서른 일곱

657 65 0
                                    

1845pm

" Bubye Jimin-ssi! Bubye Taehyung-ssi! "

Jungwoo melambai-lambai ke arah Jimin dan Taehyung yang sedang berjalan menuju ke kereta.

Sempat Taehyung menghadiahkan flying kiss kepada budak lelaki itu. Kau hingat kau Seokjin?

Setelah memastikan dua lelaki weirdos tu dah blah, Jungkook segera menutup pintu lalu dikunci. Kang diorang patah balik memang taklah nak bagi masuk.

" Appa, Jungwoo nak terbeyak."

Membuntang mata Jungkook sambil memandang Jungwoo atas bawah.

" Ehh cepat pergi tandas! Kang naya berterabur."

Laju kaki montel Jungwoo berlari ke tandas di biliknya.

" Budak ni nak suruh aku tengok dia berak ke hapee? Hadoii insecure aku."

Bisik Jungkook perlahan sambil bercekak pinggang. Dia melihat sekeliling, nasib takde orang.


+JUNGKOOK POV



Aku tenung puteri beradu ni dari tadi lagi. Balik je dari mall, terus naik bilik. Dah kenapa macam ni? Pemalas benor dia ni. Sikit-sikit nak tido.

" Puteri beradu~ bila nak bangun? Nak kena cium dulu ke baru nak terjaga? "

Seoyeon yang tadi tidur menghadap aku terus pusing membelakangi aku.

" Auroyeon, bangun~ cik puteri taknak dinner ke? "

Aku goncang badan dia tapi masih tak terjaga. Nazak dah dia ni.Aku dekatkan wajah aku dengan telinga dia. Hehe.

" TOLONG!! PEROGOL!! "

" AHHHHH !! "

Matanya yang dah bulat tu makin membulat sambil merenung aku. Tangan mulusnya naik mencubit paha aku. Sakit hanat

" Awak ni dah kenapa!? "

" Dinner sayang oi~"

" Sabarlah.. nak bangunlah ni."

Seoyeon menjeling aku dan turun dari katil.Rambutnya yang agak kusut dibetulkan.

" Cepat sikit turun."

" Hm."



Skip



" Nak diet ke kau ni? "

" Mana ada."

Seoyeon menggulingkan matanya dan meletakkan kepala di atas meja. Makanan tu langsung dia tak sentuh.

" Habistu? "

" Takde selera."

Aku mencebik. Benda tu jelah yang dia tahu. Tak makan, tak makan. Duhh

" Makan."

" Taknak."

" Makan."

" Ish saya kata taknak, taknaklah! Susah ke nak faham?! "

Seoyeon menolak pinggan jauh darinya dan berjalan ke bilik aku. Jungwoo dipandang sekejap, dia hanya memerhati langkah Seoyeon.

" Habiskan makanan Jungwoo. Appa tengok eomma kejap."

Jungwoo akur dan sambung makan. Tanpa berlengah aku naik ke bilik. Pintu aku tolak kasar.

" Kenapa dengan kau eh? Sebelum aku pergi kerja oversea lagi kau dah macam ni. "

Dia diam, membiarkan soalan aku tidak dijawab.

" Aku cakap dengan kau ni! Kau dengar ke tak Seoyeon?! "

" Awak nak saya cakap ape!? "

Tengkingnya, membuatkan aku agak terkejut. Sebelum ni tak pernah dia marah-marah.

" Listen, aku ada buat kau sakit hati ke ape? "

" Kenapa awak nak tau sangat!? "

" Aku—"

Perhatian aku terus beralih pada pintu yang terbuka sendiri. Kelihatan Jungwoo sedang memeluk erat pintu bilik. Matanya berair.

" Kenapa... eomma dengan appa..hiks bergaduh? "

Aku abaikan Seoyeon di depan aku dan berjalan ke Jungwoo. Ketinggiannya aku semai dan tangan kecilnya aku raih lembut.

" Dah lewat ni. Kajja masuk tidur."

Aku pimpin tangannya ke bilik tidur di sebelah bilik aku.

+END JUNGKOOK POV

Jungkook menarik selimut menutupi badan Jungwoo. Dahi anak kecil itu dicium. Air matanya yang mengalir diseka.

" Eomma akan tinggalkan appa ke? "

Jungkook diam. Tatapan matanya setia memandang Jungwoo.

" Anniy. Dah, Jungwoo tidur arraseo. Harini appa tidur dengan Jungwoo."

Lelaki itu baring di sebelah Jungwoo sambil tangan menepuk-nepuk belakang anak lelakinya. Lama kelamaan bunyi dengkuran halus kedengaran di telinga Jungkook.

Dia tersenyum melihat anaknya yang sudah tertidur. Sambil mengelus pipinya.

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now