שקד לא הצליחה לעכל שהיא נמצאת בפולין, במקום שבו אירעו זוועות רבות לעם היהודי.
עצם הידיעה שרגליה דורכות במקומות שבהם רצחו יהודים, ניסו לגרום להשמדה מוחלטת של עמה, גרמה לה להיות מזועזעת.
שקד הייתה בטוחה שברגעי המסע היא לא תהיה כה מזועזעת כיוון שצפתה שלא תצליח לעכל שהיא באמת נמצאת במקומות שבהם אירעה שואת העם היהודי, אולם ההבנה הכתה בה ברגע שראתה עשרות אם לא מאות זוגות נעליים קטנות של ילדים שלא זכו לגדול, להגיע לגילה. ילדים שגזלו מהם את חייהם, את ההגעה לגיל בגרות, לגיל הנעורים. הם לא הספיקו לגדול ולהתפתח, להבין מהותם של דברים, הם עדיין לא מיצו את החיים.
בערב השלישי למסע, שקד ישבה בחדר במלון שחלקה עם זוהר שבאותם רגעים הייתה במקלחת.
היא כבר התקלחה והספיקה לדבר עם הוריה המודאגים, ולעדכן אותם על החוויות המשמעותיות שלה מהמסע ושהכל בסדר אצלה. זו הייתה הפעם הראשונה ששקד הייתה כל כך רחוקה מהבית כי היא הייתה ילדה של בית, וזו גם הייתה הפעם הראשונה ששקד טסה לבד ללא המשפחה.
כעת, אחרי שסיימה להתעדכן עם הוריה, היא החליטה לבדוק מה קורה עם ליאב, שתפס מקום לא קטן במחשבותיה לפני השינה. שקד לא דיברה עם ליאב בימים האחרונים המון, לרוב לא היה אינטרנט בנייד שלה, וכן, היא גם לא הספיקה להתעניין בו יתר על המידה. בערבים כשהיה זמן, אחרי ארוחת ערב ומקלחת, ישבו החבר׳ה ודיברו ביניהם, צחקו, והנעימו את הזמן עד לשעת השינה.
בהתכנסות הזאת של החברים, הם ניסו להקליל בכל ערב את האווירה הכבדה מהיום שעבר, זה היה עבור רובם קשה מאוד והחיזוקים אחד של השני עזר לכולם.
מעבר לכך, שקד זכתה להתחבר לילדים נוספים ואף לחדש את הקשר עם הידיד לשעבר שהפך לאהוב ואז לאקס - אותו עידו ואנונו שהיה החבר הכי טוב שלה שהפך לחבר הראשון והלא כל כך מוצלח.
הקשר בין עידו לשקד היה מוצלח יותר כשהשניים היו ידידים טובים, וכשהאהבה נכנסה לתמונה - היא חרבה את היחסים המדהימים ביניהם.
למרות שהייתה אהבה בין שקד לעידו - הזוגיות ביניהם לא צלחה, מאחר והם לא הצליחו להתנתק מהקשר החברי - ידידותו שלהם ולרוב התנהגו כפי שהיו בדרך כלל לפני שהפכו לזוג - חברים טובים שמשתפים זו את זה בכל מחשבה, רגש, החלטה שלקחו.. שזה מה שאמור להיות בין בני זוג, אך ללא קשר ידידותי טוב שגרם להם להתנהל כמעט כמו אחים, שהיה חזק יותר מהאהבה שחשו זה כלפי זו ובהחלטה משותפת של השניים הם נפרדו, ואז גם החברות הטובה נהרסה.
האהבה הייתה קיימת ולשניהם כאב שלא הצליחו לממש אותה, שהיא לא הייתה חזקה מספיק מול הקשר החברי.
אז, שקד ועידו התנתקו זה מזו לחלוטין.
שקד שמחה שבמסע הזה עידו והיא החלו לחדש את הקשר וקיוותה שהדבר יימשך גם אחרי היזרה לארץ.
YOU ARE READING
ואז כשהופעת
Romansaאחרי לילה ארוך ששקד פרץ מעבירה במועדון שהכניסה אליו אינה מותרת לבני גילה, היא פוגשת באופן מפתיע בליאב אלקיים - אותו חייל שגדול ממנה בארבע שנים והספיקה להכיר דרך יישומון האינסטגרם. האחד שמבלי להכיר אותו ולפגוש אותו פנים מול פנים, הצליח לשבות את שקד ה...