+END SEOYEON POV
" Ya ampun~ tak sangka akan jumpa you lagi kan? Jodoh kita ni memang kuat! "
Eunha menampar bahu Jungkook sambil gelak cover mulut. Oh cliche
" Kajja Seoyeon."
Jungkook memalau Eunha dan memegang tangan Seoyeon pergi ke slide yang kedua. Eunha menggulingkan matanya dan mengikut mereka dari belakang.
" Seoyeon-ah, kajja giliran kita."
Baru saja Seoyeon mahu naik ke pelampung, Eunha menolaknya dan duduk di situ. Tangannya mengipas-ngipas memanggil Jungkook.
" Eunha, tepi. "
Arah Jungkook , dingin. Eunha buat selamba badaknya dan masih tidak berganjak.
" Gwenchana Jungkook. Awak naiklah dengan dia."
" Geundae—"
" It's okay.. saya naik dengan Jungwoo."
Jungwoo diambil dari dukungan Jungkook. Budak kecil itu diam memerhati. Mana dia faham apa tentang situasi ni.
Jungkook mengeluh lalu akur. Dia duduk di belakang dan Eunha duduk di hadapannya.
Baru saja pelampung mahu ditolak kuat, Jungkook segera bangun dan membiarkan Eunha naik berseorangan.Menjerit kuat gadis itu. Kesian naik sensorang.
" Padan muka. Ok , Kau duduk depan, biar aku duduk belakang."
Dahi Seoyeon berkerut. Macam mana kalau Jungkook buat perkara yang sama padanya?
" Awak takkan buat saya naik sensorang macam awak buat pada Eunha kan? "
Jungkook menggeleng, tangan kanan diangkat seperti berikrar. Mana boleh percaya sangat dengan arnab sorang nih! Takpe takpe..
Seoyeon duduk di depan seperti yang disuruh Jungkook. Tangan dah gementar memegang tali di yang dilekatkan di sekeliling pelampung.
" Hand me Jungwoo."
Seoyeon menyerahkan Jungwoo kepada Jungkook sebelum teringat akan kejadian tadi.
" Wae? Supaya awak boleh biarkan saya naik sensorang? Macam tu?"
" Mana ada! Nanti kalau kau jatuh, bolehlah aku tangkap kau. Kalau kau duduk belakang , celah mananya aku nak tangkap ."
" Jap jap! Awak expect saya untuk jatuh ke? "
" Kau kan kecik, so senanglah kena tiup dengan angin. Duhh.. dahlah, ahjussi boleh tolak sekarang."
" Ahjussi? Aku baru 20-an.."
Bisik lelaki itu perlahan sebelum dia menolak pelampung jatuh.
Kalini lain buat Seoyeon. Perasaan teruja mula timbul dalam dirinya. Seronok dia naik benda alah tu.
" Kau dah tak takut ehhh.."
Balas Jungkook sambil tersengih dan mendapat anggukan dari gadis penakut aka sekarang tidak lagi.
" Lambat turun."
Entah dari mana Eunha datang aku tak kisah. Dia memeluk tubuhnya, bibir dimuncungkan memandang Jungkook.
" Boleh tak satu hari pun jadilah kau tak ganggu aku."
Jungkook menggulingkan matanya, rimas dengan keberadaan gadis plastik itu.
" Jungkook, di mana you berada pasti I akan ada skali."
Jungwoo kelihatan mahu muntah hijo. Entah kenapa, selalu tak macam ni.. seoyeon diam memandang mereka berdua yang sedang berperang mulut.
YOU ARE READING
The Cold Love | jjk
Fanfiction🔖 Kang Seo Yeon,seorang gadis polos yang bertemu dengan seorang lelaki dingin,Jeon Jungkook iaitu CEO Jeon's Holding. Perjumpaan yang telah ditetapkan sebagai permulaan hidup masing-masing. Kelab malam, tempat pertama kali gadis kecil itu menjejakk...