פרק 40

5.5K 409 521
                                    

יש אהבות שלא נועדו להתקיים עוד בעולם. חברויות נפש שאיבדו את הצפון והיו צריכות להתפרק למרות הכאב והקושי, למרות האהבה האמיתית שעדיין קיימת - גם אם היא לא הייתה אמורה להיות חלק מהלב; גם אם אחרי כל המים שעברו בנהר היא הייתה אמורה להיעלם לחלוטין, להמחק מהלב.

שקד הביטה בעיניה הכחולות של דניאל שהביטו בה במבט מצטער. הסיטואציה הזו הייתה לה מוזרה; לעמוד מול מי שפעם זכתה בתואר החברה הכי טובה והיום הרגישה כמו מישהי זרה שבאורח פלא חלקה עמה זכרונות משותפים, חוויות, סודות כמוסים.

כל-כך מוזר, כואב. צמרמורת עברה לאורך כל גופה של שקד וכאב חד פילח את בית החזה שלה כשברקע אפפה תחושה של סוף. סוף בכל-כך הרבה מובנים; לא יהיו יותר יציאות יחד של כל החברים, לילות שארבע הבנות יושבות וצוחקות על שטויות, ימים ארוכים בבית הספר שמעבירים בקפיטריה עם קוקה-קולה וכדורי פירה מעוכים שנהגו לעשות בחילה אחרי כמה דקות. לא יהיו יותר את אותם שיעורי ספורט שזחלו לאט יותר מחילזון בעוד הבנות הביטו אחת בשנייה בייאוש, אותם שיעורים שבמקום לרוץ כפי שהורתה להן המורה - דניאל ושקד נהגו ללכת יותר לאט מהליכה של תינוק שעושה את צעדיו הראשונים.

לא יהיו יותר רגעי הנחמה, הבכי ביחד, שיחות הטלפון ברגעים עצובים, האזכרות של אחותה של זוהר שכל הבנות נהגו לקחת בהן חלק ולהיות שם אחת בשביל השנייה - להיות הכתף התומכת והחיבוק החם.

גם לא יהיו יותר ריבים, ויכוחים מטופשים שלא הלמו נערות ששנת הלימודים האחרונה שלהן מתקדמת במהירות אל סופה. לא יהיו יותר קנאה ודיבורים מאחורי הגב, סודות שבמקום לחלוק יחד נותרו טמונים מתחת לפני הקרקע.

זה היה עצוב אך גם באיזשהו מקום משמח לדעת שהריבים והתסכול מהתקופה האחרונה לא יהיו יותר. זה כאב ושקד ידעה שהיא תצטרך לעכל עם עצמה במשך כמה ימים שהחברות הכי חזקה שהייתה לה נשברה, נגמרה.

על אף שהיא הסתיימה מזמן, עכשיו זה הרגיש יותר מדי אמיתי, בפעם הראשונה זה הרגיש מציאותי.

"הייתה לי שפעת בכל השבועיים האלה, בגלל זה עד עכשיו לא יצא לי לדבר איתך והעדפתי לעשות את זה פנים מול פנים ולא דרך הודעות או שיחת טלפון," דניאל הסבירה ושקד הנהנה בהבנה ומלמלה בשקט איחול החלמה מהירה. דניאל הרגישה שהיא צריכה לדבר עם שקד על מה שהחברות החדשות שלה עוללו, היא עדיין לא ידעה על החבר של שקד, אבל היא הכירה היטב את שקד וידעה שהיא לא מהבחורות שיודעות כיצד להגיב ברגע שמשום מקום מנשקים אותן. אף אחת לא יודעת, אבל היא הכירה את החברה שלה וידעה שהיא לא אהבה לעמוד במצבים כאלה; שלהיות במצב כזה עם יון זה הדבר האחרון שהיא הייתה צריכה על הראש, בעיקר אחרי שלא מעט פעמים היא ניסתה להבהיר לו שהיא לא מעוניינת בו.

"לא היה לי מושג שזה מה שחברות שלי יעשו, שקד. אם הייתי יודעת לא הייתי נותנת לזה לקרות. אני יודעת שאנחנו כבר פחות מסתדרות ושהחברות הזו עברה יותר מדי אבל לא רציתי שנסיים אותה בצורה רעה. למרות הכל, את יודעת שאני אוהבת אותך. גם אם בתקופה האחרונה לא תפקדתי כמו חברה טובה. נוצרו בינינו כל-כך הרבה פערים שפשוט שתינו לא הצלחנו להתגבר עליהם," היא אמרה בכנות.

ואז כשהופעתWhere stories live. Discover now