פרק 11

4K 257 62
                                    

"לליאב אין איזה חבר חתיך לסדר לי?" שקד פרצה בצחוק משאלתה של בת דודתה - נועה, שנשמעה מיואשת מעבר לקו הטלפון.

"נשמה, הוא קורא לי תינוקת למרות שאני קרובה לחגוג חוקיות, אז איך הוא יקרא לך ועוד שיש זמן עד לחגיגות שמונה-עשרה שלך? 'עוּבָּרִית'?" שקד השיבה בשעשוע ואספה חלק משיערה עם סיכת קליפס. היא הייתה מודעת לעובדה שאם שקד תעלה את ההצעה שליאב יכיר לבת דודתה את אחד מחבריו הוא יצחק לה בפרצוף, הרי גם ככה הוא בעצמו מסתגל לכך ששקד עדיין לא בת שמונה-עשרה. אמנם ההצעה היא לא לשדך בין נועה לליאב, אלא בין נועה לחבר של ליאב, אך היה לשקד ברור שליאב יסרב לרעיון.

"אוף, שקד. בא לי כבר איזה אחד חמוד." נועה גלגלה את עיניה מהצד השני של הקו ורטנה בפני בת דודה. היא הרגישה שהיא גדלה וגדלה, ובזמן שחברותיה הטובות בזוגיות, נפרדות מאחד ועוברות לאחר - היא היחידה שתקועה במקום שבו היא נמצאת, שהיא היחידה מבין בנות חבורתה שלא זכתה להרגיש את התחושה של להיות נאהבת, שגבר אוהב אותה ורוצה אותה.

כל הלחץ מהסביבה לא תרם להרגשתה כשהביטה בחברות שלה עם בני זוג, יוצאות לדייטים משותפים, מספרות על הדייטים עם חבר שלהן, על ההפתעה שהכין להן ביום ההולדת, בארוחת שישי שבה התארח בביתן ואיך ההורים שלהן התלהבו מהחבר.. היא הרגישה בצד, שהיא לא קשורה ולא באמת יכולה להבין את ההרגשה שלהן, לא משנה כמה תנסה להבין היא מעולם לא תצליח עד שתהיה גם היא במקום הזה.

"אל תדאגי, נועוש. כשזה יגיע - זה יגיע, ותאמיני לי שעדיף שיקח קצת זמן ותכירי בחור טוב מאשר שתצאי עם בחור פח שרק יבזבז את הזמן שלך." שקד ניסתה לעודד את בת דודתה, היא הבינה את הרצון שלה לזוגיות, אמנם הן עוד צעירות וכל החיים לפניהן אך מי לא רוצה להרגיש שאוהבים אותו?

שקד ידעה שלעיתים הסביבה משפיעה על הרצון הזה לקיים קשר זוגי עם מישהו, וכך גם ידעה שזה לא פסח על בת דודתה שלא הצליחה להפנים בתוך עצמה שלהיות לבד זה לא רע ולא עניין כזה גדול. יש לא מעט אנשים שהקשר הרומנטי הראשון שלהם היה אחרי גיל עשרים והכל בסדר, העובדה שהסביבה הכתיבה כביכול שעד גיל שש-עשרה אמור שיהיה לכולם בן או בת זוג, או שעד גיל שמונה-עשרה צריך לאבד את הבתולין לא הופך את זה לנכון, צודק, בודאי שלא בעל כורחך. הכל צריך להיעשות מתוך רצון אמיתי ובשלות מסוימת.

"לא בא לך גם?, קידי." נועה שאלה בהתעניינות.

שקד נשמה עמוק והעלתה על פניה חיוך קטן שהצליח להסגיר את דעתה בנושא, אף שנועה לא נחשפה לחיוך שעלה על פניה של בת דודתה. שקד ידעה בפה מלא שהיא רוצה אהבה שתמלא את ליבה, שהיא רוצה לאהוב ולהיות נאהבת, להרגיש בפרפרים קטנים שמטיילים בבטן, ופעימות לב חזקות כשהיא מביטה בגבר שלה.

בשנה שעברה, כששקד עלתה לכיתה י״א, היא הרגישה שזה לא הרגע המתאים לה לאהבה, כלומר, היא ידעה שלאהבה לא אמור להיות שום רגע מתאים, כשהיא באה אז היא באה. אך עם כל העומס בלימודים היא הייתה מודעת לכך שיהיה לה קשה לשלב ולתמרן בין הרצון להתמיד בלימודים והרצון להיות כל הזמן עם החבר. שקד הייתה מודעת לעובדה שמתי שהיא מאוהבת המוח שלה מרחף והיא שוכחת משאר הדברים שבהם צריכה להתעסק, כך שהייתה בטוחה שזה לא זמנה לאהבה אלא זמן להתרכז בעיקר בלימודים ובשנת י"א הקשה שהתגלתה לבסוף כ-לא נוראית כפי ששמעה ודמיינה לעצמה.

ואז כשהופעתWhere stories live. Discover now