פרק 33

5.7K 367 214
                                    

לאהבה היה כוח עצום להשפיע על חייו של אדם. היא הייתה יכולה לגרום לו להיות המאושר על פני האדמות ולחלופין לרסק את עולמו, לשבור אותו. אף אדם לא היה חסין בפניה, גם לא הגרוע ביותר; לא רוצח, לא אנס, לא עבריין. כי כשהיא הגיעה; אף אחד לא היה מסוגל לעמוד בפניה, היא הייתה עוצמתית כמו אש - היא הייתה יכולה להיות מחממת אולם היא גם הייתה יכולה להיות שורפת.

זה היה רגש כה עוצמתי שגרם לאבד שליטה על הלב והראש, להביט בעולם דרך משקפיים ורודים שמדמים חיים מושלמים.

בוקר יום ראשון היה עבור ליאב קסום מתמיד וזו הייתה הפעם הראשונה שהוא אהב את תחילת השבוע. הוא ריחף עם מחשבות כמו ילד שהתאהב בפעם הראשונה, שהרגיש שלם בפעם הראשונה בחייו.

השבת שעברה על ליאב העניקה לו כוחות שהספיקו עבורו לחודש שלם, הביקור בבית עשה טוב למשפחה כולה ובעיקר לו. הוא התגעגע לערבי שישי; לקידוש, לריח האוכל שמילא את הבית ולשעות שלאחר הארוחה שבהם ישבו המשפחה בגינה ודיברו על הא ודה, ובעיקר צחקו.

ליאב הבין שהגיע הזמן לחזור הביתה, אין כמו המשפחה ואף פעם לא יהיה לה תחליף; היא הייתה הכוח שלו, עמוד התווך של חייו. לא היה קל עבורו להיות בבית, במהלך כל הקידוש הוא חשב על סבו וריחף אל תוך עולם של מחשבות וזכרונות מימי שישי שסבא שמואל עמד בראש השולחן, הוא לא הכיר קידוש מסוג אחר - מעולם לא היה קידוש שסבו לא עמד בראש השולחן וברך. קולו של שמואל לא הפסיק להתנגן במוחו של ליאב והוא ידע שגם בפעמים הבאות לא יהיה לו קל להיות בבית, אבל למרות הכל ליאב צריך את המשפחה שלו לצדו והמשפחה גם היא זקוקה לו.

ליאב זמזם שיר אהוב ומוכר בזמן שתופף עם אצבעותיו על שולחן העץ . ברגע שהפלאפון השמיע צליל הודעה, מבטו של ליאב עבר להביט במסך הנייד שהבזיק לפתע וחיוכו עלה במהרה כשהוא ראה הודעה משקד, שקד שלו - הבחורה שגרמה לשבת שלו להיות טובה מעל למצופה, היא הייתה הסיבה שהשבת של ליאב הייתה מושלמת ושאפילו יום ראשון הרגיש לו טוב מתמיד.

"בוקר טוב." אופל התקדמה עם פרצוף ממורמר והתיישבה לצד ליאב, היא הניחה את ראשה על כתפו בעייפות ועצמה את עיניה. היא הרגישה כאילו דרסה אותה משאית והדבר האחרון שהיה לה כוח אליו זה לבוקר בבסיס. החלום היה להישאר בבית לעוד כמה ימים ולצבור שעות שינה - דבר שרחוק מהמציאות הקיימת.

״אופל,״ ליאב ליטף את שיערה הרך. הוא רצה לנצל את העובדה שיש לו כמה דקות לבד עם החברה הכי טובה שלו כדי לספר לה על הההתקדמות ביחסיו עם שקד, ועל מנת לשמוע איך עבר עליה הדייט עם אביעד שהתממש סוף-סוף אחרי שנדחה לאחר שלא נתנו להם להשתחרר מהבסיס בערב הדייט.

אופל הרימה את ראשה מכתפו החסונה והעבירה את מבטה אליו, ״מה אתה רוצה?״ היא שאלה בעצבנות וחוסר-סבלנות, ואחזה בביטנה הכואבת בזמן שבחילה תקפה אותה.

ואז כשהופעתWhere stories live. Discover now