka tadi.
Skip
Sekali-sekala Jungkook melihat sekilas Jungwoo yang sudah dibuai mimpi di paha Seoyeon. Tangannya naik mengusap pipi anak lelakinya yang kepenatan bermain seharian. Tambahan pula dengan kejadian tadi.
" Kau pasti taknak stay rumah aku dulu?"
Seoyeon memandang Jungkook lalu menggeleng. Kedudukan Jungwoo yang dipegang dikemaskan.
" Kalau ada apa-apa, call. Direct aku datang rumah kau."
Gadis itu tersenyum sebelum mengangguk faham. Dia melihat ke luar tingkap dan menyandarkan kepalanya. Mata dilelapkan seketika.
Seoyeon's house
" Hey.. esok.. datang office aku? "
Jungkook menyegetkan sedikit kepalanya ke kanan. Dipandangnya lelaki itu lama sebelum mengangguk. Beg di tempat duduk belakang diambil dan digalas.
" Bye Jungkook. Terima kasih untuk harini."
Jungkook tidak membalas malah hanya tersenyum manis. Matanya tidak putus memerhati Seoyeon yang sudah masuk ke dalam rumah.
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...