열셋

823 83 0
                                    

" Terima kasih hantar saya dan Jungwoo pulang."

Jungkook bersandar pada kereta mewahnya. Sekali-sekala dia melihat Jungwoo yang sedang melompat,cuba untuk menangkap pepatung yang terbang tinggi.

" Phone kau. Bak sini."

" Ha?"

Phone yang Seoyeon pegang dirampas Jungkook. Entah dia buat apa aku pun tak tahu. Lalu phone diberikan semula.

" Aku dah masukkan nombor aku. Nanti jangan terkejut pula kalau aku call."

" Oh..ok. Jungwoo kajja masuk. Dah lewat ni."

Jungwoo berlari ke Seoyeon dan memeluk kakinya.

" Bye appa! "

Tangan dilambai ke arah Jungkook, sambil senyuman arnab ditayang comel.

" Bye little bunny. Nanti kita jumpa lagi ok? "

Jungwoo mengangguk sebagai respond. Seoyeon segera memimpin tangan Jungwoo dan mereka masuk ke dalam rumah.

" Jungwoo,pergi mandi sebelum tidur."

" Nae eomma! "





10:47pm





Seoyeon terbaring di atas katil biliknya. Dia memandang siling yang putih itu.

" Dah kotor dengan taeik cicak... penatlah aku nak bersihkan."

Omel Seoyeon perlahan. Dahlah sekarang dia tak boleh nak tidur! Apa yang dibuat sekarang pun tak tahu. Bosan bosan bosan oohh~

Take my hands now~
You are the cause of my euphoria ~
Yeah yeah yeah—

" Yeobuseyo? "

....

" Hello?"

Seoyeon tengok id pemanggil dan menggulingkan matanya. Apalah si appa arnab ni nak.

" Yah Jungkook saya tahulah tu awak."

" Alaa kantoi.."

" Kenapa awak call?"

" Jom keluar esok. Alang-alang esok Sabtu."

" Pergi mana? Time?"

" Mall ? Pukul 12 macam tu? Pukul 10 baru dia buka. Nanti aku ambil kau dan Jungwoo."

" Hmm ok. Lagipun sempatlah saya nak uruskan Jungwoo dulu."

" Ok then.. jal ja!"

End call

Phone Seoyeon letakkan atas laci sebelah katil.

Tok tok!

Pintu dibuka perlahan. Dari luar, Jungwoo sedang mengendap Seoyeon.

" Eomma.. Jungwoo tak boleh tidur."

" Sini.."

Seoyeon bangun dari pembaringannya dan menepuk-nepuk tempat di sebelahnya.

Jungwoo panjat katil dan baring di sebelah Seoyeon lalu dipeluk Cooky, bantal peluknya yang berbentuk arnab.

" Tidur.. esok appa nak bawa kita keluar."




Next morning:0930

+SEOYEON POV

Aku terjaga akibat cahaya dari luar memancar-mancar ke muka aku. Acehh ayat.. Aku melihat ke sebelah dan melihat Jungwoo sudah terjaga. Bila masa dia ambil phone aku? Hmm apa-apa jelah.

" Jungwoo kajja bersiap."

Aku dukung Jungwoo dan masuk ke dalam tandas.
Baju di dalam closet aku ambil.






Skip






Aku pakaikan baju pada Jungwoo. Bedak aku tamparkan¿ pada pipi Jungwoo dengan lembut.

" Eomma,bila appa nak sampai? "

" Kejap lagi appa sampai.Jungwoo pergi makan cereal dulu ok. Eomma nak pergi bersiap."

Jungwoo mengangguk dan berlari ke meja makan. Rumah aku ni tak besar macam rumah Jungkook yang siap ada swimming pool tu. Rumah ni pun rumah sewa je.

Chung Ha unnie yang bayarkan. Aku kesian dekat dia,penat-penat dia dapat duit tapi gunakan untuk aku.

Selesai bersihkan diri, seluar jean dan tshirt putih aku capai. Tak lupa juga untuk ambil cardigan pinkeu.

 Tak lupa juga untuk ambil cardigan pinkeu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rambut aku biarkan lepas. Actually malas nak dandan bagai. Sebab aku selalu kalau ada event baru yang pakai lawa-lawa. Orang bukan tengok pun kita.




Skip




Aku dan Jungwoo tunggu Jungkook di ruang tamu. Nak taknak aku kena layan juga cerita Robocar Poli sebab Jungwoo yang nak sangat tengok.

Jam di dinding aku lihat lama. 11:55 .. perlukah aku tengok dekat luar? Mana tahu dia ada? Langsir aku selak maka terpacullah lelaki yang aku tunggu.

Awal pula datang...

Aku berlari ke pintu dan membukanya. Jungkook sedang bersandar pada kereta sambil tangan disilangkan.

" Kenapa awak tak call je kata dah sampai?"

Dia sedar akan kehadiran aku dan tersengih sinis.

Dia sedar akan kehadiran aku dan tersengih sinis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Saja nak tunggu."

" Awak nak pergi dah ke? "

" Ikutlah kalau kau dah nak pergi."

" Tunggu kejap saya panggil Jungwoo."

+END SEOYEON POV

Sepanjang perjalanan, di dalam kereta milik Jungkook sepi. Seorang pun tidak bercakap.

Jungkook sedang fokus memandu,Jungwoo pula sedang bermain dengan jari kontotnya manakala Seoyeon hanya memerhatikan Jungkook.

" Aku tahulah aku ni breathtaking. "

" Perasan!"

Seoyeon menggulingkan matanya,tetapi masih tidak melepaskan pandangan terhadap Jungkook, sambil memikirkan sesuatu.

The Cold Love will be continue...

The Cold Love |  jjkWhere stories live. Discover now