41 - FİNAL

2.1K 114 35
                                    

6 ay sonra

        Bugün son günümüzdü. Yarın hepimiz, üniversitelere dağılacaktık. Yanımda bir tek Meriç olacaktı ve diğerlerini köpek gibi özleyecektim.

         Çocuklarla buluşmak için, odamda hazırlanıyordum. Odamın kapısı aniden açılınca olduğum yerde sıçradım. Kapıda annemi görünce göz devirdim.

"Anne niye pat diye açıyorsun kapıyı ya ödüm koptu!" Diye söylendim.

"Bi boklar yemesen sıçramazdın. Dökül ne boklar yiyorsun bakıyım!"

"Ya anne çocuklarla buluşcaz işte! Hazırlanıyorum ne bok yiyebilirim acaba?"

       Annem, eli hala kapının kulpunda, ters ters beni süzüyordu. Eminim acaba nasıl söylensem diye seçeneklerini gözden geçirmiyorsa bende Mavi değilim.

"Siz altı sıçanda hep bir bok yeme tipi var ne yapayım." Dediğinde, gözüme sürdüğüm rimeli, gözümden uzaklaştırıp anneme ağzım açık baktım.

"Anne Allah aşkına senin benimle derdin ne ya? Evlatlığım da haberim mi yok? Hep bi kıllık yapıyorsun bana!"

     Annem arkama gelip kafama vurdu. Rimel de özenle sürdüğüm farıma bulaştı. Vay arkadaş ya!

" Kıllarını koyarsın diye yapıyorum." Dediğinde bir an idrak etmeye çalıştım. Annem anlamadığımı farkedince açıklama yapma gereği duydu.

"Kıllık yapıyorsun dedin ya, kıllarını koyarsın diye işte..."

      Annemin esprisine gülsem mi ağlasam mı bilemezden, ifadesiz ona baktım sadece.

"Aman sen ne anlarsın espriden, o boklu bi sosyal şeyi var ya-" derken sözünü kestim.

"Facebook?"

"Hah işte o! Orda paylaşsam bu esprileri yürür gider valla. Siz anlamıyorsunuz. Babanın kızı değil misin? Al birini, vur ötekine işte." Diyip odamdan çıktı. Ben ise bir yarım saat yatağıma oturup, ben şimdi ne yaşadım diye son dakikalarımı sorguladım.

       Hazırlanıp parka geldiğimde, Meriç beni bekliyordu. Elinde sigarası, salıncağa oturmuş, hani böyle cool olayım derken komik olmuş gibiydi. Sigara ve salıncak cidden Meriç'te komik duruyordu.

      Arkadan gözlerini kapattım. Hiç sesimi çıkarmadım. Ben romantik bir şey beklerken, "Kaç saat oldu kızım, on saat süslenemedin aynanın karşısında!" Diye söylendi. Ellerimi gözlerinden çekip yanındaki salıncağa oturdum.

"Ay evet aşkımsu, Ayna eskidi karşısında dura dura, biraz da Manga'nın karşısında süsleneyim."

      Meriç bana öylece baktı.

"Komikti bence?" Dedim bu sefer.

"En son ne yiyip ne içtin yavrum? Ne yaptı evdekiler sana?"  Salıncaktan kalkıp, yanıma geldi. Tutmam için elini uzattığında itiraz etmeden tuttum.

"Annemle on dakikalık seans geçirdim" dediğim de "Demek ondan böyle mal mal esprilerin" diye cevapladı.

      Gülüşerek, bizimkilerle buluşacağımız kafeye yürümeye başladık.

Purple || texting Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin